Από τη Ζαχάρω στην Πάδοβα: Μαθητές φωτίζουν τον πολιτιστικό διάλογο Ελλάδας – Ιταλίας
Μια εμπειρία ζωής έζησαν οι μαθητές του Γυμνασίου Ζαχάρως, που συμμετείχαν με επιτυχία στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στην Πάδοβα της Ιταλίας, παρουσιάζοντας την ερευνητική τους εργασία και χτίζοντας γέφυρες πολιτισμού ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ιταλία.

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του Γυμνασίου Ζαχάρως στο 4ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στην ιστορική πόλη της Πάδοβα στην Ιταλία, από τις 6 έως τις 10 Μαρτίου 2025. Η αποστολή του σχολείου, αποτελούμενη από δέκα μαθητές και μαθήτριες, μαζί με τις συνοδούς καθηγήτριες, Σταματοπούλου Αικατερίνη, Διευθύντρια του Γυμνασίου Ζαχάρως, και Πολυχρονοπούλου Αγγελική, εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας, παρουσίασε την ερευνητική τους εργασία με τίτλο «Η καλλιτεχνική και αρχιτεκτονική κληρονομιά του Βένετο». Το θέμα της εργασίας εστιάζει στην πολιτιστική επιρροή της περιοχής του Βένετο και τις σχέσεις της με τον ελληνικό πολιτισμό, με ειδική αναφορά στις αρχιτεκτονικές και καλλιτεχνικές παραδόσεις που συνδέουν την Ιταλία με την Ελλάδα.
Η συμμετοχή στο συνέδριο ήταν το αποτέλεσμα εντατικής προετοιμασίας και έρευνας. Οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Ζαχάρως αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο και με κριτική σκέψη έγραψαν τα κείμενα για τα μνημεία ενδιαφέροντος που επέλεξαν να ασχοληθούν μέσα από δημιουργική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων. Στη συνέχεια, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, ηχογράφησαν την εργασία τους και δημιούργησαν ένα βίντεο στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες εστίασαν σε διάσημα μνημεία όπως το Παλάτι των Δόγηδων και τη Βασιλική του Αγίου Μάρκου στη Βενετία, στις προσωπικότητες του Σαίξπηρ και του Γαλιλαίου, καθώς και στην παρουσία Ελλήνων τυπογράφων στην περιοχή του Βένετο. Επίσης, εντόπισαν ομοιότητες με μνημεία της περιοχής της Ηλείας, όπως το μοναστήρι της Παναγίας στη Σκαφιδιά, στην αρχιτεκτονική του οποίου εντοπίζονται βενετσιάνικα στοιχεία.
Η παρουσίαση της εργασίας τους έγινε στην ελληνική και αγγλική γλώσσα και έτυχε θερμής υποδοχής από τους συμμετέχοντες του συνεδρίου. Όπως αποτυπώθηκε από τους μαθητές και μαθήτριες σε ερωτηματολόγιο αναστοχασμού κατά την επιστροφή τους από την εκπαιδευτική επίσκεψη,η προετοιμασία της εργασίας τους και η παρουσίαση τους στη σκηνή υπήρξε μοναδική εμπειρία και ευκαιρία ανταλλαγής ιδεών και γνωριμίας με συνομηλίκους τους από άλλα σχολεία.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν ιστορικές πόλεις της Ιταλίας, όπως τη Βερόνα, τη Βενετία, την Πάδοβα και το Μιλάνο, περιηγούμενοι σε μνημεία και αξιοθέατα που σχετίζονται με την εργασία τους. Η ελληνόφωνη ξεναγός του ταξιδιωτικού γραφείου του κ. Ζορπίδη προσέφερε μια μοναδική εμπειρία τόσο στους μαθητές/τριες όσο και στις εκπαιδευτικούς παρουσιάζοντας με γλαφυρό τρόπο τα αξιοθέατα που είχαν αναφέρει στην εργασία τους οι μαθητές/τριες.
Στη Βενετία, θαύμασαν το Παλάτι των Δόγηδων, τη Βασιλική του Αγίου Μάρκου, καθώς και τον Καθεδρικό Ναό της Αγίας Μαρίας της Υγείας, κτήρια που αντικατοπτρίζουν την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Επισκέφθηκαν, επίσης, τον ναό του Αγίου Γεωργίου, που αποτελεί μνημείο της μακραίωνης παρουσίας του ελληνισμού στη Βενετία. Στη Βερόνα, γνώρισαν από κοντά την πόλη του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, ενώ στην Πάδοβα ακολούθησαν τα βήματα του Γαλιλαίου, επισκεπτόμενοι το πανεπιστήμιο όπου δίδαξε και ανέπτυξε τις σπουδαίες επιστημονικές του θεωρίες. Στο Μιλάνο, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του Καθεδρικού Ναού (Duomo di Milano), καθώς και να γνωρίσουν την καλλιτεχνική και πολιτιστική ταυτότητα της πόλης.
Η συμμετοχή στο συνέδριο και οι επισκέψεις στα ιστορικά μνημεία προσέφεραν στους μαθητές/τριες μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, η οποία συνδύασε τη θεωρητική γνώση με τη βιωματική μάθηση. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους στην πράξη και να εμπλουτίσουν την κατανόησή τους για την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία των περιοχών που μελέτησαν.
Επιπλέον, η συμμετοχή σε ένα διεθνές εκπαιδευτικό περιβάλλον τους έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες, ενισχύοντας το αίσθημα του διαπολιτισμικού διαλόγου και της διεθνούς συνεργασίας. Οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Ζαχάρως επέστρεψαν στην Ελλάδα με εμπλουτισμένες γνώσεις και αναμνήσεις που θα τους συνοδεύουν για πάντα, προάγοντας την ενεργό συμμετοχή τους σε διεθνείς δράσεις και εκπαιδευτικά συνέδρια.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News