Φύγε να μη σε βλέπω

Του Κωνσταντίνου Μάγνη, Διευθυντή Σύνταξης της εφημερίδας «Πελοπόννησος».

Οι ρόλοι στο χορευτικό προβλέπουν αγόρι και κορίτσι. Αλλά παίζονται από κορίτσια. Σύμφωνα με το σενάριο, το αγόρι και το κορίτσι θα φιληθούν ερωτικά. Μοιραία, το κορίτσι – κορίτσι θα φιληθεί από το κορίτσι-αγόρι. Μέχρι εδώ καλά και σιγά τα ωά. Ελα όμως που στις παραστάσεις κατευθύνονται σχολικές τάξεις, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών εξορμήσεων προς τις παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Κάποιοι εκπαιδευτικοί θα αντιδράσουν: Είναι αυτή εικόνα να προβάλλεται σε άγουρα νιάτα και μάλιστα με μορφή εκπαιδευτικής διαδικασίας; Ο διευθυντής του Θεάτρου θα περάσει στην πλευρά των ενιστάμενων και μάλιστα γενικεύει: Απορρίπτει την ιδέα της απεικόνισης ομοφυλοφυλικής πράξης ον στέιτζ ή κάτι τέτοιο. Ξεσηκώνεται μέγας σαματάς. Ο διευθυντής κατηγορείται για μεσαιωνική ομοφοβία, ούτε κάν για συντηρητισμό του 1950. Και το θέμα παίρνει
πανελλήνιες διαστάσεις. Οσο για το σκανδαλώδες φιλί, ήταν αθώο: Ένα φιλί ηθοποιού προς ηθοποιό, στο πλαίσιο ενός ρόλου. Ψέματα το κάνουνε, που λέμε στα παιδιά, αλλά τα παιδιά ξέρουν ότι τα ψέματα αυτά κάποια αλήθεια λένε, διότι κάποιες αλήθειες μόνο με ψέματα μπορείς να τις πεις και να τις δεις.

Είναι προστατευτέος ένας μαθητής από σκηνές και συμβολισμούς που μπορεί να
παραπέμπουν σε σεξουαλική δραστηριότητα; Είναι κολάσιμος ο ομοφυλοφιλικός
ερωτισμός; Αν ναι, γιατί; Οποιος τον θεωρεί αφύσικο, παραβλέπει ότι αποδεικνύεται πανάρχαια ροπή μεγάλου τμήματος εκπροσώπων των δύο φύλων, που κάποτε μάλιστα ήταν γενικά αποδεκτή. Προβάλλεται η άποψη ότι, ΟΚ, ας μην τον πούμε αφύσικο, αλλά δεν χρειάζεται «να τον βλέπουμε κιόλας». Για ποιο λόγο; Επειδή «μας προκαλεί». Επειδή «προσβάλλει την αισθητική μας». Επειδή «μπορεί να παρασύρει τους νέους» σε επιλογές ή έστω σε δοκιμές ενδεχομένως τραυματικές ή και «βλάβες μη αναστρέψιμες». Για ποιο λόγο η αισθητική μας προσβάλλεται από μια ερωτική δραστηριότητα που μπορεί να είναι «ανορθόδοξη», αλλά τέλος πάντων είναι ειρηνική, καθότι δεν σκοτώνει κανείς κανέναν; Και τελικά τι είναι η ομοφοβία; Μεγαλώσαμε με εγγεγραμμένη την πληροφορία- προειδοποίηση ότι το άτομο «που αποκλίνει σεξουαλικά», είναι επικίνδυνο, για λόγους
αορίστους, στο πλαίσιο μιας ταυτολογίας. Η απόκλιση είναι ανώμαλη επειδή είναι
απόκλιση και είναι επικίνδυνη επειδή είναι ανώμαλη, καθότι απόκλιση. Αραγε είναι
επικίνδυνη επειδή μπορεί να μας ρυμουλκήσει στην αφύσικη περιοχή, αλλοιώνοντας τους σεξουαλικούς μας προσανατολισμούς ή επειδή μπορεί να μας τους ξυπνήσει; Και εν τοιαύτη περιπτώσει, καλύτερα να μένεις εγκλωβισμένος σε έναν προσανατολισμό ξένο προς το σώμα σου, από το να προσχωρήσεις στην πραγματική σου φύση; Το ερώτημα αυτό αγγίζει τον πυρήνα του πουριτανισμού και της σεξουαλικής καταπίεσης και αυτο- καταπίεσης που χαρακτήρισαν τις κοινωνίες των ελεγχόμενων ηθών.

Ομοφοβία: Τι θα πει άραγε; Ελάχιστοι από όσους την τρέφουν, την αναγνωρίζουν εντός τους. Στην πραγματικότητα, η ομοφοβία είναι η νόμιμη εκδοχή της σεξοφοβίας, η οποία είναι έμφυτη στον άνθρωπο, αλλά και καλλιεργήσιμη από το κοινωνικό περιβάλλον. Το σεξ είναι μια τραυματική υπόθεση, και το ξέρουμε υποσυνείδητα από την παιδική μας ηλικία, γιατί είναι επικοινωνεί με ενοχές για μη ελέγξιμες ορέξεις και εσωτερικές διεργασίες που όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι ανακλώνται φαντασιακά στο σώμα των στενών συγγενών μας, μαμάδων, μπαμπάδων, αδελφών, γιατί αυτοί είναι το προπονητήριο των ερεθισμάτων και
των βιωμάτων μας. Στη μικρή μας ηλικία το σεξ είναι σαν το τσιγάρο. Φτου κακό.
Μεγαλώνοντας αρχίζεις το τσιγάρο, αλλά αυτό είναι στάδιο- σύμβολο ότι είσαι έτοιμος να βγεις στη γύρα για όλα τα φτου κακά που σου εμφυτεύθηκαν τον καιρό της αυταπάτης και των παραμυθιών, με Κοκκινοσκουφίτσες και πονηρούς λύκους, που σε δίδασκαν ότι όταν αμαρτάνεις στο δάσος, πεθαίνει η γιαγιά σου εξαιτίας σου: Η αθωότητα καταβροχθίζεται από το θηρίο μέσα σου.

Πρέπει να δείχνεις στα παιδιά φιλιά ερωτικά αγοριών τε και κοριτσιών και ανάμεικτα; Καλύτερα να μην πηγαίνεις τα παιδιά στο θέατρο καθόλου, για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Χίλιες φορές στο σπίτι, στα σήριαλ, στα σόσιαλ, στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στον παχύσαρκο υλισμό. Το θέατρο είναι του διαβόλου πράγμα, γι’ αυτό το κόβουν οι μεγάλοι έγκαιρα. Φτου κακό.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω Whatsapp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ