«Γιοφύρι της Άρτας» το τρένο Ρίο-Ψαθόπυργος – Σβήστηκε πρόστιμο σε έργο… του αέρα!

Σύμφωνα με απόφαση, ακυρώθηκε πρόστιμο ύψους 1,6 εκ. ευρώ, με το αιτιολογικό ότι οι καθυστερήσεις στο έργο δεν οφείλονταν αποκλειστικά στην Κοινοπραξία και άρα δεν έπρεπε να τεθεί ζήτημα καταβολής ποινικής ρήτρας.

Ρίο

«Ετεροχρονισμένη» δικαίωση επιφύλαξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στην Ιταλική Εταιρεία GD Infrastrutture και στη συνεργαζόμενη Μηχανική ΑΕ του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, που εκτελούσαν το σιδηροδρομικό έργο Ρίο-Ψαθόπυργος, όμως η εργολαβία έχει διαλυθεί και είναι άδηλος, πλέον, ο χρόνος ολοκλήρωσής του.

Σύμφωνα με απόφαση, ακυρώθηκε πρόστιμο ύψους 1,6 εκ. ευρώ, με το αιτιολογικό ότι οι καθυστερήσεις στο έργο δεν οφείλονταν αποκλειστικά στην Κοινοπραξία και άρα δεν έπρεπε να τεθεί ζήτημα καταβολής ποινικής ρήτρας.

Μιλώντας στην «Πελοπόννησο», ο κ. Εμφιετζόγλου επιβεβαίωσε ότι το πρόστιμο ακυρώθηκε, διότι αντελήφθη ο κ. Σταϊκούρας ότι δεν είναι οι κύριοι υπαίτιοι της καθυστέρησης των εργασιών. Ειδικότερα, επισήμανε: «Εγιναν λανθασμένες επιμετρήσεις, ενώ σκοντάψαμε σε πολλά προβλήματα, που παρέμειναν ανέλυτα επί 8 χρόνια, όπως για παράδειγμα η απορροή των υδάτων σε διάφορα κομμάτια της υπό κατασκευής γραμμής από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλου».

Ο Π. Εμφιετζόγλου νιώθει, μεν, δικαιωμένος, ωστόσο το ζήτημα είναι ότι η ολοκλήρωση του έργου βρίσκεται στον «αέρα», αφού από το φθινόπωρο του 2023 η ΕΡΓΟΣΕ έσπευσε να διακόψει την εργολαβία, καθώς το κομμάτι Ρίου-Ψαθόπυργου έπρεπε να είχε παραδοθεί τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου…

Συμπερασματικά: Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2017, συνολικού κόστους 96 εκ. ευρώ και έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί το 2020. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δε συνέβη και τον Ιούλιο του 2022 υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση 10 εκ. ευρώ. Οταν άλλαξε η ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ, που είχε δημοπρατήσει το έργο, ο Χρήστος Παληός εξέτασε τις συμβάσεις και διέκοψε την εργολαβία. Μερικούς μήνες αργότερα ο υπουργός Χρ. Σταϊκούρας δικαίωσε τους ανάδοχους. Κατά μία έννοια θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι «βιάσθηκε» η ΕΡΓΟΣΕ.

Πρέπει, πλέον, το νήμα να πιασθεί από την αρχή, ώστε να προκύψει νέος ανάδοχος του έργου. Ζήσε Μάη μου δηλαδή -όχι του τρέχοντος, αλλά ούτε και των επόμενων ετών. Ουδείς, αντικειμενικά μπορεί να προβλέψει με ασφάλεια πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα!