Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας: Απειλείται με λουκέτο από κρατικό «φέσι» 7,5 εκ. ευρώ

Στα πρόθυρα αναστολής λειτουργίας ο τοπικός μεταφορικός φορέας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας.

Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας: Απειλείται με λουκέτο από κρατικό «φέσι» 7,5 εκ. ευρώ

Τα σύνολο των ποσών για τα δωρεάν εισιτήρια, αλλά και της έκπτωσης στα μειωμένα, οφείλει να καταβάλει το Δημόσιο στο Αστικό της Πάτρας, μεταξύ άλλων της χώρας.

Αυτό απεφάνθη, σε πιλοτική δίκη το Συμβούλιο της Επικρατείας, ξεκαθαρίζοντας ποιες πρέπει να είναι οι αποζημιώσεις για τις κρατικές παροχές σε μαθητές, φοιτητές, πολύτεκνους, αναπήρους και συνοδούς τους. Σύμφωνα με την απόφαση, ο υπολογισμός των χρημάτων που θα πρέπει να λαμβάνει το ΚΤΕΛ είναι η διαφορά που προκύπτει μεταξύ του αντιτίμου του δωρεάν ή μειωμένου κομίστρου και του πλήρους εισιτηρίου. Οι σύμβουλοι Επικρατείας, με 3 αποφάσεις, δικαίωσαν τον τοπικό συγκοινωνιακό φορέα, που πρώτος υποστήριζε ότι είχε μεγάλες απώλειες εσόδων από τα δωρεάν ή μειωμένα εισιτήρια.

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας, Γιάννης Ρήγας, δήλωσε στην «Π» ότι η αποζημίωση καθορίζεται κάθε χρόνο από κοινή απόφαση των συναρμοδίων υπουργείων Οικονομίας, Οικονομικών και Μεταφορών, ωστόσο, μέχρι σήμερα, αυτά δεν πλήρωναν τη διαφορά μεταξύ της κανονικής τιμής του εισιτηρίου με το δωρεάν ή μειωμένο, αλλά ένα ποσό που περιλάμβανε το λεγόμενο… «εύλογο κέρδος» και πρακτικά η εταιρεία επιδοτούσε τις δημόσιες μεταφορές.

Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας: Απειλείται με λουκέτο από κρατικό «φέσι» 7,5 εκ. ευρώ

Γιάννης Ρήγας

Αυτό όμως έρχεται να αλλάξει, τώρα, η δικαστική απόφαση του ΣτΕ, καθώς, σύμφωνα με το σκεπτικό του Α΄ Τμήματος ο υπολογισμός του ποσού της αποζημίωσης, προκύπτει ευθέως και κατά τρόπο σαφή, από τον νόμο και την οικεία αιτιολογική έκθεση, ισούται δε με το σύνολο της διαφοράς μεταξύ αντιτίμου των κατά περίπτωση εκδοθέντων την αντίστοιχη χρονική περίοδο δωρεάν ή μειωμένης τιμής εισιτηρίων και του πλήρους κομίστρου.

Στο ΣτΕ είχε προσφύγει πρώτο απ’ όλα τα ΚΤΕΛ, της Πάτρας, όπως επιβεβαίωσε ο κ. Ρήγας, καθώς οι οφειλές του κράτους, απ’ αυτήν την πολιτική, ανέρχονται την τελευταία δεκαετία σε πάνω από 7,5 εκατ. ευρώ!

Ωστόσο, ακόμα και μετά από αυτή την απόφαση, ο κ. Ρήγας δεν είναι αισιόδοξος. Οι Σύμβουλοι Επικρατείας παραπέμπουν τώρα τις υποθέσεις στα Διοικητικά Δικαστήρια για να οριστικοποιηθούν τα χρήματα που θα καταβληθούν στα ΚΤΕΛ.

«ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ…»

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας, Γιάννης Ρήγας, δήλωσε στην «Π»: «Αυτό λέγεται κράτος και κάνει ό,τι θέλει. Μετά το κλείσιμο του ΚΤΕΛ Τρικάλων, ακολουθούν και άλλες εταιρείες, με την Πάτρα να βρίσκεται στα πρόθυρα να ακινητοποιήσει τα λεωφορεία του. Με πετρέλαιο κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο και με τους πολίτες να μην επιλέγουν τα αστικά λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους, το μέλλον διαγράφεται δυσοίωνο».

Δείχνει μάλιστα, ως «ρίζα του κακού», το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. «Οταν ένα λεωφορείο θέλει μισή ώρα να φτάσει, από την Αγίας Σοφίας στο κέντρο, ποιος θα μπει μέσα; Πάει και με τα πόδια», συμπληρώνει, θεωρώντας ότι το κυκλοφοριακό είναι η αιτία του προβλήματος της χαμηλής επιβατικής κίνησης.

Εν τω μεταξύ ο κ. Ρήγας κατηγορεί τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη, ότι «ψαλίδισε» την επιδότηση καυσίμων, την οποία είχε υποσχεθεί στους μεταφορείς ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης, από 4.000 στα 2.500 ευρώ ανά λεωφορείο κι αυτή δεν ξέρουν ακόμα πότε θα την πάρουν! «Δεν έχουμε να πληρώσουμε ούτε για το πετρέλαιο. Είμαστε οριακά. Κάποια στιγμή θα κλείσουμε κι εμείς, γιατί δεν θα έχουμε να αγοράσουμε καύσιμα», προειδοποίησε ο κ. Ρήγας, που κατηγορεί την Πολιτεία ότι έχει βάλει τα ΚΤΕΛ να κάνουν κρατικές συγκοινωνίες, χωρίς ούτε μία αναπροσαρμογή στο κόμιστρο από το 2010.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ