Γεωργιάδης: Μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας οι ανακοινώσεις για το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού

«Το καλάθι έχει συμβάλει στο να κερδίζουν οι καταναλωτές λεφτά», δηλώνει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

adonis

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης αναμένει πως το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού θα βοηθήσει πολύ τις ελληνικές οικογένειες να κερδίσουν σε χρήματα, εξασφαλίζοντας πως το τραπέζι τους θα είναι γεμάτο τις φετινές γιορτές.

«Η αξία συνολικά των καλαθιών του νοικοκυριού από την πρώτη εβδομάδα σε όλες τις αλυσίδες είναι σήμερα σημαντικά χαμηλότερη. Υπάρχει αλυσίδα που την πρώτη εβδομάδα είχε καλάθι συνολικής αξίας περίπου 150 ευρώ και την τέταρτη εβδομάδα συνολικής αξίας κάτω από 100 ευρώ, δηλαδή ένα τρίτο χαμηλότερα», δήλωσε ο υπουργός.

Ο κ.Γεωργιάδης δήλωσε πως στα 816 προϊόντα, περίπου τα 560 έχουν σταθερές τιμές εδώ και έναν μήνα, τα 130 έχουν παρουσιάσει μείωση τιμών και επίσης, 50 με 60 προϊόντα έχουν αυξήσει τις τιμές τους, κυρίως στην κατηγορία νωπά προϊόντα που εξαρτώνται από τον καιρό, αλλά και τη διαθεσιμότητα.

«Άρα λοιπόν, είναι τελείως προφανές ότι το καλάθι έχει συμβάλει στο να κερδίζουν οι καταναλωτές λεφτά. Ο ΙΕΛΚΑ που κάνει τη μεγάλη μελέτη για τον εμπορικό κόσμο των σουπερμάρκετ, την προηγούμενη βδομάδα δημοσίευσε μελέτη, όχι με τις καινούργιες μειώσεις και έβγαζε ότι αν κάποιος αγοράζει τα προϊόντα στο καλάθι, κερδίζει τη βδομάδα περίπου 20 ευρώ», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.

Συν τοις άλλοις, και οι βιομηχανίες κάνουν καλύτερες τιμές στα σούπερ μάρκετ, με επώνυμα προϊόντα στο καλάθι, καθώς «Και αυτό γιατί συμβαίνει διότι οι βιομηχανίες βλέπουν ότι χάνουν πελάτες προς το καλάθι και ρίχνουν τις τιμές για να κρατήσουν το μερίδιο της αγοράς τους. Έτσι δουλεύει. 8 στα 10 προϊόντα στο καλάθι είναι επώνυμα πια. Δεν είναι ιδιωτικής ετικέτας».

Σχετικά με την ανησυχία πως ανεβαίνουν οι τιμές ανεξέλεγκτα σε προϊόντα εκτός καλαθιού, ο υπουργός απάντησε πως «Αυτό που έχει συμβεί είναι ότι και οι τιμές έξω από το καλάθι έχουν συγκρατηθεί, γιατί ακριβώς καμία βιομηχανία δεν θέλει να έχει πολύ μεγάλη απόσταση από το καλάθι, γιατί φοβάται ότι θα χάσει τον πελάτη. Άρα το καλάθι λειτούργησε ως ένα εργαλείο συνολικής συγκράτησης των τιμών».

«Εμένα δεν μου αρέσουν οι θριαμβολογίες όταν έχουμε ένα φαινόμενο τόσο δυσβάσταχτο για τον καταναλωτή και τον πολίτη όσον αφορά τον πληθωρισμό και την ακρίβεια. Θέλω να το ξεκαθαρίσω ότι αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι ο κόσμος υποφέρει, ότι τα εισοδήματα του συμπιέζονται και ότι έχει την ανησυχία ότι υποβαθμίζει την ποιότητα της ζωής του από τον τερατώδη πληθωρισμό», συνέχισε ο κ. Γεωργιάδης.

Σχετικά δε,  με το εορταστικό καλάθι, το αργότερο μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα υπάρξουν οι αντίστοιχες ανακοινώσεις.

«Είμαστε στις διαπραγματεύσεις γιατί αυτό που συζητάμε είναι πρώτον, ποια προϊόντα θα μπουν στο εορταστικό καλάθι που πάνω κάτω τα έχουμε συμφωνήσει, αλλά δεύτερον, θα πρέπει πριν τα ανακοινώσουμε να έχουν δέσμευση οι αλυσίδες για τη διαθεσιμότητα γιατί όταν μπαίνει κάτι στο καλάθι, θα πρέπει να το βρίσκει ο καταναλωτής».