Απογραφή 2021: Βροχή καταγγελιών από τους απογραφείς – Εξηγούν τι πήγε στραβά με βολές κατά της διοίκησης

Στην «Π» η επιστολή 84, την οποία συνυπογράφουν αρκετοί Αχαιοί, όπου διαμαρτύρονται για τον τρόπο που τους αντιμετώπισε η ΕΛΣΤΑΤ.

Απογραφή 2021: Βροχή καταγγελιών από τους απογραφείς - Εξηγούν τι πήγε στραβά με βολές κατά της διοίκησης

Η απογραφή πληθυσμού, από την ΕΛΣΤΑΤ, μονοπώλησε για καιρό την επικαιρότητα, με τους δήμους να δίνουν μεγάλη σημασία στη διαδικασία, καθώς μέσω αυτής θα καθοριστούν τα κριτήρια χρηματοδότησης τους.

Λίγες ημέρες μετά το τέλος της και αφού ήδη έχουν παρατηρηθεί αρκετά προβλήματα – κυρίως λόγω της μη εμφάνισης απογραφέων σε αρκετές κατοικίες – ήρθε στην «Π» επιστολή 84 τέτοιων – την οποία συνυπογράφουν και αρκετοί αχαιοί – όπου διαμαρτύρονται για τον τρόπο που τους αντιμετώπισε η ΕΛΣΤΑΤ, τονίζοντας ότι «δεν έχουν συναντήσει παρόμοιες εργασιακές συνθήκες και συμπεριφορές», ενώ επιφυλάσσονται παντός νόμιμου δικαιώματός τους.

Τα όσα περιγράφουν, εξηγούν αι τους λόγους που η απογραφή δεν κύλησε όπως θα έπρεπε.

ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Οι απογραφείς επισημαίνουν πως υπήρχαν «ειδικές και πρωτόγνωρες τεχνικές και κοινωνικές συνθήκες», όταν άλλες ευρωπαϊκές χώρες επέλεξαν να κάνουν τη διαδικασία το καλοκαίρι ή να τη μεταθέσουν για του χρόνου, λόγω κορονοϊού.

ΧΡΟΝΟΣ

Διαμαρτυρόμενοι, καταγγέλλουν τον πρόεδρο αλλά και υπαλλήλους της ΕΛΣΤΑΤ για «μη τήρηση της προβλεπόμενης περιόδου της απογραφής και απασχόλησης, λόγω των παρατάσεων που δόθηκαν». Αναφέρουν μάλιστα ότι είχαν συμφωνήσει να εργαστούν από Οκτώβριο έως Δεκέμβριο και διερωτώνται γιατί δεν έμαθαν εκ των προτέρων για πόσο θα εργάζονται και αν ο επιπλέον χρόνος απασχόλησης θα αμειφθεί αναλόγως, αφού μέχρι και σήμερα κάτι τέτοιο δεν έχει ξεκαθαριστεί.

ΚΑΜΠΑΝΙΑ

Καταγγέλλουν επίσης τη διοίκηση για έλλειψη διαφημιστικής καμπάνιας, οργάνωσης και ενημέρωσης, εκτιμώντας ότι αυτό είχε πρωτεύοντα ρόλο στην άρνηση πολιτών να πάρουν μέρος, δυσκολεύοντας το έργο τους. Ενδεικτικό είναι πως μάθαιναν από τα ΜΜΕ για τις σιωπηρές παρατάσεις και ότι από την ΕΛΣΤΑΤ, σε πολλές περιπτώσεις, υπήρχαν ανύπαρκτα «αντανακλαστικά» σε θέματα που προέκυπταν.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επισημαίνουν ακόμη, ότι η εκπαίδευση των απογραφέων είχε διάρκεια από 2 έως 5 ώρες «απολύτως ανεπαρκή», γεγονός που δυσκόλεψε τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, την οποία και αναφέρουν ως «ιδιαίτερα δυσλειτουργική και δύσχρηστη, με αρκετά λάθη και αδυναμίες».

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Τονίζουν, επιπλέον ότι δεν τους παρέχονταν μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό και επιβαρύνθηκαν με προσωπικά έξοδα, όσο και για τηλεφωνικές κλήσεις. Οι απογραφείς λένε επίσης πως δεν είχαν παραλάβει επαρκή έντυπα με αποτέλεσμα να χρεώνονται την επιπλέον προμήθεια κι ενώ, μέχρι σήμερα, δεν έχουν ενημέρωση για την αποζημίωση όλων των προσωπικών τους εξόδων.

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

Τέλος, καταγγέλλουν ότι δεν εργάζονταν με κανονικό ωράριο, δεν προστατεύονταν τα προσωπικά δεδομένα τους, αλλά και των πολιτών και ότι τους ασκήθηκε ψυχολογική πίεση και ότι υπήρχε διαβλητότητα στη διαδικασία επιλογής απογραφέων και τις αμοιβές άλλων εξωτερικών συνεργατών, καταλήγοντας με την επισήμανση της απουσίας εγκυρότητας και αξιοπιστίας των συλλεγέντων στοιχείων.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ