Φοροδιαφυγή: Η ΑΑΔΕ κάνει «φύλλο και φτερό» τα social media – Στο «κυνήγι» των influencers

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διενεργεί η ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ.

Φοροδιαφυγή: Η ΑΑΔΕ κάνει «φύλλο και φτερό» τα social media - Στο «κυνήγι» των influencers

Eκτεταμένους ελέγχους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να εντοπίσει τo μαύρο χρήμα  που διακινείται συστηματικά πραγματοποιεί η ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ που έχει επιφορτισθεί με το συγκεκριμένο καθήκον.

Οι «ράμπο» της ΑΑΔΕ κάνουν φύλλο και φτερό το Facebook, το Instagram, το TikTok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με στόχο τον εντοπισμό  φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά αλλά και φορολογούμενων  που δεν δηλώνουν τα ποσά που λαμβάνουν για την προβολή συγκεκριμένων προϊόντων.

O ειδικός αλγόριθμος

Πολύτιμος σύμμαχος, όπως γράφει η «Ημερησία» είναι ένας ειδικός αλγόριθμος  που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις αποκαλύπτοντας λαβράκια φοροδιαφυγής. Στόχος των ελεγκτών είναι η αποκάλυψη «μαύρων» πωλήσεων μέσω των social media και κρυφών εισοδημάτων.

Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί χρησιμοποιούν τα social media  «εδώ και καιρό» για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, ανέφερε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής αποκαλύπτοντας ότι  έχει εντοπιστεί ήδη ένας influencer ο οποίος φοροδιέφευγε συστηματικά, ενώ σε εξέλιξη είναι έρευνες και για άλλες περιπτώσεις.

«Χρησιμοποιούμε τα social media εδώ και καιρό, ούτως ή άλλως χρησιμοποιούμε εδω και καιρό αυτές τις πληροφορίες. Είχαμε περίπτωση influencer που υπέβαλε κιόλας δήλωση συμμόρφωσης δηλαδή έκανε δήλωση με την οποία συμφώνησε με το αποτέλεσμα και άλλες περιπτώσεις που αυτή τη στιγμή ελεγκτικά είναι σε εξέλιξη και θα πούμε περισσότερα όταν είναι κατάλληλος ο χρόνος» τόνισε ο διοικητής της ΑΑΔΕ στα parapolitika, προσθέτοντας ότι«Δεν είναι λίγοι οι influencer. Φαίνεται ότι η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους followers έχει ο καθένας αυτό για εμάς είναι μια πληροφορία η οποία μας βοηθάει να κάνουμε αυτό που λέμε έμμεση τεχνική ελέγχου» πρόσθεσε.

Συστηματικοί έλεγχοι

Τα τελευταία έτη οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής  Δημοσίων Εσόδων παρακολουθούν συστηματικά  τα social media,facebook και instagram   για να εντοπίσουν  υποθέσεις εκτεταμένης φοροδιαφυγής.

Οι ελεγκτικές αρχές επιστρατεύουν στο κυνήγι κατά της φοροδιαφυγής τη διενέργεια ελέγχων και διασταυρώσεων  μέσω του facebook και άλλων εφαρμογών του διαδικτύου για να σκανάρουν  ύποπτες συναλλαγές και παράνομο εμπόριο ώστε να πέσουν στα δίχτυα των ελεγκτών  φορολογούμενοι που  μέσω του λογαριασμού τους στο Facebook εμπορεύονται διάφορα προϊόντα, σε δελεαστικές τιμές, αλλά χωρίς να δηλώνουν τις συγκεκριμένες συναλλαγές στην εφορία και να μην πληρώνουν ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος.

Ειδικά για πωλήσεις μέσω διαδικτύου, οι εφοριακοί  εξετάζουν τον αριθμό των φίλων κάθε επιχείρησης αλλά και τα σχόλια των πελατών στο Facebook. Συνήθως το ύψος της φοροδιαφυγής στις περιπτωσεις που εντοπίζει η ΑΑΔΕ  ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδeς ευρώ.

«Αυτό το οποίο πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι η ΑΑΔΕ δεν κάθεται και ανοίγει τα προφίλ και τους λογαριασμούς του κάθε πολίτη και ερευνά τι φωτογραφίες ανεβάζει, εάν ανεβάζει φωτογραφίες από πισίνες ή από πολυτελή αυτοκίνητα, δεν κάνει κάτι τέτοιο. Εκεί που εστιάζει είναι σε εκείνους τους λογαριασμούς όπου υπάρχει επιχειρηματική δραστηριότητα και εκεί ανακαλύπτει αποκτηθείσα φορολογητέα ύλη που στη συνέχεια αποφέρουν έσοδα για τα κρατικά ταμεία»»ανέφερε χθες ο εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας Όμηρος Τσάπαλος στην ΕΡΤ.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ