Δήμος Πατρέων: Η συνάντηση για την γραμμή φέρνει τριβές

image 627344

Ευκαιρία να περάσει στην αντεπίθεση βρήκε η αντιπολίτευση στο θέμα της έλευσης του σύγχρονου τρένου και κατηγόρησε την δημοτική Αρχή για υποχωρήσεις μετά από τη συνάντηση του δημάρχου Κώστα Πελετίδη με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Στο δημαρχείο της Πάτρας η παρακολούθηση των ανακοινώσεων που εκδίδουν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης και των δημοσιευμάτων του Τύπου είναι μια καθιερωμένη διαδικασία. Ανακοινώσεις, δηλώσεις και ρεπορτάζ πέρασαν -και- χθες από…την ακτινογραφία της δημοτικής Αρχής.  

Χωρίς να έχει καθοριστεί ακόμα η επόμενη συνάντηση του Δήμου με την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα έχει περισσότερο τεχνικό χαρακτήρα, κύκλοι της Μαιζώνος ανέφεραν ότι η θέση της δημοτικής Αρχής είναι αδιαπραγμάτευτη υπέρ της υπογειοποίησης της γραμμής στο τμήμα από Ρίο μέχρι και το νέο λιμάνι. Αν και κατανοούν στο Δήμο ότι η εποχή είναι δύσκολη για την εξεύρεση των επιπλέον χρημάτων που απαιτούνται για το διεκδικούμενο τμήμα της υπογειοποίησης, αντιτείνουν ότι δεν μπορεί να μπει στη ζυγαριά η ζωή της πόλης για τους επόμενους δύο αιώνες και το πρόσθετο κόστος κάποιων δεκάδων εκατ. ευρώ που θα χρειαστεί για τις πρόσθετες εργασίες. Ο Δήμος θα συνεχίσει να διεκδικεί την υπογειοποίηση και στο υπόλοιπο τμήμα (Ρίο-Κανελλοπούλου), αλλά παραμένει αδιευκρίνιστο ποια θα είναι η αντίδρασή του εάν δεν καταφέρει το Υπουργείο Υποδομών να βρει την επιπλέον χρηματοδότηση που χρειάζεται για την κατασκευή του.

Πάντως, ο υπάρχων σχεδιασμός του Υπουργείου για το τμήμα Ρίο-Νέο Λιμάνι Πάτρας περιλαμβάνει γραμμή οκτώ χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 5,16 χιλιόμετρα θα είναι υπόγεια, όπως έχει ανακοινώσει ο Κ. Καραμανλής. Συνολικά περιλαμβάνονται εννέα στάσεις. Οι δύο επίγειες (Καστελόκαμπος, Μποζαίτικα) και επτά υπόγειες: Κανελλοπούλου, Αγιά, Παναχαϊκή, Αγιος Διονύσιος, Τριών Συμμάχων, Αγιος Ανδρέας, Νέο Λιμάνι. Στη στάση Αγιος Ανδρέας θα υπάρχει και σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο.

Στο θέμα του τρένου επανήλθε χθες ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Η δημοτική Αρχή της Πάτρας επιλέγει να κινείται μόνη της και δυστυχώς οι Πατρινοί χάνουν!» έγραψε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και της χρεώνει σφάλματα στα ζητήματα της διαχείρισης του νερού (φράγμα Πείρου-Παραπείρου), της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου και του τρένου. Σημειολογικά και τα τρία είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών.

«Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα…» σχολίασε η Ωρα Πατρών του Γιώργου Ρώρου για την συνάντηση του δημάρχου με τον Κ. Καραμανλή για το θέμα του τρένου και παραπέμπει σε παλαιότερες δηλώσεις και των δύο. «Προφανώς αποτελεί εμπαιγμό για την πόλη και τους αγώνες της, ότι το έργο δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα μέτρο. Αποτελεί δε κόλαφο και για τον κ. Πελετίδη, ο οποίος φαίνεται εξάντλησε όλη του την ενέργεια και δράση σε κινητοποιήσεις προς την προηγούμενη κυβέρνηση και τώρα παραμένει παθητικός συνομιλητής της Νέας Δημοκρατίας.» αναφέρει η δημοτική παράταξη και ζητάει την σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου. Διαφορετικά θα συγκεντρώσει η Ωρα Πατρών τις απαιτούμενες υπογραφές για την συνεδρίαση του σώματος.

«Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι» είναι η ανεπίσημη απάντηση του δήμου για την κριτική που δέχθηκε από την αντιπολίτευση. Μάλιστα, αναφέρει για την Ωρα Πατρών ότι «άλλα έλεγε και έγραφε» στο προεκλογικό πρόγραμμά της για την διέλευση του σύγχρονου τρένου.

 

Τρένο χωρίς «εκπτώσεις» ζητά ο Εμπορικός

Την άμεση έλευση του τρένου στην Πάτρα και την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στον αστικό ιστό ζητάει ο Εμπορικός Σύλλογος με ανακοίνωσή του. Λαμβάνοντας αφορμή από την πρόσφατη συνάντηση του δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ο σύλλογος εκτιμά πως «φαίνεται να μπαίνουν εμπόδια με φτηνές δικαιολογίες κόστους στο ομόφωνο αίτημα Δήμου και πατραϊκής κοινωνίας για πλήρη υπογειοποίηση της διέλευσης του τρένου στον αστικό ιστό της πόλης».

Ο Εμπορικός Σύλλογος κάνει λόγο για εμπαιγμό και θεωρεί κινδυνεύει να χαθεί η ευκαιρία της πόλης να πάψει να είναι διχοτομημένη. «Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα δεν είναι δυνατόν  να είναι κοντόφθαλμα και μυωπικά. Δεν γίνονται με σημερινά «μπαλώματα» που θα αποτελέσουν τα αυριανά προβλήματα» αναφέρει ο Εμπορικός Σύλλογος στην παρέμβασή του. Χαρακτηρίζει το έργο ζωτικής σημασίας από οικονομική και κοινωνική άποψη για την πόλη και την περιοχή. Καταλήγοντας, επισημαίνει ότι σύσσωμη η πόλη απαιτεί την άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με υπογειοποίηση της διέλευσης από τον αστικό ιστό και δηλώνει ότι αντιτάσσεται σε «πολιτικές υποβάθμισης και υπονόμευσης των αναπτυξιακών έργων και προοπτικών για την πόλη μας και την περιοχή μας».

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

covidtest
21587d35f9af9cdd06c97da7c6228fed L
karakostas proedriko1
ΦΩΤΙΑ ΠΥΡΚΑΓΙΑ 1