Αντιδρομήσεις Πάτρα: Βρέθηκε φόρμουλα για το κυκλοφοριακό, οι προτάσεις για Κορίνθου – Κανακάρη

Τρέχει η δημοτική αρχή της Πάτρας για να άρει το αδιέξοδο στις αντιδρομήσεις κεντρικών οδών, εν μέσω σφοδρής κριτικής για το κυκλοφοριακό χάος. Το θέμα επανέρχεται σύντομα στο δημοτικό συμβούλιο,

κυκλοφοριακό Η Κανακάρη πήζει σε ώρες αιχμής, με τους οδηγούς να κολλάνε στο μποτιλιάρισμα

Επισπεύδονται οι διεργασίες στο παρασκήνιο για να ξεπεραστεί το αδιέξοδο στην εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της Πάτρας, καθώς η κατάσταση λόγω των έργων ανάπλασης και της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος, έχει γίνει ασφυκτική και απειλεί να μετατραπεί σε έμφραγμα της πόλης με μόνιμα χαρακτηριστικά.

ΤΩΝ ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

Οπως αποκάλυψε η «Πελοπόννησος της Δευτέρας», ο Δήμος Πατρέων αποφάσισε να ξεπεράσει την διοικητική εμπλοκή με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με το να λάβει μια νέα απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο. Ο σχεδιασμός για τις αντιδρομήσεις σε Κορίνθου και Κανακάρη, καθώς και των λοιπών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δεν θα αλλάξει. Αυτό που θα αλλάξει είναι ο τρόπος που είχε επιλέξει η δημοτική Αρχή της Πάτρας για την εφαρμογή των κυκλοφοριακών αλλαγών και περιέπλεξε την κατάσταση χωρίς λόγο.

Πρακτικά, ο Δήμος Πατρέων σκοπεύει να ακυρώσει την προηγούμενη απόφαση επικαιροποίησης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που είχαν διαμορφωθεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες, η οποία όμως προσέκρουσε στον έλεγχο νομιμότητας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, λόγω του θολού καθεστώτος της οδού Κορίνθου.

Η δημοτική αρχή θα ακολουθήσει την οδό που υπέδειξε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, το οποίο, επισημαίνει ότι, ακόμα κι αν όντως η οδός Κορίνθου χαρακτηρίζεται ως Εθνική Οδός, η απόφαση αντιδρόμησής της έχει μελετηθεί και εγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών εδώ και χρόνια και θα έπρεπε η κυκλοφοριακή ρύθμιση να ληφθεί απευθείας από την Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση ή τη Διεύθυνση Τροχαίας, χωρίς περαιτέρω αποφάσεις του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», αυτή η προσέγγιση φαίνεται πως ικανοποιεί και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων καθώς η υπηρεσία είναι επιφορτισμένη και επικεντρώνεται στον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων των οργάνων της αυτοδιοίκησης, χωρίς να υπεισέρχεται σε θέματα σχεδιασμού έργων, πολιτικών αποφάσεων ή ακόμα περισσότερο αντικρουόμενων θέσεων μεταξύ φορέων.

Aναστασία Τογιοπούλου

Η Aναστασία Τογιοπούλου

 

Ετσι, η αρμόδια αντιδήμαρχος Πολεοδομικού- Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης Αναστασία Τογιοπούλου, η οποία έχει γίνει αποδέκτης έντονων πιέσεων το τελευταίο διάστημα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι με τα νέα δεδομένα το θέμα θα ξεμπλοκαριστεί και ο Δήμος θα προχωρήσει στην επόμενη φάση, που είναι η υλοποίηση των έργων που απαιτούνται για να γίνουν οι αντιδρομήσεις και ετοιμάζεται να φέρει σχετική εισήγηση στο δημοτικό συμβούλιο.

Βαγγέλης Καραχάλιος

Ο Βαγγέλης Καραχάλιος

 

Στο μεταξύ, πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βαγγέλης Καραχάλιος, με νέα παρέμβασή του την περασμένη εβδομάδα, έκρουσε ξανά το καμπανάκι του κινδύνου επισημαίνοντας ότι η μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του κυκλοφοριακού σχεδιασμού της Πάτρας και των αντιδρομήσεων των οδών Κανακάρη και Κορίνθου, καθώς και των συνοδών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε Ζαΐμη – Αράτου – Ναυαρίνου – Αγίας Σοφίας – Ανδρούτσου και Κωσταντινουπόλεως, την ίδια ώρα που είναι «ανοικτά» έργα όπως η πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος, δημιουργεί ασφυκτικές και συνεχώς επιδεινούμενες κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη, οι οποίες επιβαρύνονται ακόμη περισσότερο από τις έντονες καιρικές συνθήκες αλλά και από την κυκλοφοριακή «συνήθεια» στο λάθος, που ακυρώνει κάθε έννοια στρατηγικού σχεδιασμού.

Δημήτρης Σαρδελιάνος

O Δημήτρης Σαρδελιάνος

Τέλος, έντονο ενδιαφέρον έχει η άποψη του έμπειρου συγκοινωνιολόγου Δημήτρη Σαρδελιάνου, ο οποίος έχει επισημάνει αρκετές φορές πως είναι αναγκαίες οι αντιδρομήσεις, αλλά το χάος δημιουργείται από τον τρόπο που προσπαθεί να τις εφαρμόσει ο Δήμος. «Είχα πει εξ αρχής ότι ο τρόπος αυτός που πάει να υλοποιήσει τις αλλαγές ο Δήμος είναι λάθος και θα φέρει χάος στο κέντρο της Πάτρας. Πριν κάνεις έναν δρόμο πεζόδρομο, πρώτα προχωράς τις αντιδρομήσεις που έχεις ορίσει και στις αλλαγές που θέλεις, προσαρμόζοντας τον κόσμο στη νέα κατάσταση και στα νέα δεδομένα και ύστερα πραγματοποιείς τις εργασίες ανάπλασης. Θυμάστε τι είχε γίνει με την πεζοδρόμηση της Ρήγα Φεραίου; Πρώτα έγινε πεζόδρομος και ύστερα προχώρησαν οι εργασίες υλοποίησής του» έχει επισημάνει.