Αναβει πράσινο φως για τον νέο σταθμό ΚΤΕΛ
Πολλοί θεωρούν ότι η επίδραση του σταθμού στον κυκλοφοριακό χάρτη της περιοχής -αρνητικά για πολλούς σκεπτικιστές που ανησυχούν ότι θα προκληθεί κυκλοφοριακό χάος στο τρίγωνο των οδών Νόρμαν, Ηρ. Πολυτεχνείου, Οθωνος – Αμαλίας.

Προς έγκριση και υπογραφή από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση βαίνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Δήμου Πατρέων πέριξ του νέου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ Αχαΐας. Οπως πληροφορείται η «Π» αρμοδίως, ο έλεγχος νομιμότητας του φακέλου ολοκληρώνεται θετικά αυτές τις ημέρες και η σχετική απόφαση θα αποσταλεί μαζί με τον φάκελο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στα αρμόδια υπουργεία για να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ.
Η διευθέτηση και αυτής της εκκρεμότητας φέρνει τον νέο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων ένα βήμα πριν την έναρξη λειτουργίας του, που έχει προσδιοριστεί από τη διοίκηση της εταιρείας τον προσεχή Οκτώβριο. Με βάση την απόφαση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Δήμου, θα επιτρέπεται ολιγόλεπτη στάθμευση στην οδό Σανταρόζα (είναι ο δρόμος ανάμεσα στον σταθμό και την πλατεία Σανταρόζα) κατά μήκος της πρόσοψης του σταθμού, για τα ΙΧ που θα παραδίδουν και θα παραλαμβάνουν δέματα από την αποθήκη του σταθμού. Επί της οδού Αστιγγος θα επιτρέπεται πάλι ολιγόλεπτη στάθμευση, από το ύψος του σταθμού μέχρι την Οθωνος-Αμαλίας όπου θα βρίσκονται τα εκδοτήρια των εισιτηρίων και κατά μήκος της Οθωνος-Αμαλίας πάλι ολιγόλεπτη στάθμευση. Επί της οδού Νόρμαν αποφασίστηκε η στάθμευση της πιάτσας ταξί και απαγόρευση στάθμευσης των ΙΧ.
Ωστόσο, ακόμα και μετά από αυτή την διευθέτηση, παραμένουν ανοικτά θέματα. Το πιο σημαντικό θεωρείται η επίδραση του σταθμού στον κυκλοφοριακό χάρτη της περιοχής -αρνητικά για πολλούς σκεπτικιστές που ανησυχούν ότι θα προκληθεί κυκλοφοριακό χάος στο τρίγωνο των οδών Νόρμαν, Ηρ. Πολυτεχνείου, Οθωνος – Αμαλίας.
Οπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, η συμβολή διερχόμενων οχημάτων από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις (Αστιγγος και Ηρώων Πολυτεχνείου, η γραμμή του Προαστιακού, η πιάτσα 12 ταξί και η αφετηρία των αστικών λεωφορείων, παράλληλα με την άφιξη και αναχώρηση των υπεραστικών λεωφορείων του ΚΤΕΛ, θα δημιουργήσουν ένα «Τρίγωνο του Διαβόλου».
Μεταξύ των σκεπτικιστών ή και αρνητών του σταθμού στο συγκεκριμένο σημείο, είναι και η δημοτική αρχή της Πάτρας που έχει τους ίδιους προβληματισμούς. Συναίνεσε στην έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ζητήθηκαν, γιατί δεν μπορούσε να πράξει διαφορετικά, ωστόσο, είναι αντίθετη στο αίτημα της διοίκησης του ΚΤΕΛ για την έγκριση κατασκευής ενός τριγωνικού κόμβου στο σημείο της συμβολής των τριών οδών, ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος των λεωφορείων στην Ηρώων Πολυτεχνείου.

Η Aναστασία Τογιοπούλου
Οπως εξήγησε στην «Π» η κυρία Τογιοπούλου, ο λόγος είναι ότι σε κοντινή απόσταση, λίγο πριν τον σταθμό Κανελλόπουλου του ΟΛΠΑ, έχει ήδη προβλεφθεί κυκλικός κόμβος για να διευκολύνεται η είσοδος και έξοδος οχημάτων στο εμπορικό λιμάνι. Η πρόβλεψη αυτή απαγορεύει τη δημιουργία νέου κόμβου σε μικρή απόσταση. Στο μεταξύ, σε σύσκεψη που έγινε προ ημερών, ο ΟΛΠΑ απέρριψε πρόταση των ιδιοκτητών ταξί για κατάργηση αυτού του κόμβου, ώστε να λυθεί ο γόρδιος δεσμός.
Σε κάθε περίπτωση, η αντιδήμαρχος Κυκλοφοριακών και Πολεοδομικών ρυθμίσεων ξεκαθάρισε πως ο Δήμος Πατρέων ήταν από την αρχή και παραμένει αρνητικός στη λειτουργία του σταθμού στο συγκεκριμένο σημείο. «Δεν μπορεί η πόλη να επαναρυθμιστεί και να προσαρμοστεί στις ανάγκες του Υπεραστικού ΚΤΕΛ. Τώρα όμως ο σταθμός έχει φτιαχτεί και είναι εκεί. Αυτό το πρόβλημα όμως, δεν αφορά τον Δήμο Πατρέων, αφορά αυτούς που επέλεξαν να φτιάξουν εκεί τον σταθμό. Εκείνοι ας αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στην πόλη. Εμείς τις δικές μας ευθύνες τις αναλάβαμε με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποφασίσαμε» είπε η Τογιοπούλου.
Πάντως, πηγές του ΚΤΕΛ ανέφεραν στην «Π» ότι δεν βλέπουν κάποιο ουσιαστικό εμπόδιο, που να παρατείνει την καθυστέρηση στη λειτουργία του σταθμού. Εκτιμούν ότι με την έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ο σταθμός θα τεθεί σε λειτουργία, ακόμα και μέσα στο φθινόπωρο. Ο τριγωνικός κόμβος που έχει ζητηθεί ως αίτημα, είναι ένα θέμα που μπορεί να εξεταστεί σε επόμενη φάση, όπως και άλλα θέματα βελτίωσης. Η διοίκηση του ΚΤΕΛ θεωρεί ότι με τον νέο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων αναβαθμίζει την περιοχή του Αγίου Διονυσίου και συνολικά την Πάτρα. Ενα ιστορικό βιομηχανικό ακίνητο, του οποίου θα ανακοινωθεί σύντομα ο τρόπος αξιοποίησης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News