Αλλαγή δεδομένων για το τρένο στην Πάτρα – Κινδυνεύει να μείνει στο Ρίο η νέα γραμμή

Αργεί ακόμα να φανεί φως στο τούνελ της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα – Αλεξοπούλου: Πρέπει να πάρουμε μια μεγάλη απόφαση και να την υποστηρίξουμε

Αλλαγή δεδομένων για το τρένο στην Πάτρα - Κινδυνεύει να μείνει στο Ρίο η νέα γραμμή Αργεί ακόμα να φανεί φως στο τούνελ της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα

Μέρα με την ημέρα επιβεβαιώνεται το εμπεριστατωμένο ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» για το έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην πόλη της Πάτρας. Οι εκτιμήσεις που είχαν διατυπωθεί, πριν από έναν μήνα, ότι οι καταστροφές στη Θεσσαλία λόγω της κακοκαιρίας Daniel και το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών από τον περασμένο Μάιο, έχουν στρέψει τις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην αποκατάσταση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, εκφράζονται πλέον από επίσημα χείλη.

Το πιο ανησυχητικό είναι πως το ΥΠΟΜΕ βρίσκεται ακόμα σε αναζήτηση χρηματοδότησης για να προχωρήσει στους διαγωνισμούς για τα νέα σιδηροδρομικά έργα, αθροιστικού ύψους 4,5 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι και η σύνδεση του νέου σιδηρόδρομου με το λιμάνι της Πάτρας, μέσω της υπογειοποίησης της γραμμής.

Κατά την πρόσφατη δημοσιογραφική ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έγινε γνωστό ότι, μετά από ορισμένες προσαρμογές στις αρχές του 2024, θα υποβληθεί εκ νέου αίτημα χρηματοδότησης στο Connecting Europe Facilities (CEF) για το έργο υπογειοποίησης της γραμμής Ρίο – Λιμένας Πάτρας που κοστολογείται σε πάνω από μισό δις. ευρώ.

Προς το παρόν, προτεραιότητα για το υπουργείο αποτελούν τα έργα στο βόρειο τμήμα της χώρας και η επέκταση και διασύνδεση του Προαστιακού με το λιμάνι του Λαυρίου, για τα οποία εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση.

Η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, μιλώντας χθες στον Peloponnisos fm 104,1 και στην εκπομπή του Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλου, έθεσε το ζήτημα με έμμεσο, αλλά κατανοητό τρόπο. Οπως είπε «ως Πατρινοί θα πρέπει να πάρουμε μια μεγάλη απόφαση και να την υποστηρίξουμε. Θέλουμε τρένο ή δεν θέλουμε; Αν πάρουμε αυτή τη μεγάλη απόφαση και την υποστηρίξουμε, τότε μόνο κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έχουμε τρένο. Γιατί όλοι μαζί θα είμαστε ενωμένοι, για να καταφέρουμε να κάνουμε ένα τόσο μεγάλο έργο».

Η κυρία Αλεξοπούλου σκιαγράφησε ένα δυσμενές περιβάλλον γύρω από τα σιδηροδρομικά έργα, που καθιστά ακόμα πιο δύσκολες τις εξελίξεις, τονίζοντας ότι μετά τα Τέμπη άλλαξαν πάρα πολλά θέματα γύρω από τους σιδηροδρόμους. Οχι μόνο στη χώρα μας, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη.

«Μετά τα Τέμπη και μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο τρόπος που οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν τους σιδηροδρόμους πανευρωπαϊκά, έχει τροποποιηθεί. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό, πρέπει όλοι να γνωρίζουμε την κατάσταση και τον χρόνο που τη διανύουμε και να πάρουμε αυτή τη μεγάλη απόφαση για τον τόπο μας. Αν την πάρουμε και την υποστηρίξουμε, είμαι βέβαιη ότι οι διεκδικήσεις μας θα πιάσουν τόπο και κατά τη γνώμη μου, πολύ σύντομα θα έχουμε αυτό το τόσο σημαντικό (αποτέλεσμα) για την ανάπτυξη της περιοχή μας, που θα είναι ένας σύγχρονος και ασφαλής σιδηρόδρομος» δήλωσε η κυρία Αλεξοπούλου.

Η υφυπουργός Μεταφορών, αν και δεν έχει στην αρμοδιότητά της το έργο αυτό, εν τούτοις δεν μπορεί παρά να γνωρίζει τι συμβαίνει όχι μόνο στο εγχώριο περιβάλλον των σιδηροδρομικών έργων αλλά και πανευρωπαϊκά. Εν ολίγοις, αυτό που μας λέει είναι πως η Ευρωπαϊκή Ενωση σε μια περίοδο κομβικής σημασίας για την ασφάλεια της Ευρώπης, που πρέπει να υποστηρίξει υποδομές για την ενίσχυση της άμυνας στα ανατολικά, δεν θα ρισκάρει να δεσμεύσει μισό δισεκατομμύριο ευρώ για ένα περιφερειακό έργο, ξέροντας ότι μπροστά της μπορεί να βρει πολιτικές και κοινωνικές αντιδράσεις για το που θα ξεκινήσει η υπογειοποίηση της γραμμής.

Οι αναφορές αυτές προφανώς στοχεύουν στον Δήμο Πατρέων που εμμένει στη θέση του για έναρξη της υπογειοποίησης από το Ρίο και όχι από την οδό Κανελλοπούλου, με το επιχείρημα ότι η πόλη δεν πρόκειται να υποχωρήσει «υπακούοντας ως καλό παιδί» και αποδεχόμενη μια δέσμευση για τα επόμενα 100 χρόνια.

Από την άλλη πλευρά, παρατηρητές των εξελίξεων που τάσσονται κατά της υπογειοποίησης της γραμμής, κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ότι κρύβεται πίσω από τον δήμαρχο Κώστα Πελετιδη και ότι δεν θέλει να φτιάξει το έργο, επιμένοντας σε μια αδιέξοδη λύση φαραωνικής υπογειοποίησης μήκους 5,5 χλμ., για την οποία η ΕΕ έχει απαντήσει ξεκάθαρα όχι. Ως εκ τούτου, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα ούτε το 2024 με την επανυποβολή αιτήματος χρηματοδότησης.

Εν τω μεταξύ, οι ίδιοι κύκλοι θεωρούν πως έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και επαναφέρουν ως μόνη εφικτή λύση την επιφανειακή επέκταση της γραμμής, με τοπικές βυθίσεις για ανισοπεδοποίηση κάποιων διαβάσεων, από το Ρίο μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίου Διονυσίου, όπου πρέπει να φτιαχτεί ο νέος κεντρικός σταθμός Πάτρας, όπως προβλέπει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και να τερματιστεί εκεί η νέα κανονική γραμμή από και προς Αθήνα.

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ