Δυτική Ελλάδα: «Βουτιές» σε τζίρους στις πασχαλινές αγορές – Μείωση 51% στην Πάτρα

Το κύμα ανατιμήσεων στην αγορά έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην κατανάλωση σε όλη την Δυτική Ελλάδα.

Δυτική

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία έρευνας, που δημοσιοποίησε η εταιρεία «Netrino», για τη μείωση της κατανάλωσης το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΠΕΤΡΟΥ ΓΚΙΤΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η γενική αίσθηση που επικρατούσε το τελευταίο διάστημα, έδειχνε ότι το κύμα ανατιμήσεων έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην κατανάλωση, αλλά τα μετρήσιμα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν, αποκαλύπτουν το μέγεθος της ζημιάς στην αγορά.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους, πέντε στους δέκα Πατρινούς καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και οκτώ στους δέκα, έχουν περιορίσει τις αγορές σε ένδυση και υπόδηση στο μέγιστο βαθμό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 24 και 30 Μαρτίου σε δείγμα 407 ατόμων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο) και η αχαϊκή πρωτεύουσα, φαίνεται για μια ακόμα φορά πόσο υστερεί σε οικονομικούς όρους.

Αναφορικά με τις αγορές στα σούπερ μάρκετ, σε ποσοστό 47,5% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τις μείωσαν «πολύ και αρκετά», 25% τις μείωσαν «λίγο» και 27% «καθόλου». Μεγαλύτερη μείωση στις αγορές παρατηρείται σε Λάρισα (54%) και Πάτρα (51%).

Εξετάζοντας το προφίλ των ερωτηθέντων, αυτοί που έχουν μειώσει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι κυρίως γυναίκες (50%) και άτομα άνω των 45 ετών (51%).

Από την έρευνα της Netrino, προκύπτει ότι για το 43% των νοικοκυριών επαρκεί το οικογενειακό εισόδημα για τις αναγκαίες αγορές, για το 30% αυτών, φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και αυτό με δυσκολία, ενώ ποσοστό 12% δήλωσαν αδυναμία αγοράς ακόμα και των αναγκαίων. Στην άλλη πλευρά, μόνο το 15% των νοικοκυριών, δήλωσε επαρκές εισόδημα που περισσεύει και για αποταμίευση.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην αγορά ένδυσης/υπόδησης οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ποσοστό 10% των ερωτηθέντων έχει μειώσει «λίγο», ενώ «καθόλου» απαντά ποσοστό μόνο το 9% των ερωτηθέντων. Πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των ερωτηθέντων παρατηρείται σε Λάρισα (92%) και Πάτρα (88%).

Αθήνα και Θεσσαλονίκη κινούνται σε ποσοστά μεταξύ 80% και 84%, ενώ η μικρότερη μείωση (66%) εμφανίζεται στο Ηράκλειο.

ΑΓΡΙΝΙΟ: «ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΙΕΣΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΓΩΝΙΑ»

Ενεργειακό και ακρίβεια αφήνουν το αποτύπωμά τους και στις τοπικές αγορές της Αιτωλοακαρνανίας, με την κίνηση να διαμορφώνεται – τις δύο πρώτες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας – κάτω από τις προσδοκίες των εμπόρων.

Δυτική

Σωκράτης Κωστίκογλου

Στο Αγρίνιο, κάθε χρόνο ωστόσο, καταγράφεται αυξημένη όσο πλησιάζουμε στο Πάσχα, όμως, φέτος η αγορά δεν δείχνει να μπαίνει, ακόμη, σε μια τέτοια τροχιά.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σωκράτης Κωστίκογλου, μιλώντας στην «Π», απεύθυνε κάλεσμα στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, λέγοντας ότι πρέπει να εξακολουθούν να υπάρχουν και να λειτουργούν και την επόμενη μέρα. Οπως ανέφερε, Μ. Δευτέρα και Μ. Τρίτη, δεν ήταν αυτό που περίμεναν οι επαγγελματίες και ο εμπορικός κόσμος, είχαν δε εναποθέσει τις ελπίδες τους στην εορταστική περίοδο, για αύξηση του καταναλωτικού κοινού.

«Οι επιχειρήσεις είναι πιεσμένες και υπάρχει αγωνία, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας», δήλωσε ο κ. Κωστίκογλου.

Προσδοκία υπάρχει από την ανοδική κίνηση στην επαρχία, καθώς πολλοί ετεροδημότες επισκέπτονται την περιοχή του Αγρινίου, αν και αυτή δεν αντανακλάται στην επισκεψιμότητα των μαγαζιών.

«Οι έμποροι πιστεύουν, πλέον, σε μία πραγματική ανάσταση στις επιχειρήσεις τους, για ζωή στην πόλη του Αγρινίου», σημειώνει ο κ. Κωστίκογλου.

ΠΥΡΓΟΣ: « Η ΑΓΟΡΑ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΝΑ ΖΩΗΡΕΥΕΙ…»

Ύστερα από 2 χρόνια στον «λήθαργο», ελέω πανδημίας, ο εμπορικός κόσμος του Πύργου προσδοκά ανάσταση και εύχεται η πασχαλινή αγορά να μην θυμίζει σε τίποτα την τελευταία καταστροφική διετία.

Δυτική

Ηλίας Ξανθούλης

Ο ρυθμιστής, φέτος, είναι το κύμα ακρίβειας που θα προσδιορίσει – σε τζίρο- την καταναλωτική συμπεριφορά. Τα μηνύματα, πάντως, είναι αισιόδοξα, όπως δήλωσε – μιλώντας στην «Π» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηλίας Ξανθούλης. «Η πασχαλινή αγορά έχει ξεκινήσει να ζωηρεύει και περιμένουμε να κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες με την κάθοδο ετεροδημοτών, οι οποίοι παραδοσιακά την στηρίζουν».

Ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί να «κάνει ταμείο», από «τα ψώνια για τα βαφτιστήρια, που είναι εκείνα τα οποία δίνουν ώθηση στις εμπορικές επιχειρήσεις αυτή την περίοδο», όπως σημείωσε ο κ. Ξανθούλης, ξεκαθαρίζοντας ότι ναι μεν δεν θα υπάρχει καμία σύγκριση με πέρυσι αλλά το κύμα ανατιμήσεων οδηγεί τους καταναλωτές -τουλάχιστον μέχρι σήμερα- στο να είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους.

Και κατέληξε: «Ελπίζουμε η ανάσταση να φέρει το τέλος του πολέμου και της ακρίβειας και παράλληλα να γίνει αφετηρία ώστε να βρούμε το βηματισμό μας, ύστερα από μια πολύχρονη οικονομική κρίση και την πανδημία».