«Εχει εκφυλιστεί η Επίδαυρος» – Ο σπουδαίος ηθοποιός Κ. Καστανάς στο Κέντρο «Κ. Παλαμάς»

Τιμήθηκε ο μεγάλος ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου Κώστας Καστανάς – «Απαράδεκτα τα μικρόφωνα στην Επίδαυρο!»

«Εχει εκφυλιστεί η Επίδαυρος» – Ο σπουδαίος ηθοποιός Κ. Καστανάς στο Κέντρο «Κ. Παλαμάς» Ο Κώστας Καστανάς κατά τη βράβευσή του, από την πρόεδρο του Κέντρου Πολιτισμού - Ολυμπισμού «Κ. Παλαμάς» και τον Δρ. Θεόδωρο Μαλλιά

Μια επιβεβλημένη τιμή, στον Κώστα Καστανά, σπουδαίο ηθοποιό του Εθνικού Θεάτρου, σκηνοθέτη, καθηγητή υποκριτικής και αφηγητή, έκανε το Κέντρου Πολιτισμού-Ολυμπισμού «Κ. Παλαμάς», με αφορμή την παρουσίαση του τελευταίου του βιβλίου «16 και 1 συνομιλίες για το θέατρο και την Τέχνη».

Η βραδιά συνδυάστηκε με τα εγκαίνια της νέας αίθουσας Τέχνης και Πολιτισμού στην οδό Γερμανού 30, που δημιούργησε το Κέντρο έναντι του Αρχαίου Ωδείου, ενώ η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από τον Σύλλογο Νέων Καλλιτεχνών Πατρών και τον Σύλλογο Καλών Τεχνών «Κ. Παλαμάς».

Για το τιμώμενο πρόσωπο και το πλούσιο έργο του μίλησαν ο Θεόδωρος Μαλλιάς, πρόεδρος Συλλόγου Καλών Τεχνών «Κ. Παλαμάς», η Εφη Αναλυτή, πρόεδρος Συλλόγου Νέων Καλλιτεχνών Πατρών, ο Παναγιώτης Ρηγόπουλος, δημοσιογράφος της εφημερίδας «Πελοπόννησος» και ο Αχιλλέας Παπαδιονυσίου, τηλεοπτικός παραγωγός. Το μουσικό μέρος της βραδιάς κάλυψαν εμμελώς, ο συνθέτης Σάκης Παπαδημητρίου και η ερμηνεύτρια Δώρα Πετρίδη.

«ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΤΟΥ… ΣΟΦΟΚΛΗ!»

Ο Κώστας Καστανάς, συγκινημένος από την εκδήλωση και το ζεστό χειροκρότημα του κόσμου, που πλημμύρισε την αίθουσα, αναφέρθηκε ανάμεσα στα άλλα και στις αυθαιρεσίες και υπερβάσεις, που συντελούνται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στις παραστάσεις Αρχαίου Δράματος, σημειώνοντας: «Δυστυχώς, υπάρχουν μερικοί σκηνοθέτες, που νομίζουν ότι είναι καλύτεροι από τον Σοφοκλή, τον Αισχύλο και τον Ευριπίδη. Κάνουν τα δικά τους και εμένα αυτό με ενοχλεί, γιατί τους κλασικούς συγγραφείς, τους έχω υπηρετήσει μεγάλη αυταπάρνηση, όντας στην καλή εποχή του Εθνικού Θεάτρου, με τον Μινωτή, την Παξινού, τη Συνοδινού, τον Καλλέργη, τον Γκοτσόπουλο και πολλούς άλλους, που εκτιμούσα ιδιαίτερα. Βλέπω ότι αυτή η παράδοση έχει πάψει να υπάρχει. Βγαίνουν μερικοί μεν, αλλά υπάρχει και ένα έλλειμμα. Ισως φταίει, ότι οι Σχολές Υποκριτικής δεν έχουν τα στελέχη που θα έπρεπε να έχουν».

«ΕΧΕΙ ΕΚΦΥΛΙΣΤΕΙ Η ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ»

«Και βέβαια έχει εκφυλιστεί η Επίδαυρος. Είναι πολύ σοβαρό, το θέμα της μελωδικότητας και της ορθοφωνίας της ελληνικής γλώσσας στο θέατρο. Την ορθοφωνία, δεν πρέπει την εγκαταλείπει ποτέ ο ηθοποιός, θα πρέπει πάντοτε να κάνει ασκήσεις, ώστε να μη βρεθεί στη δυσάρεστη έκπληξη που βρέθηκα εγώ στην Επίδαυρο πρόσφατα. Οταν είδα τα δεκάδες μικρόφωνα. Και ρώτησα ‘‘τι είναι αυτά;’’. Μου είπαν…‘‘ είναι για τους ηθοποιούς. Δεν ακούγονται…’’. Γιατί δεν ακούγονται; Γιατί δεν τους έχει διδάξει ποτέ κανείς τίποτα και δεν έχουν ασχοληθεί με τα μεγάλα θέατρα, τα οποία θέλουν μια ιδιαίτερη αγωγή του λόγου. Αλλιώς θα παίξεις ένα έργο στον κλειστό χώρο, αλλιώς στον ανοικτό. Θέλει πρόβες και θέλει άσκηση ειδική. Εμείς παλιά με το Εθνικό, για να παίξουμε στην Επίδαυρο, μέναμε ακόμα και έναν μήνα εκεί, για να εγκλιματιστούμε.

Το θεωρώ απαράδεκτο, να υπάρχουν μικρόφωνα στην Επίδαυρο. Αυτά τα θέατρα, ήταν φτιαγμένα από καταπληκτικούς αρχιτέκτονες, ειδικά για την ανθρώπινη φωνή. Ωστε να μιλάει ένας υποκριτής και να ακούγεται σε όλο το κοίλον, μέχρι επάνω το τελευταίο διάζωμα».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ