F1-Βραζιλία: Η pole position του Magnussen που κανείς δεν είχε προβλέψει – Η τραγική στρατηγική της Ferrari

Κανείς δε θα μπορούσε να είχε προβλέψει την κατάληξη των κατατακτήριων δοκιμών που ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Παρασκευής (11/11).

magnussen

Το Γκραν Πριν της Βραζιλίας φαίνεται πως έχει κάτι μαγικό, αφού σίγουρα κανείς δε θα μπορούσε να είχε προβλέψει την κατάληξη των κατατακτήριων δοκιμών που ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Παρασκευής (11/11).

Για πρώτη φορά στην καριέρα του και ύστερα από 139 εκκινήσεις αγώνων, ο Kevin Magnussen κατέκτησε την pole position, ένα ανέλπιστο δώρο και για την ομάδα της Haas που ποτέ ξανά δεν είχε «σκοράρει» την πολυπόθητη P1.
Για αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα συνέβαλε ένα πλήθος παραγόντων και σίγουρα, η θεά τύχη. Μπορεί ο Magnussen να πρόσθεσε στην εξίσωση το οδηγικό του ταλέντο και η στρατηγική της Haas να ήταν σωστή, όμως οι καιρικές συνθήκες, αλλά και η έξοδος του George Russell της Mercedes, έκαναν το έδαφος πρόσφορο για αυτή την –αν μη τι άλλο- ανατρεπτική pole position.

 

Κατά τη διάρκεια του Q1 και Q2, η πίστα του Interlagos ήταν υγρή και στεγνή αντίστοιχα, διαφοροποιώντας τους χρόνους των οδηγών. Έτσι, στο Q1 ο Lando Norris της McLaren σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και στο Q2 ο Max Verstappen της Red Bull. Το Q3 όμως, ήταν μία άλλη ιστορία, καθώς ξεκίνησε με στεγνές συνθήκες και έντονη την απειλή της βροχής. Αυτό σήμαινε αυτόματα πως ήταν μεγάλης σημασίας για τους οδηγούς των μονοθεσίων η σειρά με την οποία θα έβγαιναν από το pit lane, αλλά και το χρονικό περιθώριο που είχαν, για να πετύχουν έναν γρήγορο γύρο, πριν αλλάξουν οι καιρικές συνθήκες.

Ο Magnussen κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, παίρνοντας αβαντάζ από την έξοδο της Mercedes του George Russell που ανάγκασε τις κατατακτήριες δοκιμές να μπουν σε τροχιά κόκκινης σημαίας. Μετά τη σύντομη παύση και ενώ ο χρόνος άρχισε ξανά να κυλά αντίστροφα, η βροχή πλέον δεν επέτρεπε σε κανέναν να βγει στην πίστα για βελτίωση χρόνου.

«Μου κάνετε πλάκα; Πότε ξανά δεν έχω νιώσει έτσι», δήλωσε ο Magnussen, χωρίς να μπορεί να κρύψει ακόμα και τη δική του έκπληξη για την πρώτη pole position της καριέρας του, ενώ στον αγώνα σπριντ του Σαββάτου (12/11) θα έχει πίσω του στη σειρά εκκίνησης τον Max Verstappen της Red Bull και τον George Russell της Mercedes.

 

Τα στραβά της Ferrari

Η Ferrari απέδειξε σε έναν ακόμα αγώνα κατά τη διάρκεια αυτής της σεζόν πως η στρατηγική της είναι «από άλλον πλανήτη», κυριολεκτικά, αφού έστειλε τον Charles LeClerc να διεκδικήσει καλό γύρο στο Q3 έχοντας μεσαία ελαστικά, χωρίς ακόμα οι καιρικές συνθήκες να το απαιτούν, προφανώς ποντάροντας στο ότι η βροχή θα άρχιζε άμεσα και αυτό θα βοηθούσε τον LeClerc να έχει πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων οδηγών.

Για την ιστορία, ο LeClerc ήταν ο μοναδικός με μεσαία ελαστικά.

Μάλιστα, αυτή η αστοχία της Ferrari κόστισε ακόμα και στον Sergio Perez της Red Bull, που είχε την ατυχία να «κολλήσει» πίσω από τον LeClerc, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ένατη θέση.

Η πρώτη δεκάδα μετά τις κατατακτήριες δοκιμές

  1. Kevin Magnussen – Haas
  2. Max Verstappen – Red Bull
  3. George Russell – Mercedes
  4. Lando Norris – McLaren
  5. Carloz Sainz – Ferrari
  6. Esteban Ocon – Alpine
  7. Fernando Alonso – Alpine
  8. Lewis Hamilton – Mercedes
  9. Sergio Perez – Red Bull
  10. Charles LeClerc – Ferrari