Ένα πρωτότυπο εργαστήρι Dungeons and Dragons στις «Γραμμές Τέχνης» – Βγαίνει από τις οθόνες, μας βάζει στο τραπέζι και δημιουργεί παρέες!

Σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι Dungeons and Dragons παίζει η φαντασία κάθε παίκτη και εξίσου σημαντικός για τον σκοπό αυτό είναι ο ρόλος του σεναριογράφου, το πώς θα μεταφέρει με τα λόγια του τους παίκτες σε έναν άλλον κόσμο.

Ένα πρωτότυπο εργαστήρι Dungeons and Dragons στις «Γραμμές Τέχνης» - Βγαίνει από τις οθόνες, μας βάζει στο τραπέζι και δημιουργεί παρέες! Θεόδωρος Κανδηλιώτης και Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος μας καλούν στις Γραμμές Τέχνης για ένα ξεχωριστό εργαστήρι

Ποιος δεν γνωρίζει το δημοφιλές role playing παιχνίδι Dungeons and Dragons; Κυρίως οι νεότεροι το έχουν συνδέσει με τις οθόνες των υπολογιστών περνώντας ώρες μπροστά σε αυτές. Αυτό έρχεται να το αλλάξει ο Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος και ο Θεόδωρος Κανδηλιώτης στις «Γραμμές Τέχνης» που διοργανώνουν ένα πρωτότυπο εργαστήριο.

«Η ιστορία του παιχνιδιού πλησιάζει πλέον κοντά τις τέσσερις δεκαετίες και αρχικά είχε φτιαχτεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο αλληλεπίδρασης ανθρώπων πάνω σε φτιαγμένο σενάριο. Στην αρχή τα σενάρια ήταν fix, έβγαιναν σε βιβλία, και στη συνέχεια δόθηκαν οι κατάλληλες πληροφορίες ώστε να μπορεί ο καθένας με τη δική του φαντασία να φτιάξει το δικό του σενάριο» σημειώνει μιλώντας στο pelop.gr ο Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος συνεργάτης των «Γραμμών Τέχνης». Μάλιστα όπως επισημαίνει περνώντας το παιχνίδι μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών κράτησε μόνο την μορφή του ως Dungeons and Dragons αλλά έχασε τον χαρακτήρα του role playing παιχνιδιού.

Και όταν τον ρωτάμε πώς στοχεύει να ξαναφέρει στο προσκήνιο και πάλι αυτές τις διαπροσωπικές σχέσεις ο Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος μας απαντά: «Θα ξεκινήσει σιγά – σιγά με μάθηση. Να αλλάξει η λογική και ο τρόπος να ξεφύγουμε από το ιντερνετικό gaming και τις μορφές που για εμένα μπορώ να πω ότι είναι λίγο παγίδες, ότι παίζουμε ένα role playing εναντίον ενός υπολογιστή, μιας τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να πάει μέχρι κάποιους συγκεκριμένους δρόμους. Το ανθρώπινο μυαλό μπορεί να πάει παντού. Και ο ρόλος του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι ένας άνθρωπος να φτιάξει ένα σενάριο στο οποίο ο παίκτης είναι εντελώς ελεύθερος να προχωρήσει, να κάνει αυτά που νομίζει και να παίρνει στοιχεία μέσω του σεναρίου και συνεργατικά με τους επόμενους παίκτες να λύνουν διάφορα μυστήρια ή να κάνουν οποιαδήποτε μορφής κουτουράδα θα έλεγα. Είναι εντελώς ελεύθερο, μπορούν να κινηθούν δεξιά ή αριστερά και η μοναδική δουλειά του σεναριογράφου είναι να μπορέσει να τους φέρνει να μπορούν να παίζουν, να στηρίζουν αυτό που έχουν αποφασίσει και μέσα από αυτό να παίξουν μία συγκεκριμένη περιπέτεια μικρού ή μεγάλου μήκους».

Σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι παίζει η φαντασία κάθε παίκτη και εξίσου σημαντικός για τον σκοπό αυτό είναι ο ρόλος του σεναριογράφου, το πώς θα μεταφέρει με τα λόγια του τους παίκτες σε έναν άλλον κόσμο. Το συγκεκριμένο εργαστήρι απευθύνεται σε όλους αλλά όπως σημειώνει ο Ανδρέας Παναγιαννόπουλος: «Προσωπικά τον τελευταίο καιρό επειδή μιλάω με ανθρώπους που ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο, έχω γνωρίσει ανθρώπους πολλών ηλικιών. Περισσότερο όπως καταλαβαίνουμε ελεύθερο χρόνο έχουν οι νεότεροι, όρεξη για μάθηση έχουν οι νεότεροι, οπότε θα τους είναι και πιο εύκολο να μπουν σε αυτή τη διαδικασία». Ο ίδιος έχει την εμπειρία, καθώς από τα νεανικά του χρόνια, έχοντας ασχοληθεί με το παιχνίδι πολλά χρόνια, και όπως λέει «σαν χόμπι και σαν τρόπος διασκέδασης ξαναγυρίζει στη μορφή που άνθρωποι που κάθονται σε ένα τραπέζι, που διασκεδάζουν, που ασχολούνται με κάτι δημιουργικό και ταυτόχρονα συζητούν και την καθημερινότητά τους, και όχι πάνω σε έναν υπολογιστή μπροστά από μια τεχνητή νοημοσύνη που τους δίνει έναν συγκεκριμένο δρόμο και απλά τους τρώει το χρόνο και το χρήμα».

 

Ένα πρωτότυπο εργαστήρι Dungeons and Dragons στις «Γραμμές Τέχνης» - Βγαίνει από τις οθόνες, μας βάζει στο τραπέζι και δημιουργεί παρέες!

Το ανθρώπινο μυαλό μπορεί να πάει παντού σε αντίθεση με την τεχνητή νοημοσύνη μας λέει ο Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος

Και αν δεν έχετε ξαναπαίξει ποτέ σας μην φοβάστε, καθώς η εισαγωγή στον κόσμο του παιχνιδιού θα γίνει σιγά – σιγά ώστε όλοι να μπορέσουν να συμμετάσχουν και να αναλάβουν τους ρόλους τους. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, όμως στο χέρι των παικτών είναι αν θελήσουν να το εξελίξουν. «Σκοπός μας είναι κάποιος να κάτσει σε μια καρέκλα, να δει και να αποφασίσει μόνος του πότε θέλει να σηκωθεί και να συμμετάσχει πιο ενεργά. Αυτό θα το δούμε σιγά-σιγά. Δεν είναι κάτι που ξεκλειδώνεται εύκολα. Δεν μπορεί κάποιος να βγάλει έναν λόγο όταν δεν έχει μιλήσει ποτέ σε πολύ κόσμο» μας λέει ο Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος.

Όσον αφορά το σενάριο της πρεμιέρας που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 29 Νοεμβρίου στις 9.30 το βράδυ στις Γραμμές Τέχνης με ελεύθερη είσοδο, πρόκειται για μια συνεργασία του Ανδρέα Παπαγιαννόπουλου και του Θεόδωρου Κανδηλιώτη – ο οποίος βοήθησε περισσότερο στα διαλογικά μέρη όπως λέει – και όπως μας πληροφορούν είναι «πολύπλοκο». Και αυτό γιατί ξεκινάει με μία κορύφωση και καταλήγει σε ένα σημείο που όπως τονίσει ο κ. Παπαγιαννόπουλος μπορεί ο οποιοσδήποτε σεναριογράφος να το πάρει και να δημιουργήσει τον δικό του κόσμο πάνω σε αυτό. Άρα η έκβασή του μπορεί να είναι η οποιαδήποτε καθώς τα στοιχεία που θα δοθούν μπορούν να οδηγήσουν σε πολλούς δρόμους. Παράλληλα, είναι φτιαγμένο έτσι που ακόμα και κάποιος που δεν έχει δει ποτέ του σενάριο σε role playing μπορεί να το καταλάβει.

Όπως προείπαμε η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, ώστε όσοι επιθυμούν να προσέλθουν ελεύθερα για να δουν περί τίνος πρόκειται, ενώ μετέπειτα, θα πραγματοποιούνται συναντήσεις κάθε Τετάρτη από τις 8 έως τις 11 το βράδυ. Και φυσικά ισχύουν οι περιορισμοί που έχουν οριστεί για την πανδημία, ενώ ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι συγκεκριμένος.

ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΕΕΣ

Παλαιός γνώριμος του παιχνιδιού είναι και ο Θεόδωρος Κανδηλιώτης των Γραμμών Τέχνης, ο οποίος μάλιστα όπως γράψαμε και παραπάνω έχει συμβάλλει και στην συγγραφή του σεναρίου. «Ο στόχος των Γραμμών Τέχνης, είναι πολύ πιο γενικότερος, αλλά βρήκαμε σε αυτό το πρωτότυπο εργαστήριο που δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ, ένα πολύ ωραίο σημείο εφαρμογής του. Πιστεύουμε ότι την ιστορία την γράφουν οι παρέες. Πιστεύουμε ότι η μοναξιά του υπολογιστή είναι ίσως ο πιο θανάσιμος εχθρός της εποχής μας και των χρόνων που έρχονται» μας λέει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι καταρχήν, το οποίο εμείς όμως θέλουμε να το σηκώσουμε από το τραπέζι. Αλλιώς θα μπορούσαμε να παίζουμε απλά παρτίδες, όπως κάνουν πολλοί άνθρωποι στο σπίτι τους ή σε μαγαζιά όπως η Κάισσα που είναι και χορηγός μας. Ο στόχος είναι να το πάμε λίγο παραπέρα, να σηκωθεί η παρέα από το τραπέζι και να παίξει πραγματικά τους χαρακτήρες που καλείται να υποδυθεί στο παιχνίδι. Να δημιουργήσουμε ανθρώπους master όπως λέμε, που μπορούν να κινήσουν ένα σενάριο, κάτι που χρειάζεται ταλέντο και ευφυΐα».

Άλλωστε όπως τονίζει ο Θεόδωρος Κανδηλιώτης, «Ο άνθρωπος ο οποίος στήνει το σενάριο έχει πολλές ιδιότητες: είναι από perfomer, δίνει μια παράσταση, είναι ταυτόχρονα εχθρός τους και προστάτης τους, χρειάζεται δεξιότητες και για αυτό υπάρχει η ενότητα του να διδάξουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένας master, πώς γράφει το σενάριο και κυρίως πώς το αποδίδει».

Σημαντικό είναι πως οι παίκτες δημιουργούν χαρακτήρες, με τους οποίους μεγαλώνουν μαζί. Και μπορεί να συμβεί οι χαρακτήρες μίας παρτίδας να βρεθούν αργότερα και πάλι μαζί σε μία διαφορετική παρτίδα παιχνιδιού. «Το δικό μου μέρος σε αυτή την ιστορία είναι να διδάξω αυτό που λέμε role playing, το πώς παίζεις, πώς αλληλεπιδράς με τους υπόλοιπους και πώς υποδύεσαι έναν χαρακτήρα, κάτω από συνθήκες μάχης, κρύου, ζέστης και να το βιώσεις και να μπορέσεις να ενταχθείς σε έναν φανταστικό χωροχρόνο επί σκηνής» επισημαίνει ο Θεόδωρος Κανδηλιώτης.

 

Ένα πρωτότυπο εργαστήρι Dungeons and Dragons στις «Γραμμές Τέχνης» - Βγαίνει από τις οθόνες, μας βάζει στο τραπέζι και δημιουργεί παρέες!

Και φυσικά, μιας και ο Θεόδωρος Κανδηλιώτης είναι σκηνοθέτης, δεν θα μπορούσαμε να μην τον ρωτήσουμε για μία μεγάλη διαφορά που παρατηρήσαμε, μεταξύ θεάτρου και Dungeons and Dragons με την κορύφωση να έρχεται στην αρχή και όχι στο τέλος. «Ο χαρακτήρας μπορεί ανά πάσα στιγμή να περάσει από υφέσεις και διέσεις γιτατι είναι αποτύπωση μιας πραγματικής ζωής σε έναν φανταστικό χρόνο όσο και αν ακούγεται οξύμωρο» μας απαντά ο κ. Κανδηλώτης και συνεχίζει: «Δεν μετέχω απλά σε ένα παιχνίδι, γίνομαι το παιχνίδι. Σαν να δημιουργούμε ένα Jumangi που αυτά που συμβαίνουν σε ένα παιχνίδι, τα ζούμε ρεαλιστικά. Από εκεί και πέρα ο πυρήνας του εγχειρήματος είναι φύγετε από το σπίτι σας, φύγετε από τη μοναξιά σας, ελάτε να γίνουμε παρέα, να ξανανταμώσουμε».
Όσον αφορά την σκηνοθεσία ο Ανδρέας Παπαγιαννόπουλος σημειώνει πως υπάρχουν δύο είδη. Η μία είναι αυτή του σεναριογράφου, καθώς μιλάμε για έναν φανταστικό κόσμο στον οποίο μπαίνει ο συμμετέχοντας και πρέπει να φερθεί ανάλογα με τον χαρακτήρα του και η δεύτερη αφορά την σκηνοθεσία του χώρου και όσον αφορά την πρεμιέρα ο συμμετέχοντας θα πρέπει να σκεφτεί σαν να του περιγράφει κάποιος μια σκηνή μακράς διαρκείας, να την βάλει στο μυαλό του, να καταλάβει τον ρόλο του και όταν τελειώσει να ξέρει ότι ξεκινάει να παίζει.
Από την πλευρά του ο Θεόδωρος Κανδηλιώτης επισημαίνει πως στο συγκεκριμένο κομμάτι στόχος είναι οι παίκτες να μπορέσουν να το βιώσουν με έναν ρεαλισμό. «Ακόμα και η χρήση του ζαριού στο παιχνίδι να είναι επί της ουσίας αυτό που στη ζωή μας εκφράζει η τύχη, η συγκυρία. Και να ξέρεις ακόμα και να φερθείς ανάλογα με το τι θα φέρει το ζάρι» λέει χαρακτηριστικά.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 6972 326 833.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ