Δώρος Γεωργιάδης: Η βιογραφία και η εξομολόγηση του Κυπρίου – Στην Πάτρα ο καταξιωμένος μουσικοσυνθέτης που μίλησε στην «Π»

Ο Δώρος Γεωργιάδης έρχεται στην Πάτρα για τη βιογραφία του και μιλά αποκλειστικά στην «Π»: «Ο Χατζηγιάννης ξέχασε τη βοήθειά μου»

Δώρος

Ενας «φίλος» από τα παλιά έρχεται στην Πάτρα: Ο καταξιωμένος Κύπριος μουσικοσυνθέτης και ερμηνευτής, Δώρος Γεωργιάδης, που μεσουράνησε στις δεκαετίες 1970-80, έρχεται την Τρίτη 14 Νοεμβρίου (ώρα 18:00) στον πολυχώρο «Μηχανουργείο», για την παρουσίαση της βιογραφίας του.

Είναι ο δημιουργός μεγάλων διαχρονικών επιτυχιών, όπως το πασίγνωστο «Αν ήμουν πλούσιος» που του χάρισε το Α΄ Βραβείο στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης 1972, όπως το «Ας κάνουμε απόψε μιαν αρχή» που ερμήνευσε η Αννα Βίσση και κέρδισε το Α΄ Βραβείο στο ίδιο Φεστιβάλ του 1977 και ταυτόχρονα αποτέλεσε το εισιτήριο για την αναγνώριση της Κύπριας τραγουδίστριας, αλλά και όπως το «Σωκράτη εσύ σούπερ σταρ», με το οποίο η Ελλάδα κατέκτησε την 8η θέση στο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Eurovision 1979, με ερμηνεύτρια την Ελπίδα.

Με αφορμή τη βιογραφία του, που υπογράφεται από τον Κύπριο συγγραφέα Δρα Αλέξανδρο Φωκά υπό τον τίτλο «Μ’ ένα τραγούδι που μιλάει στην ανθρωπιά σας», ο Δώρος Γεωργιάδης, μίλησε στην «Π»…

«Ο ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΧΑΣΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΟΥ»

«Είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτά που έχω κάνει, αν και κανείς δεν μπορεί να πετύχει τα πάντα από όσα ονειρεύεται.
Γενικά σε αρκετό βαθμό, υπήρξε από τους καλλιτέχνες που ανέδειξα με τα τραγούδια μου, η αναγνώριση της συνεισφοράς μου στην καριέρα τους. Αλλά, ξέρετε, όταν περάσει ο χρόνος ξεχνάνε… Δεν με πληγώνει η αμνησία τους, γιατί άνθρωποι είναι, ξεχνάνε. Κοιτάνε περισσότερο τον εαυτό τους και το τι κάνουν εκείνο τον καιρό και ξεχνάνε από πού ξεκίνησαν… Οπως είναι και ο Μιχάλης Χατζηγιάννης. Ο οποίος ξεκίνησε από μένα στην Κύπρο, του έκανα 3 δίσκους και μετά πήγε στην Αθήνα και χαθήκαμε. Ημουν ο πρώτος που τον εντόπισα, όταν ήταν 15 χρονών. Τον βοήθησα με όποιον τρόπο μπορούσα για να ξεκινήσει νωρίς και να πετύχει. Αποφεύγει όμως να αναφερθεί στη δική μου συμβολή στην καριέρα του. Αλλά δεν το κάνει μόνο σε μένα. Το κάνει και με τον Χατζηνάσιο, που επίσης τον βοήθησε στην αρχή. Είναι ο χαρακτήρας του τέτοιος. Δεν πειράζει… Δεν αξίζει να κρατάμε κακίες σε αυτή τη ζωή… Ανθρώπινα είναι όλα…».

«ΣΤΑΜΑΤΗΣΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ»

«Δεν ήταν του χαρακτήρα μου να εμφανίζομαι στα μπουζούκια και στα κέντρα. Θα προτιμούσα, να είχα μπει στην εποχή των συναυλιών, μετά το 1974. Αλλά τότε σταμάτησα να τραγουδώ, μετά την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο. Δεν μπορούσα να τραγουδώ, την ίδια στιγμή που είχαμε πόλεμο στην πατρίδα μου. Δεν το έβρισκα σωστό.
Οσο για τα χρήματα, δεν έβγαλα όσα ένας τραγουδιστής, αλλά έβγαλα αρκετά, όσα χρειαζόμουν. Οι συνθέτες εκείνη την εποχή, έβγαζαν και εκείνοι χρήματα».

«ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΟΙ ΞΕΝΟΙ»

«Μου είχε δώσει έναν εκπληκτικό στίχο η Σώτια Τσώτου και πέτυχα μια καλή μουσική και κάναμε το “Σωκράτη εσύ σούπερ σταρ”. Το τραγούδι πήγε πάρα πολύ καλά. Το Ισραήλ μάς έδωσε 12 πόντους. Θα μπορούσε να είχε καλύτερη τύχη, αλλά επειδή ο στίχος ήταν ελληνικός, δεν έγινε κατανοητή η αξία του σπουδαίου αυτού στίχου, από τους ξένους ακροατές. Δεν κατάλαβαν τι έλεγε…».

«ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΑΛΕΝΤΟ»

«Σήμερα δεν ασχολούμαι με τη μουσική, γιατί δεν έχω πλέον κίνητρα. Είμαι και μεγάλος στην ηλικία. Γιατί να γράψω; Και με αυτά τα τραγούδια που γράφονται σήμερα για να κάνεις επιτυχία, προτιμώ να μην γράφω τίποτα! Ολα τα τραγούδια που ακούγονται μαζικά, μοιάζουν μεταξύ τους! Μια λέξη που επαναλαμβάνεται. Σήμερα, με τους υπολογιστές, είναι πολύ εύκολο κάποιος, αν ξέρει λίγη μουσική, να μιμηθεί και να κάνει επιτυχίες. Εγώ όταν ήρθα στην Ελλάδα, έπρεπε να συγκριθώ με τον Χατζιδάκι, με τον Θεοδωράκη, τον Πάριο, τον Νταλάρα. Ηταν άλλη εποχή, έπρεπε να έχεις πραγματικό ταλέντο! Τώρα δεν είναι καθόλου απαραίτητο το ταλέντο. Προτάσσεται η εμφάνιση και το… κούνημα. Η τεχνολογία έδωσε βήμα σε άσχετους!».

«ΦΘΗΝΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΤΡΑΠ»

«Δεν αξίζει καν τον κόπο να σχολιάσουμε αυτό το πράγμα… Δεν είναι τίποτα, είναι ένα φθηνό πράγμα η τραπ…
Αν μπορούσα σήμερα να έγραφα για κάποιον τραγουδιστή νέο υλικό, θα επέλεγα ανάμεσα στους Πάριο, Νταλάρα, Μαρινέλλα, Ελπίδα και Μητσιά.

Αν μπορούσα να έκανα ένα κοινό πρόγραμμα με συνθέτες, θα ήθελα με τον Πλέσσα, τον Χατζηνάσιο, τον αείμνηστο Σπανό».