Δυτική Ελλάδα: Εκατοντάδες «έξυπνες» διαβάσεις για τους πεζούς

Τοποθετούνται 344 σύγχρονα συστήματα σε 93 κόμβους αστικών κέντρων με σκοπό την ασφαλή διέλευση των πεζών.

ΕΞΥΠΝΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ

Στην κατασκευή 344 «έξυπνων» διαβάσεων σε 93 κόμβους της Δυτικής Ελλάδας προχωρά η Περιφέρεια, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των πεζών. Παράλληλα, θα εγκατασταθούν 482 ράμπες ΑμεΑ, 27 μετεωρολογικοί σταθμοί και 344 αισθητήρες καταμέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της περιοχής.

Ο προϋπολογισμός του έργου που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Οικονομική Επιτροπή, φθάνει τα 18 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών των «έξυπνων» διαβάσεων αφορά σε κεντρικούς δρόμους της Πάτρας. Ενδεικτικά να αναφερθεί ότι 14 θα εγκατασταθούν στην Πατρών – Πύργου, 12 στην οδό Γούναρη, 9 στην Κολοκοτρώνη, 10 στην οδό Κορίνθου, 7 στην Πανεπιστημίου, 5 στην 28ης Οκτωβρίου, 3 στην Πατρέως, 3 στην Μαιζώνος, 5 στην Καλαβρύτων, 7 στην Ελληνος Στρατιώτου, 8 στην Αγ. Τριάδος, 4 στην Αγ. Σοφίας, 3 στην οδό Γερμανού, κ.ά.

ΑΣΦΑΛΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗ
Σύμφωνα με την απόφαση της οικονομικής επιτροπής, το σύστημα «έξυπνης» διάβασης πεζών, είναι πρωτοποριακό καθώς εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πεζών στην περιοχή παρέμβασης. Το συνδεδεμένο με τους υφιστάμενους φωτεινούς σηματοδότες σύστημα, θα ενεργοποιείται σε συγχρονισμό μαζί τους, ώστε να ενισχύεται η προσοχή τόσο των πεζών, όσο και των διερχόμενων από τη διάβαση οχημάτων.

Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα. Η πεζοδιάβαση θα φωτίζεται από συσκευές LED, οι οποίες θα είναι ενσωματωμένες τόσο στην άσφαλτο όσο και στο πεζοδρόμιο, ενώ ταυτόχρονα θα ενεργοποιούνται κατακόρυφες πινακίδες σηματοδότησης LED επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα σηματοδότησης,

Ετσι, το σύστημα «έξυπνης» διάβασης πεζών θα γίνεται περισσότερο αντιληπτό από τα απλά συστήματα αναλαμπόντων φανών, τα οποία είναι ενεργοποιημένα καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου και τα οποία με το τέλος του χρόνου οι χρήστες του δρόμου, και ιδίως οι οδηγοί που διέρχονται συχνά από τα σημεία, τα αγνοούν, αφού τα παρατηρούν συνεχώς αναμμένα ακόμα και σε χρονικές περιόδους που δεν είναι αναγκαίο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η παραβατικότητα στους δρόμους.

Σκοπός του συστήματος είναι οι οδηγοί των οχημάτων να αντιλαμβάνονται καλύτερα και από μεγαλύτερη απόσταση την ύπαρξη πεζών στις διαβάσεις, ενώ παράλληλα, θα ενεργοποιείται ένα σύνολο «έξυπνων» συσκευών, οι οποίες θα στοχεύουν στην καλύτερη πληροφόρηση των πεζών, τόσο για τους εναπομείναντες χρόνους πράσινου και κόκκινου όσο και για άλλα κυκλοφοριακά ζητήματα.

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Ακόμη, σταθεροί αισθητήρες που θα βρίσκονται εγκατεστημένοι κοντά στις διαβάσεις και θα λειτουργούν όλο το 24ωρο, θα συλλέγουν συνεχώς πληροφορίες που θα αφορούν τόσο περιβαλλοντικά όσο και κυκλοφοριακά δεδομένα, στοχεύοντας στην καλύτερη αξιολόγηση κρίσιμων μεγεθών από τους αρμόδιους φορείς και στην μείωση ή/και αποτροπή της κυκλοφοριακής συμφόρησης εντός της πόλης».

Οσον αφορά στους αισθητήρες καταμέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων, σε κάθε διάβαση πεζών θα εγκαθίσταται ένας αισθητήρας για την ορθή καταμέτρηση των κυκλοφοριακών στοιχείων στην περιοχή παρέμβασης.

Κάθε αισθητήρας θα ανιχνεύει την παρουσία οχημάτων, θα συλλέγει κυκλοφοριακά δεδομένα των οχημάτων που κινούνται ή διέρχονται από τον χώρο της διάβασης και θα διατηρεί δεδομένα που αφορούν την κυκλοφοριακή συμφόρηση της περιοχής.

Στη συνέχεια, τα δεδομένα κάθε αισθητήρα θα συγκεντρώνονται σε πλατφόρμα διαχείρισης και παρουσίασης όπου θα αποθηκεύονται, θα επεξεργάζονται και θα παρουσιάζονται σε πολλαπλές μορφές για την πληρέστερη κατανόησή τους.

Στόχος του συστήματος θα είναι η καλύτερη οπτικοποίηση, οργάνωση και αποτροπή της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδιαίτερα σε οδικές αρτηρίες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου, καθώς και η ολοκληρωμένη καταγραφή των κυκλοφοριακών συνθηκών, όπως και η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στα σημεία παρέμβασης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Επίσης, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος θα αξιοποιήσει την αναπτυσσόμενη υποδομή, ώστε να πετύχει καλύτερη ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών, με σκοπό την πιο αποτελεσματική, πιο ασφαλή και πιο φιλική λειτουργία του οδικού της δικτύου, μέσω της εγκατάστασης των παρακάτω συσκευών, μονάδων και σηματοδοτών:

> 242 συσκευών αφής πεζών, νέου τύπου
> 80 συσκευών αφής πεζών για χρήση από άτομα με προβλήματα όρασης, νέου τύπου
> 688 πεδίων σηματοδότη Φ200 με μονάδα ένδειξης αντίστροφης μέτρησης χρόνου τύπου LED
> 127 κεντρικών μονάδων ελέγχου των ενδείξεων μέτρησης χρόνου τύπου LED
> 8.256 φωτεινών συσκευών σήμανσης τύπου LED επί του οδοστρώματος
> 2.064 φωτεινών συσκευών σήμανσης τύπου LED επί του πεζοδρομίου
> 344 κεντρικών μονάδων ελέγχου φωτεινών συσκευών σήμανσης τύπου LED επί του οδοστρώματος και του πεζοδρομίου
> 688 αυτοφωτιζόμενων πινακίδων LED
> Κατασκευή 482 ραμπών ΑΜΕΑ
Επίσης, στο πλαίσιο του ίδιου έργου, θα εγκατασταθούν 27 μετεωρολογικοί σταθμοί και 344 αισθητήρες καταμέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων. Το «έξυπνο» δίκτυο σταθμών μέτρησης περιβαλλοντικών δεδομένων θα επιτρέπει την παρακολούθηση, τη σύγκριση και την ανάλυση ενός ευρέος φάσματος ρύπων και σωματιδίων σε πραγματικό χρόνο και ως εκ τούτου αναμένεται να συμβάλλει στην εξαγωγή πολύτιμων αναλύσεων και την παροχή ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο, για την αναγνώριση και επισήμανση τυχόν έκτακτων προβλημάτων.

Ακολουθείστε τις ειδήσεις του pelop.gr στο

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments