Εκτός του νέου δικτύου παρακολούθησης τρένων η Πάτρα – Δεν φτάνει ο πομπός του ΟΣΕ

Δίνοντας το περίγραμμα της φιλοσοφίας του σχεδίου για τον ΟΣΕ ο κ. Κυρανάκης είπε ότι το σχέδιο έχει δύο πυλώνες: συστήματα ασφαλείας και προσωπικό.

τρένων

Με οδηγό την -επιτυχημένη- προσπάθεια ανάταξης της ΔΕΗ θα κινηθεί από εδώ και πέρα η κυβέρνηση όσον αφορά τον ΟΣΕ, όπως διεμήνυσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας την Δευτέρα στο υπουργικό συμβούλιο τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου, που θα κατατεθεί από τον αναπληρωτή υφυπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Δίνοντας το περίγραμμα της φιλοσοφίας του σχεδίου για τον ΟΣΕ ο κ. Κυρανάκης είπε ότι το σχέδιο έχει δύο πυλώνες: συστήματα ασφαλείας και προσωπικό. Στο πλαίσιο αυτό, σε τρεις μήνες αναμένεται να λειτουργήσει η πλατφόρμα γεωεντοπισμού railway.gov.gr, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να ελέγχουν σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκονται τα τρένα. Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι εκτός της γεωγραφικής κάλυψης του συστήματος, μένει προς το παρόν ο Προαστιακός της Πάτρας, ο Οδοντωτός και το Κατάκολο-Αρχαία Ολυμπία.

ΕΠΟΠΤΕΙΑ
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δημιουργείται ένα Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, με πλήρη εικόνα και έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου σε πραγματικό χρόνο στο σύνολο του 24ώρου. Σε συνεργασία με τα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας θα καταγράφει κάθε εντολή, πιθανή παραβίαση και συμβάν, διασφαλίζοντας συνεχή επιτήρηση και άμεση παρέμβαση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας θα παρεμβαίνει ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού: σε περίπτωση ακίνδυνης παραβίασης θα καταγράφει το συμβάν ψηφιακά, σε περίπτωση δυνητικού κινδύνου θα ενημερώνει άμεσα τις τηλεδιοικήσεις και τον μηχανοδηγό, ενώ σε περίπτωση άμεσου κινδύνου θα δίνει εντολή για την ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας.

Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι εφικτή η άμεση ενεργοποίηση των μηχανισμών ασφαλείας, χωρίς καθυστερήσεις.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Μεγάλη σημασία έχει η αξιολόγηση, η εκπαίδευση και οι κυρώσεις που για πρώτη φορά θα οδηγούν και σε απολύσεις, όταν κάποιος κρίνεται ακατάλληλος.

Οσον αφορά τις παραβάσεις αυτές, πλέον, θα χωρίζονται σε τρία επίπεδα ανάλογα με τη σοβαρότητά τους (υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου) με τις ποινές να κυμαίνονται από υποχρεωτική επανεκπαίδευση μέχρι και απόλυση.

Θα οριστεί, επίσης, προϊστάμενος αμαξοστοιχίας ο οποίος θα έχει εκπαίδευση σταθμάρχη και μηχανοδηγού και θα λειτουργεί ως «διευθυντής του τρένου».

Μίλησε για την εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού του σιδηροδρόμου με αυστηροποίηση των κυρώσεων:
• Δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη
• Συνεργασία με Ενοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση ακαταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας
• Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας
• Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου
• Κυρώσεις Παράβασης Γενικού Κανονισμού Κίνησης
• Πρόσβαση σε εγκαταστάσεις και υπηρεσίες κατάρτισης προσωπικού σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και διαχειριστή υποδομής
• Διεύρυνση Πιστοποίησης Υπεύθυνων για τη συντήρηση φορέων

Οικονόμου: Θετικό πρόσημο, όχι απειλές

Ο αν. γραμματέας του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ Χρήστος Οικονόμου, ερωτηθείς σχετικά με τις εξαγγελίες του υπουργού σημείωσε στην «Π«: «Στον χώρο των σιδηροδρομικών υποδομών και μεταφορών πρέπει να συναντιούνται το όραμα, τα επιχειρήματα, οι προτάσεις, ο διάλογος, οι απόψεις, η σύνθεση. Ο σύλλογός μας έχει διαχρονικά ταχθεί υπέρ ενός μοντέλου ενιαίου ΟΣΕ με άμεση πρόσληψη, στελέχωση και επάνδρωση με ανθρώπινο δυναμικό και επιστημονικό προσωπικό. Θα δούμε περαιτέρω το νομοσχέδιο και θα τοποθετηθούμε. Εκ πρώτης, οι εξαγγελίες κινούνται με θετικό πρόσημο. Οτιδήποτε συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, στην ασφάλεια του προσωπικού των εργαζομένων και των χρηστών, μας βρίσκει σύμμαχους. Ομως, ένας καλύτερος σιδηρόδρομος δεν χτίζεται με απειλές ή υπόνοιες για απολύσεις προσωπικού. Είμαστε εδώ, θα ξαναδούμε το νομοσχέδιο και θα τοποθετηθούμε».

Καραπαναγιώτης: Εμπειρία και στελέχωση στον φορέα

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού, Γιάννης Καραπαναγιώτης, μιλώντας στην «Π» εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις πρόσφατες εξαγγελίες του υφυπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Οπως σημείωσε, οι προτάσεις του υφυπουργού κινούνται σε θετική κατεύθυνση, ιδίως η πρόβλεψη για επαναφορά του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας — μίας θέσης που είχε καταργηθεί μετά το κλείσιμο του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου. «Δεν γνωρίζουμε, όμως, ακόμη κάτω από ποιες προϋποθέσεις θα γίνεται η αξιολόγηση του προσωπικού. Αυτά είναι σοβαρά και κυρίαρχα ζητήματα στον σιδηρόδρομο. Μακάρι να υλοποιηθούν, γιατί πολλά εξαγγέλλονται αλλά λίγα πραγματοποιούνται» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Καραπαναγιώτης επισήμανε τις σημαντικές ελλείψεις στη στελέχωση του ΟΣΕ, τονίζοντας την ανάγκη για προσλήψεις σε καίριες θέσεις ευθύνης και ασφάλειας, από προσωπικό με την ανάλογη κατάρτιση και εμπειρία. «Προσλήψεις με “μπλοκάκια” δεν είναι σωστό να γίνονται. Ο ΟΣΕ ήταν ένας οργανισμός που στηριζόταν στην εμπειρία των εργαζομένων του. Ο προϊστάμενος κυκλοφορίας σε κεντρικό σταθμό απαιτούσε εμπειρία και προϋπηρεσία. Δυστυχώς, μετά τα μνημόνια και τις μετατάξεις, ο οργανισμός απαξιώθηκε και πολλοί έμπειροι υπάλληλοι μετακινήθηκαν σε άλλες υπηρεσίες» κατέληξε.

Τερεζάκης: Σχέδιο ασφάλειας για τον Οδοντωτό

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, για το ζήτημα των αναγκαίων παρεμβάσεων ως προς την ενίσχυση της ασφάλειας στη γραμμή του Οδοντωτού ανέφερε στην «Π» ότι οι προγραμματισμένες ενέργειες βρίσκονται σε εξέλιξη και περιλαμβάνουν σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. «Προχωράμε με τα έργα και τον εξοπλισμό που θέλουμε να εγκαταστήσουμε, δηλαδή την οπτική ίνα, τα συστήματα επικοινωνιών, τις κάμερες και τους σεισμογράφους, ώστε να παρακολουθείται η περιοχή σε πραγματικό χρόνο» δήλωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, ο ΟΣΕ συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Πατρών για τον εντοπισμό και την ανάλυση των πιο επικίνδυνων σημείων της διαδρομής. «Τα έχουμε ήδη προσδιορίσει λίγο–πολύ και εξετάζουμε λύσεις λογικού κόστους, οι οποίες μπορούν να προστατεύσουν τη γραμμή από κατολισθήσεις» σημείωσε ο κ. Τερεζάκης. Οπως επισήμανε, ο ΟΣΕ αναζητά ταυτόχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίηση των απαραίτητων έργων, τα οποία κρίνει απολύτως απαραίτητα για τη διασφάλιση της ομαλής και ασφαλούς λειτουργίας του ιστορικού σιδηροδρόμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μητσοτάκης από τη Βαλένθια: Η Ελλάδα δεν είναι πια το αποπαίδι της κρίσης – Είναι πρωταγωνίστρια ανάπτυξης στην ΕΕ

Πάτρα: Ερευνα για τη φωτιά σε κατάστημα, τι «δείχνουν» τα πρώτα στοιχεία ΦΩΤΟ

Λεωφόρος Αθηνών: Ανατροπή νταλίκας, έκλεισε το ρεύμα προς Δαφνί ΦΩΤΟ

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Πάτρα: Κουκουλοφόροι στο Κωνταντοπούλειο, παραδοχή από τη Διοίκηση πως δεν υπάρχει φύλαξη!

Πάτρα: Υπό διάλυση η Εθνολογική Εταιρεία – Με κουβάδες το Ιστορικό – Εθνολογικό Μουσείο

Εκτεθειμένη σε ξηρασίες και πλημμύρες η Δυτική Ελλάδα – Τα χρήσιμα συμπεράσματα ημερίδας

Στο ΚΑΤ ο Μητροπολίτης Ιερώνυμος, ευλόγησε τον Μουγκοπέτρο ΒΙΝΤΕΟ

Φρικτό τέλος για Ουκρανή δημοσιογράφο-“Της έβγαλαν τα μάτια” αποκαλύπτει ο Guardian

Καιρός – Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες έως την Παρασκευή, ποιες δύο περιοχές θα επηρεαστούν