Χριστούγεννα: Βαραίνει το καλάθι της νοικοκυράς

Στην Πάτρα, οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού είναι αυξημένες.

Χριστούγεννα

Ακριβότερα θα στοιχίσει φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι των πατρινών, καθώς οι ανατιμήσεις σπρώχνουν προς τα πάνω το κόστος των προϊόντων, «βαραίνοντας» το καλάθι των καταναλωτών.

Στην αγορά οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού είναι αυξημένες κατά 5% κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2020, όμως σε βασικά προϊόντα των εορτών, οι αυξήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Η μεγαλύτερη αύξηση (+24%) καταγράφεται στην τιμή του αρνιού, που παραμένει υψηλότερα και από το Πάσχα με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να μην έχουν αλλάξει.

«Τσιμπημένη» κατά 13% είναι και η τιμή της κατεψυγμένης γαλοπούλας, ενώ αυξημένες είναι οι τιμές και τα υπόλοιπα εδέσματα του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.

Όπως δήλωσε στην «Π» ο ιδιοκτήτης της σύγχρονης μονάδας εμπορίας κρέατος λιανικής και χονδρικής «Κρέατα Αχαΐας» Βασίλης Μανίκας, οι ανατιμήσεις στο φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι δεδομένες. Το αρνί θα πωλείται γύρω στα 10 ευρώ το κιλό, η γαλοπούλα στα 8 – 8,5 ευρώ το κιλό και το μοσχάρι θα είναι επίσης αυξημένο γύρω στο 10%.

Το χοιρινό που θεωρείται για την ελληνική κουζίνα ως το παραδοσιακό κρέας των εορτών, παραμένει σε μια σχεδόν σταθερή τιμή. Το ντόπιο κοστίζει γύρω στα 4,5 – 5 ευρώ ευρώ το κιλό ενώ το εισαγόμενο 3,5 – 4 ευρώ.

ΟΛΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ

«Τσιμπιμένες» θα είναι φέτος και οι τιμές των γλυκών και οι συγκεκριμένα στους κουραμπιέδες έχει ανέβει κατά 8% συγκριτικά με πέρυσι, για τα μελομακάρονα κατά 6% και για τη βασιλόπιτα κατά 5%.

Ο συνιδιοκτήτης της βιομηχανίας παγωτού και ζαχαροπλαστικής Αχαϊκό Εντελβάις, Βενιζέλος Μιχαλόπουλος, τόνισε στην «Π», ότι η αγορά της Πάτρας, παρότι πλησιάζουμε στις γιορτές, είναι ακόμα υποτονική. Η πανδημία του κορονοϊού δυστυχώς έχει φέρει σημαντικές μεταβολές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και το αποτέλεσμα είναι η μείωση του τζίρου.

Οπως εξήγησε, τις εποχές προ πανδημίας η αγορά δούλευε για 20 ημέρες κατά την περίοδο των εορτών και τα τελευταία δύο χρόνια αυτή η περίοδος μειώθηκε σε τρεις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και άλλες τόσες πριν την Πρωτοχρονιά. Η πανδημία μείωσε τις ημέρες του εορταστικού τζίρου, τόνισε ο κ. Μιχαλόπουλος και την κατανάλωση.

ΓΕΜΙΣΑΝ ΤΑ ΡΑΦΙΑ

Ωστόσο, το Αχαϊκό Εντελβάις έχει ανεβάσει αυτή την περίοδο τους ρυθμούς της παραγωγής του «στο φουλ» για να καλύψει τις ανάγκες των καταστημάτων της αγαπημένης αλυσίδας παγωτού και γλυκών και φυσικά τους άλλους πελάτες του.

Για τις ανάγκες των εορτών έχει δοθεί ιδιαίτερο βάρος στα μελομακάρονα, δίπλες και κουραμπιέδες, σε διάφορα σοκολατοειδή και φυσικά στην παραδοσιακή βασιλόπιτα με την μοναδική συνταγή του Αχαϊκού Εντελβάις.
«Γεμίσαμε τα ράφια των καταστημάτων μας», τόνισε ο κ. Μιχαλόπουλος με τις τιμές να έχουν συγκρατηθεί από το γενικότερο κύμα αυξήσεων που σαρώνει όλη την αγορά φέτος. Η κατάσταση όμως δεν είναι εύκολη. «Δεν κάναμε αυξήσεις, αλλά φρονώ ότι από τον Ιανουάριο το αυξημένο κόστος στις πρώτες ύλες θα πρέπει κάπως να αντισταθμιστεί» τόνισε ο Βενιζέλος Μιχαλόπουλος και έδωσε μερικά παραδείγματα, από αυτό που γίνεται στην αλυσίδα των προμηθειών των επιχειρήσεων.

Η ζάχαρη έχει αυξηθεί 40%, από 48 λεπτά στα 70 λεπτά το κιλό. Το φρέσκο και το νωπό γάλα 30% πάνω. Μπορεί να δουλέψαμε πολύ καλά το περασμένο καλοκαίρι, αλλά από λίγο η πτώση άρχισε μετά το καλοκαίρι και τώρα τρώμε από τα έτοιμα και περιμένουμε τον Μάιο.