Επιδότηση καυσίμων: Θέμα χρόνου οι ανακοινώσεις – Πώς θα γίνει το Fuel Pass 2

Για αναγκαία παρέμβαση όσον αφορά την επιδότηση καυσίμων έκανε λόγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου

Fuel Pass

Θέμα χρόνου φαίνεται ότι είναι οι ανακοινώσεις για την δεύτερη επιδότηση καυσίμων που κρίνεται απαραίτητη λόγω των συνεχιζόμενων αυξήσεων στην τιμή της βενζίνης η οποία με τους ρυθμούς που εξελίσσεται καθιστά ρεαλιστική εξέλιξη το ενδεχόμενο να φτάσει έως και τα 3 ευρώ στα νησιά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου έκανε λόγο για «αναγκαία παρέμβαση» το πρωί της Τετάρτης προσθέτοντας ότι «η κατεύθυνση είναι να αξιοποιήσουμε τα τελευταία δημοσιονομικά περιθώρια».

Περιγράφοντας τη λογική της νέας επιδότησης καυσίμων ο Γιάννης Οικονόμου είπε ότι αυτό που επιδιώκεται είναι «να έχει όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα σε όσους περισσότερους μπορούμε έχοντας κατά νου ότι τα δημοσιονομικά περιθώρια δεν είναι απεριόριστα».

Παράλληλα απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο μείωσης του φόρου στα καύσιμα λέγοντας ότι «η αξιοποίηση των φορολογικών εργαλείων δεν θα βοηθήσει. Αν αυτά τα λεφτά λείψουν κάποιος θα πρέπει να βάλει νέους φόρους»

Προανήγγειλε, δε, ότι οι ανακοινώσεις για τη συνέχεια της επιδότησης καυσίμων θα γίνουν μέσα στον Ιούνιο ώστε να λειτουργήσει άμεσα μετά τη λήξη του υφιστάμενου Fuel Pass που λήγει στις 10 Ιουνίου.

 
Σπάει τα κοντέρ η τιμή της βενζίνης – «Μία ανάσα» από τα 3 ευρώ το λίτρο στα νησιά BINTEO

 
Τα σχέδια για την επόμενη επιδότηση καυσίμων

Στα σχέδια του οικονομικού επιτελείου για την επόμενη επιδότηση καυσίμων περιλαμβάνεται μια διαφοροποίηση σε σχέση με την υπάρχουσα, με στόχο η όποια παρέμβαση να έχει αποτέλεσμα στην τιμή της βενζίνης.

Οδηγός, κατά πληροφορίες, για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι η παρέμβαση που έγινε στο diesel καθώς εκεί κρίθηκε ότι είχε αποτέλεσμα η επιδότηση στην αντλία ενώ αντίθετα με την πρώτη φάση του fuel pass δεν καταγράφηκε το ίδιο αποτέλεσμα αν και υπήρξε ελάφρυνση για αρκετούς.

Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να προκριθεί η λύση της συνέχισης της ίδιας μορφής επιδότησης καυσίμων με μια διεύρυνση των ποσών που θα δοθούν στους δικαιούχους με μια παράλληλη αλλαγή στα κριτήρια ώστε η παρέμβαση να «φτάσει» πιο αποτελεσματικά στους πιο ευάλωτους.