Εξεταστική για Τέμπη: Τι είπε ο CEO της Hellenic Train για αποζημιώσεις και διορισμό Κ. Γενιδούνια

Οι ερωτήσεις που έγιναν στον διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

Εξεταστική

Ερωτήσεις για την τοποθέτηση του Κ. Γενιδούνια σε διοικητική θέση στην Hellenic Train, και για τον οργανισμό που υποχρεούται να αποζημιώσει τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος της 28ης Φεβρουαρίου 2023, δέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

Στην ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Μ. Λαζαρίδη εάν «η ένταξη του μέλους της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, του κ Γενιδούνια, σε υψηλόβαθμη διοικητική θέση, στην Hellenic train, και σύμφωνα με πληροφορίες δεξί σας χέρι σήμερα, ήταν μήπως στην σκανδαλώδη συμφωνία που έκανε η εταιρεία σας» με την κυβέρνηση Τσίπρα, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι «το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται μηχανοδηγοί της εταιρείας σε διοικητικές θέσεις, όχι σε επίπεδο διευθυντικό, αλλά σε επιχειρησιακές θέσεις, διέπεται από μία λογική χρήσης ανθρώπων με έναν επαγγελματισμό, και βάσει δεξιοτήτων. Επειδή (αυτή η τοποθέτηση) έγινε πριν δύο μήνες, θεωρώ ότι η λογική ότι ανήκει στο πλαίσιο μίας συμφωνίας του 2017 είναι εκτός λογικής. Δεν συνδέεται σε κάτι τέτοιο».

Σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της πλειοψηφίας Γ. Αδριανού, εάν ο κ. Γενιδούνιας ανέλαβε διευθυντική θέση, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι είναι στο θάλαμο επιχειρήσεων όπου «χρησιμοποιούμε μηχανοδηγούς που έχουν την άδεια για να δουλέψουν στο θάλαμο επιχειρήσεων, είναι σε θέση να διαχειριστούν τους μηχανοδηγούς, τους επικεφαλής αμαξοστοιχιών..» Πρόσθεσε, δε, ότι (ο κ. Γενιδούνιας) «είναι ένα στέλεχος και είναι στο πλαίσιο της διεύθυνσης Operation. Δεν είναι στενός μου συνεργάτης. Είναι δύο επίπεδα κάτω από τον Διευθυντή Επιχειρήσεων, Γ. Αναγνωστόπουλο [..] Προΐσταται του θαλάμου επιχειρήσεων από τον Οκτώβριο του 2023».

Ερωτηθείς από τον βουλευτή της ΚΟ «Νίκη», Ν. Βρεττό ποιος είναι υπόχρεος για τα αιτήματα αποζημιώσεων, εάν «αληθεύει ότι είναι υπεύθυνος ο σταθμάρχης, που το λέτε με βεβαιότητα, ενώ δεν έχετε επίσημη ενημέρωση», ο κ. Καποτόρτο είπε: «Αυτό θα το καθορίσει ο δικαστής. [..] Ο ΟΣΕ θα μπορούσε να είναι η εταιρεία που θα κληθεί να πληρώσει αυτές τις αποζημιώσεις».

Στην επόμενη ερώτηση του κ. Βρεττού «εάν αποδειχθεί τελικά, ότι υπεύθυνοι ήταν οι μηχανοδηγοί, δηλαδή οι υπάλληλοι της εταιρείας σας, θα είστε εσείς υπόχρεοι για αυτές τις αποζημιώσεις;» ο κ. Καποτόρτο απάντησε καταφατικά. Όσο για το εάν η Hellenic Train θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στη δαπάνη, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι «η εταιρεία σε μία παρόμοια περίπτωση θα το αντιμετωπίσει».

Για το ίδιο θέμα, η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Π. Πέρκα αναρωτήθηκε: «Εφόσον η Hellenic Train θεωρεί ότι δεν έχει καμία ευθύνη για το δυστύχημα, γιατί αποζημίωσε τους επιβάτες και δεν έκανε χρήση του δικαιώματος εξαίρεσης;». Ο κ. Καποτόρτο σχολίασε ότι «η Hellenic Train αποφάσισε να συνεισφέρει ως πρώτη προκαταβολή, παρ’ όλο που είχε διευκρινίσει ότι δεν είχε καμία ευθύνη για το δυστύχημα από τότε που δηλώθηκε και εμείς αποφασίσαμε να δώσουμε το διπλό των όσων προέβλεπε ο ευρωπαϊκός κανονισμός ως ένδειξη ευαισθησίας έναντι των όσων έγιναν για την τραγωδία.».

Η κατάθεση του κ. Καποτόρτο θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Τρίτη το πρωί.

 

Διαβάστε επίσης:

 

Μεσολόγγι: Ρίχνουν φως στην υπόθεση τα νέα ντοκουμέντα από τη μοιραία νύχτα

Στρατιωτική θητεία: Οι αλλαγές που εξετάζονται για να διαλυθεί το αφήγημα του χαμένου χρόνου

Ιερώνυμος για βάπτιση παιδιών ομοφύλων ζευγαριών: Οταν μεγαλώσουν αν το επιθυμούν μπορούν να βαπτισθούν

Παραιτήθηκε από βουλευτής ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης – Αποχωρεί από την πολιτική σκηνή – Θα εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα