Αίγιο – Ηλεκτρικό πλοίο: Μπαίνει στο ΕΣΠΑ και ετοιμάζεται να σαλπάρει!

Διά στόματος γενικού γραμματέα Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Αγγελου Κυριαζόπουλου επισημοποιείται η δρομολόγηση του μεγάλου πρότζεκτ στην πορθμειακή γραμμή Αίγιο – Αγιος Νικόλαος – Πανηγυρική επιβεβαίωση των αποκλειστικών ρεπορτάζ της «Π» εδώ και δύο χρόνια

Αίγιο - Ηλεκτρικό πλοίο: Μπαίνει στο ΕΣΠΑ και ετοιμάζεται να σαλπάρει!

Πανηγυρική επιβεβαίωση της «Πελοποννήσου», και μάλιστα μέχρι κεραίας, μετά από 2 σχεδόν χρόνια!

Η είδηση ότι ανασύρεται εκ νέου, και έμπρακτα, το πρότζεκτ της δρομολόγησης υβριδικού πλοίου στην πορθμειακή γραμμή Αίγιο-Αγιος Νικόλαος «έσκασε» προχθές, δια στόματος του γενικού γραμματέα Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Αγγελου Κυριαζόπουλου.

Και έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο απόλυτο τρόπο το αποκλειστικό ρεπορτάζ της «ΠτΔ» στις 14 Δεκεμβρίου του 2020, όταν η εφημερίδα μας φιλοξένησε μεγάλη συνέντευξη του ανθρώπου που εμπνεύστηκε το πρότζεκτ και το παρουσίασε για πρώτη φορά, σε πανελλήνιο επίπεδο, στην «Πελοπόννησο της Δευτέρας».

O Γιώργος Βόκας, εγκέφαλος του πρότζεκτ, καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με γνωστικό αντικείμενο «Ηλεκτρονικά Ισχύος και Εφαρμογές τους στα Συστήματα Ελέγχου Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας», είχε μιλήσει αποκλειστικά στην «ΠτΔ» και στον υπογράφοντα, αναλύοντας για πρώτη φορά με τόση σαφήνεια το πρότζεκτ του υβριδικού πλοίου στη γραμμή Αίγιο – Αγιος Νικόλαος.

Η μελέτη είχε ήδη ολοκληρωθεί τότε και απέμενε μόνο το πράσινο φως από την Πολιτεία για να χρηματοδοτηθεί το έργο.

Και αφού πέρασαν κάποιοι μήνες, από επίσημα κυβερνητικά χείλη έγινε γνωστό προχθές ότι το έργο μπαίνει στη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ και στους επόμενους μήνες ξεκινάει η υλοποίησή του!

Το μνημόνιο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας, ανάμεσα στον Γ. Βόκα, τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κ. Καλδή, τους δημάρχους Δημήτρη Καλογερόπουλο και Γιώργο Καπετζώτη, είχε υπογραφεί με άξονα τη μετασκευή ενός κλασσικού πλοίου σε σύγχρονο υβριδικό (ηλεκτρικό και συμβατικού καυσίμου) για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Τα πιο βασικά σημεία της συνέντευξης στην «ΠτΔ» του εμπνευστή του πρότζεκτ:

«Το πιο βασικό είναι ότι έχει βρεθεί o τύπος του πλοίου που θα χρησιμοποιηθεί εφόσον προχωρήσει η μελέτη στο τελικό στάδιο. Θα μπορεί να είναι ένα κλασσικό συμβατικό πλοίο, αρκεί να είναι αξιόπλοο, πιστοποιημένο και κατάλληλο για την περίπτωση, δηλ. το μέγεθός του να ταιριάζει και στην περιοχή. Ούτε μεγάλο ούτε μικρό».

-«Μετά από όλες τις τεχνικές μελέτες, υπάρχουν στα χέρια μας τρεις προσφορές από πολύ μεγάλες εταιρείες. Το ποια θα εφαρμοστεί έχει να κάνει και με το κόστος».

-«Η ιδιαιτερότητα του έργου είναι να συνδυάσουμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με ειδικές τεχνικές φόρτισης, τη δημιουργία πράσινων λιμανιών και το υβριδικό πλοίο. Ένα πλοίο που θα έχει και ντίζελ και ηλεκτρική ενέργεια. Ο συνδυασμός αυτών των στοιχείων είναι η καινοτομία. Ηλεκτρικά πλοία υπάρχουν κι αλλού. Αλλά ο παραπάνω συνδυασμός, η ενέργεια να προέρχεται από καθαρές πηγές ενέργειας, να έχουμε ειδικούς τρόπους φόρτισης, ασφαλείς και προηγμένους, και ταυτόχρονα να αναπτυχθούν και τα λιμάνια, αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα».

-«Το συγκεκριμένο πλοίο θα μετατραπεί σε υβριδικό. Θα μπορεί να κάνει και όλη τη διαδρομή ηλεκτρικά. Αλλά για λόγους ασφάλειας θα υπάρχει η δυνατότητα, εάν συμβεί κάτι, να γυρίσει σε ντίζελ».

-«Το Αίγιο έχει μια μεγάλη ευκαιρία ν’ αποκτήσει μια μοναδική ταυτότητα. Η περιοχή θα αναβαθμιστεί θεαματικά. Φανταστείτε μόνο τι θα σημαίνει για την τουριστική διάσταση της Αιγιάλειας».

-«Ο στόχος μας είναι να επεκταθεί αυτός ο τύπος πλοίου και σε άλλες γραμμές στην Ελλάδα. Να δημιουργηθεί ένα πρότυπο πιλοτικό πλοίο».

-«Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα φέρει μεγάλη ανάπτυξη και στα δύο αυτά λιμάνια. Τα «έξυπνα» λιμάνια μπορούν να επεκταθούν και σε «έξυπνες πόλεις». Αυτό είναι το όραμα της επόμενης πόλης: μιας «έξυπνης» και βιώσιμης πόλης, και όχι απλά μιας «έξυπνης» και βιώσιμης ακτοπλοϊκής διαδρομής».

–«Από την στιγμή που θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, μέσα σε ένα χρόνο η γραμμή θα τεθεί σε λειτουργία».

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

Και η είδηση που ξαναβγήκε προχθές: Τη μετατροπή ενός μεσαίου συμβατικού μεταχειρισμένου πλοίου σε ηλεκτρικό και το μετασχηματισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων στους οποίους θα δραστηριοποιείται, προβλέπει πρωτοποριακό πρόγραμμα της γενικής γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, για το οποίο ήδη έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ.

Το συγκεκριμένο έργο γίνεται σε συνεργασία με το τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανολόγων από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και των δήμων Αιγίου και Αγ. Νικολάου Δωρίδος, οι οποίοι αναμένεται να προχωρήσουν και στην ίδρυση διαδημοτικής ναυτικής εταιρείας.

Η χρηματοδότηση φθάνει περίπου στα 6 εκατ. ευρώ και προβλέπει και τη μετατροπή των λιμενικών εγκαταστάσεων για υποδοχή και χρήση «Πράσινης Ενέργειας» μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων, ενώ θα εγκατασταθούν επίσης σταθμοί φόρτισης υβριδικών/ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ηλεκτροκίνητων μοτοσικλετών και ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων.

Οπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Αγγελος Κυριαζόπουλος, το πλοίο θα εξευρεθεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού και η μετατροπή του θα υλοποιηθεί σε κάποιο από τα υπάρχοντα ναυπηγεία της χώρας υπό την επίβλεψη του τμήματος ηλεκτρολόγων του πανεπιστημίου.

Τονίζει ότι η δραστηριοποίησή του, όταν ολοκληρωθεί η μετασκευή του θα γίνει στην πορθμειακή γραμμή Αίγιο – Τριζόνια-Άγιος Νικόλαος Δωρίδος.

ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2023 Η ΠΡΩΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Στους λιμένες του Αιγίου και Αγ. Νικολάου Δωρίδος θα κατασκευαστεί σύστημα ασφαλούς και υπερταχείας ηλεκτρικής φόρτισης των συσσωρευτών του πλοίου κάτι που θα του δώσει τη δυνατότητα να κινείται συνεχώς.

Οι μελέτες του προγράμματος έχουν ολοκληρωθεί και αφού γίνει η πρώτη αναθεώρηση του ΕΣΠΑ έως το τέλος του 2022, αρχές του 2023 αναμένεται και η πρώτη χρηματοδότηση για να ξεκινήσει η υλοποίηση των έργων.

Σημειώνεται ότι η λειτουργία της πορθμειακής γραμμής Αιγίου – Αγίου Νικολάου Δωρίδος είχε σταματήσει το 2011 λόγω της κρίσης.

Το πλοίο που αναμένεται να επιλεγεί μετά από διεθνή διαγωνισμό θα έχει μεταφορική δυνατότητα τουλάχιστον 150 ατόμων και τεσσάρων φορτηγών η ανάλογων αριθμών οχημάτων σε γραμμικά μέτρα.

Στον νέο σχεδιασμό προβλέπονται 4 δρομολόγια την ημέρα τους χειμερινούς μήνες ενώ το καλοκαίρι που η επιβατική κίνηση θα αυξάνεται, θα είναι περισσότερα.

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΒΑΣ. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ «ΠτΔ» 

«Είναι κάτι που ετοιμάζεται εδώ και πολύ καιρό. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει χρηματοδοτήσει τη μελέτη για το έργο και από ‘κει και πέρα είναι θέμα του Υπουργείου. Εχουμε άριστη συνεργασία με τον κ. Κυριαζόπουλο και περιμένουμε επίσημη ενημέρωση και κατεύθυνση από το Υπουργείο».

Αυτή ήταν η τοποθέτηση στην «Π τ Δ» του αντιδημάρχου Αιγιάλειας και προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιάλειας Βασίλη Χριστόπουλου.

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ

Και υπάρχουν κι άλλες δύο πανηγυρικές επιβεβαιώσεις της «Π» για το θέμα.

Οταν αρχές Απριλίου του 2021 κυκλοφόρησε η πληροφορία στα ΜΜΕ ότι ναυαγεί το πρότζεκτ, γιατί κρίθηκε ασύμφορο και μη βιώσιμο, η «Π» με αποκλειστικό θέμα του Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλου στις 19 Απριλίου του 2021 έγραψε:

«Σε πλήρη ανατροπή των όσων διαδίδονταν για ναυάγιο του πρότζεκτ του υπουργείου Ναυτιλίας στην Πορθμειακή Γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου Φωκίδας – Τριζονίων, με την δρομολόγηση για πρώτη φορά στην Ελλάδα ηλεκτρικού πλοίου ανατροφοδοτούμενου στις δύο στεριές μέσα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προχωρά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας.

Ο πρόεδρος του ΔΛΤΑ Βασίλης Χριστόπουλος προχωρά εντός των ημερών σε προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ομάδα του οποίου (υπό τον καθηγητή κ. Βόκα) εν γνώσει του υπουργείου τρέχει το πρωτότυπο σχέδιο».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ