Έρευνα για την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων: Οδηγοί και πεζοί κολλημένοι στο κινητό

Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν σοβαρά προβλήματα στην οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια των Ελλήνων, συμπεριλαμβανομένων και των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας.

Έρευνα

Η χρήση κινητού εν κινήσει, οδηγών και πεζών, αποτελεί ένα από τα πιο ανησυχητικά δεδομένα που αναδείχτηκαν στο πλαίσιο έρευνας η οποία αφορά στην οδηγική συμπεριφορά. Σύμφωνα με αυτή, το 81% των οδηγών και το 66% των πεζών χρησιμοποιούν το κινητό τους ενώ κινούνται, κάτι που αποσπά την προσοχή τους και αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν σοβαρά προβλήματα στην οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια των Ελλήνων, συμπεριλαμβανομένων και των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας.

Σχεδόν το 92% των πολιτών εκφράζουν ανησυχία για την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων, με συχνές παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μη χρήση των διαβάσεων από πεζούς και η χρήση κινητού από το 81% των οδηγών. Ειδικότερα, το 26% των οδηγών αυτοκινήτων παραβιάζουν τις λωρίδες ποδηλάτων, θέτοντας σε κίνδυνο τους ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, κάτι που επιδεινώνει την αίσθηση ανασφάλειας και δημιουργεί ανάγκη για αυστηρότερη τήρηση των κανόνων και καλύτερη εκπαίδευση της κοινής γνώμης.

Η έρευνα, η οποία αφορούσε την κοινή χρήση του οδικού δικτύου στην Ευρώπη, διεξήχθη για λογαριασμό του Ιδρύματος VINCI Autoroutes και πραγματοποιήθηκε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Ολυμπία Οδός ΑΕ – διευθυντής Ελλάδας VINCI Παναγιώτης Παπανικόλας δήλωσε:
«Τα ευρήματα της Ερευνας αποκαλύπτουν ανησυχητικές οδηγικές συμπεριφορές, που διαπιστώνουμε και στους δικούς μας αυτοκινητόδρομους. Υψηλά ποσοστά επιθετικότητας, άγνοιας και η απουσία αυτοκριτικής δείχνουν πόσο συχνά παραβιάζουμε βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας»

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά υπογραμμίζει:

«Σε ένα μη υποστηρικτικό περιβάλλον, με αδιαφορία στους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και έλλειψη σεβασμού στους άλλους χρήστες του δρόμου, είναι επιτακτική η ανάγκη να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και την εκπαίδευση των οδηγών, των πεζών και των ποδηλατών.

Ως Ινστιτούτο, δεν μένουμε αμέτοχοι. Συνεχίζουμε με συνέπεια δράσεις και συνεργασίες, που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας».

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

  • Το 70% των Ελλήνων περπατά τακτικά, ενώ μόνο το 10% χρησιμοποιεί ποδήλατο.
  • Το 92% των πολιτών ανησυχεί για επικίνδυνη οδήγηση, με το 97% των οδηγών δικύκλων και το 93% των ποδηλατών να εκφράζουν φόβο για την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων.
  • Το 91% των πεζών φοβάται ότι οι οδηγοί δεν σταματούν στις διαβάσεις, ενώ το 88% έχει αντιμετωπίσει ενοχλητική συμπεριφορά από ποδηλάτες και πατίνια.
  • Το 67% των οδηγών αυτοκινήτων περνάει με κόκκινο φανάρι, ενώ το 72% των δικύκλων κινούνται ή παρκάρουν σε πεζοδρόμια. Το 49% των οδηγών διπλοπαρκάρει τακτικά, το 35% χρησιμοποιεί τις λωρίδες των λεωφορείων και το 11% παρκάρει σε θέσεις για ΑμεΑ.
  •  Το 81% των οδηγών και 66% των πεζών κάνουν χρήση κινητού ενώ κινούνται.
  • Το 87% των οδηγών «πολυ-χρηστών» δηλώνουν ότι είναι πιο προσεκτικοί με τους άλλους στον δρόμο.