Εθνική Πινακοθήκη: Πέντε ερωτήματα για την “τέλεια” κλοπή των έργων τέχνης

Προχωρά κάποιος σε μια τέτοια ληστεία αν δεν είναι ο ίδιος συλλέκτης, δεν έχει προγραμματίσει πώς θα διαχειριστεί τα κλοπιμαία ή δεν έχει προβεί σε κατά παραγγελία ληστεία;

Πινακοθήκη

Τον κλεμμένο Πικάσο που έκανε φτερά από την Εθνική Πινακοθήκη έψαχναν για εννιά χρόνια  ΕΛ.ΑΣ και ΕΥΠ . Οι έρευνες είχαν επεκταθεί, εκτός από την Ελλάδα, σε Γερμανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία.

Τελικά πίσω από την «κλοπή του αιώνα» ήταν ένας 49χρονος ελαιοχρωματιστής, λάτρης της τέχνης, όπως δήλωσε χθες (29.06) στην απολογία του, που είχε πετάξει τον πίνακα σε μια ρεματιά στην Κερατέα. Ο άνδρας θα οδηγηθεί σήμερα ενώπιον του ανακριτή.

Εθνική Πινακοθήκη: Τα πέντε αναπάντητα ερωτήματα

Υπάρχουν πέντε αναπάντητα ερωτήματα που αφορούν την κλοπή των έργων τέχνης σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα των Νέων.

Ο δράστης, που είχε σχεδόν πετύχει την τέλεια ληστεία και έμενε ασύλληπτος για 9 χρόνια υποστηρίζει ότι δεν είχε ως στόχο του το έργο του Πικάσο και ότι πήρε τυχαία όποιους πίνακες είδε μπροστά του. Πώς είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο όταν ο εν λόγω πίνακας εν ήταν απλώς αναρτημένος, όπως οι υπόλοιποι, αλλά στερεωμένος γερά στον τοίχο ώστε να είναι δυσκολότερη η μετακίνησή του;

Προχωρά κάποιος σε μια τέτοια ληστεία αν δεν είναι ο ίδιος συλλέκτης, δεν έχει προγραμματίσει πώς θα διαχειριστεί τα κλοπιμαία ή δεν έχει προβεί σε κατά παραγγελία ληστεία;

Αν τα έργα προορίζονταν για προσωπική τέρψη για ποιο λόγο ήταν κρυμμένα και αναρτημένα, έστω σε ένα «μυστικό δωμάτιο»;

Ένα από τα τρία έργα που εκλάπησαν -το σχέδιο του Κάτσια- που ήταν και το λιγότερο αναγνωρίσιμο και ποιο εύκολο κατά συνέπεια να διακινηθεί δεν εντοπίστηκε. Κατέληξε όντως στον υπόνομο δια μέσω της τουαλέτας επειδή ο δράστης -κατά τους ισχυρισμούς του- θεώρησε ότι το κατέστρεψε ή στην αγορά;

Είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο εντοπισμός των έργων συνέπεσε χρονικά με το άνοιγμα της ανακαινισμένης πινακοθήκης όπως προοιωνιζόταν από σχετικά πρόσφατα αποτελέσματα;