Ενθουσιασμός στην αγορά κρουαζιέρας για τα λιμάνια Πάτρας και Κατάκολου
Η πραγματική εικόνα θα φανεί μετά τις 28 Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων
Μεγάλο ενδιαφέρον καταγράφεται για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση υπηρεσιών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου και σε τμήμα του παλιού λιμανιού της Πάτρας.
Η πραγματική εικόνα θα φανεί μετά τις 28 Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων, καθώς μόνο τότε θα ξέρουμε τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, αλλά, και πάλι θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι, για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών σε μια διαδικασία που καλύπτεται από ασφυκτικούς όρους εμπιστευτικότητας.
Ωστόσο, παράγοντες της λιμενικής αγοράς αναφέρουν ότι η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προχωρούσαν σε μια τόσο αποφασιστική κίνηση, αν δεν είχαν ιχνηλατήσει πρώτα το ευρύτερο επενδυτικό περιβάλλον.
Αυτό συμβαίνει επειδή οι επιχειρηματίες, έχοντας στον έλεγχό τους δύο τέτοιους τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας, μπορούν να τους αξιοποιήσουν ιδιαιτέρως θετικά. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν θεματικές κρουαζιέρες π.χ. για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι είναι διάσημοι σε ολόκληρο τον πλανήτη και ειδικά στις ΗΠΑ, χώρα που θεωρείται από τους στυλοβάτες του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία 2-3 χρόνια.
Η ολοκλήρωση δε του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, που υλοποιείται πυρετωδώς, θα καταστήσει τα δύο λιμάνια «αδελφές ψυχές», καθώς η πρόσβαση, είτε από τη μία, είτε από την άλλη πλευρά, θα φέρει τουρίστες και στους δύο προορισμούς.
Πάντως, στο λιμάνι του Κατακόλου και στον Δήμο Πύργου, δεν βλέπουν με …«καλό μάτι» αυτή την συνεργασία ή συμπόρευση, καθώς φοβούνται ότι εάν προκριθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ένας επενδυτής και για τα δύο λιμάνια, τότε θα χάσουν πολύτιμο αντικείμενο που μεταφράζεται σε τζίρο πολλών εκατομμυρίων ευρώ για την τοπική οικονομία.
Είναι ενδεικτικό ότι ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε προ ημερών με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου Κώστα Νικολούτσο προσπάθησε να αμβλύνει τις αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν από την αντιπολίτευση. «Δεν πουλάμε και δεν χάνουμε το Κατάκολο. Προσπαθούμε να το κάνουμε πιο ελκυστικό» είπε ο κ. Καννής, διαβεβαιώνοντας ότι δεν κινδυνεύει στο ελάχιστο η κρουαζιέρα στο Κατάκολο από την Πάτρα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου Κώστας Νικολούτσος, μιλώντας στον Peloponnisos FM 104,1 δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος σε έναν κοινό επενδυτή για τα δύο λιμάνια. Μάλιστα, εμφανίστηκε σίγουρος ότι στη φάση της πρόσκλησης υποβολής οικονομικών προσφορών θα υπάρξει πλήρης διαχωρισμός μεταξύ των δύο λιμανιών και των επενδυτών.
Τα στατιστικά στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδας, δείχνουν έναν φτωχό απολογισμό για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Πάτρας, καθώς την περίοδο 2019-23 είχαμε συνολικά 50 κρουαζιερόπλοια με 2931 επιβάτες, όταν το Κατάκολο, την ίδια πενταετία είχε 739 κρουζιερόπλοια και 1.185.760 τουρίστες. Αν λάβουμε υπόψη ότι κάθε ένας δαπανά περίπου 100 ευρώ τότε το εν δυνάμει εισόδημα που κινείται γύρω από την κρουαζιέρα, κυμαίνεται στα 118 εκατ. ευρώ μόνο ως καθαρές δαπάνες των επιβατών και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο τζίρος που αναπτύσσεται γύρω από υποστηρικτικές υπηρεσίες και εργασίες.
Διαβάστε επίσης:
Πάτρα: Άγνωστο ναρκωτικό κατάσχεσε η Δίωξη, ο 48χρονος διακινητής και ο…«Χημικός»
Καιρός: Ψύχος μακράς διαρκείας θα «σαρώσει» την Ελλάδα, η πρόγνωση μέχρι τη Δευτέρα 20/1
Τον Νικήτα Κακλαμάνη προτείνει για την προεδρία της βουλής η ΝΔ
Θανατηφόρο τροχαίο στα Χανιά: Yπό την επήρεια αντιψυχωτικών φαρμάκων ο 45χρονος, νέα δίωξη
Από την Ηλεία ο «κεντρικός εισπράκτορας» στο μεγάλο κύκλωμα προστασίας οίκων ανοχής και λεσχών
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News