Hλίας Νικολάου: Ο Πατρινός “φύλακας άγγελος” των παιδιών μιλάει στο pelop.gr για το ταξίδι στην Τανζανία ΦΩΤΟ

Μέσα από τα ταξίδια του, ο γιατρος μας φέρνει λίγο πιο “κοντά” με τον υπόλοιπο κόσμο – Όσα είδε κατά την εξέταση των μικρών παιδιών στην φτωχή Ζανζιβάρη – Συγκλονιστικές φωτογραφίες

Hλίας Νικολάου: Ο Πατρινός "φύλακας άγγελος" των παιδιών μιλάει στο pelop.gr για το ταξίδι στην Τανζανία ΦΩΤΟ Ο Πατρινός παιδίατρος Ηλίας Νικολάου εξετάζει τους μικρούς μαθητές - φωτογραφίες από το προσωπικό του αρχείο

Ο Ηλίας Νικολάου δεν είναι απλά ένας ταξιδιώτης όπου βρίσκεται κοντά σε όσους τον έχουν ανάγκη αλλά είναι ένας επιστήμονας που προσφέρει τις ιατρικές του γνώσεις στα παιδιά όλου του κόσμου. Ο Πατρινός παιδίατρος βρέθηκε σε μια από τις φτωχότερες περιοχές της Αφρικής, στην Ζανζιβάρη της Τανζανίας πριν από λίγες μέρες. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του ο κ. Νικολάου δεν παρέλειψε να πάει από το ίδρυμα CR Hope Foundation, το οποίο είναι ένα ίδρυμα που ξεκίνησε Έλληνας που δραστηριοποιείται επαγγελματικά στο Ντουμπάι και το οποίο προσφέρει ελπίδα, μόρφωση και διαπαιδαγώγηση στα φτωχά παιδιά της περιοχής.

Στο ίδρυμα αυτό ο κύριος Νικολάου, εξέτασε τα παιδιά και έζησε μια ανεπανάληπτη εμπειρία σαν αυτές που “κυνηγά” εδώ και αρκετά χρόνια και τις οποίες μοιράζεται μαζί μας μέσω του καναλιού του στο youtube. Για το ταξίδι αυτό, που σε οποιονδήποτε θα άλλαζε τη ζωή μίλησε στην “Π” κατά την επιστροφή του στην Πάτρα.

Το ίδρυμα CR Hope Foundation ιδρύθηκε από Έλληνα και φιλοξενεί σήμερα 53 παδιά 3-7 ετών

Γνωρίζουμε πως επιδιώκατε καιρό αυτό το ταξίδι…

– Εννέα μέρες μείναμε στην Ζανζιβάρη. Το ταξίδι είχε προγραμματιστεί για πέρσι όμως δεν μπορούσαμε να πάμε λόγω κορονοϊού. Φέτος τα καταφέραμε και μάλιστα επιδιώξαμε να επισκεφτούμε ένα σχολείο Νότια της Ζανζιβάρης σε ένα χωριό το οποίο ονομάζεται Kimikazi. Εκεί ένας Έλληνας πριν λίγα χρόνια ίδρυσε τo CR Hope – Foundation. Πρόκειται για ένα σχολείο το οποίο φιλοξενεί 53 παιδιά. Ήρθαμε σε επαφή μαζί του (ήταν ταξίδι για τρεις οικογένειες) και τον ρωτήσαμε τι χρειάζεται για το σχολείο. Πήραμε στυλούς τετράδια μολύβια, γλυκά και παιχνίδια για τα παιδιά. Έπειτα από λίγες μέρες μου έστειλε ένα μήνυμα και με ρώτησε αν μπορώ να εξετάσω και τα παιδιά όπου και δέχτηκα με μεγάλη μου χαρά. Τα παιδιά ήταν ηλικίας από τριών έως επτά ετών και στο σχολείο μαθαίνουν Σουαχίλι και Αγγλικά γιατί είναι μία περιοχή που ασχολείται αποκλειστικά με τον τουρισμό. Ήταν πολύ χαρούμενα. Μάλιστα πήραν από τα χέρι και τα δικά μας παιδιά που ήταν παρόμοιας ηλικίας και μοιραστήκαν τις καραμέλες που τους είχαμε δώσει ενώ παρακολούθησαν όλοι μαζί μάθημα. Ήταν μία καταπληκτική εμπειρία. Μείναμε έκπληκτοι από την υποδοχή. Στο άμεσο μέλλον σχεδιάζεται να δημιουργηθεί ακόμα δημοτικό και γυμνάσιο.

Ετοιμάζεται και άλλο ταξίδι σύντομα ή θα υπάρχει ανάπαυλα;

Tη μεγαλύτερη εντύπωση στους επισκέπτες προξενεί η τρομερή διάθεση και πολύ θετική αύρα των ντόπιων και των παιδιών, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν λόγω φτώχειας

– Πάντα με την επιστροφή προγραμματίζουμε και ένα καινούργιο ταξίδι. Τώρα σκεφτόμαστε να κάνουμε ένα ταξίδι στην Κένυα. Πηγαίνοντας στην Ζανζιβάρη γνωρίσαμε και τις Ελληνίδες δασκάλες που έχουν δημιουργήσει μια ομάδα και κάνουν ταξίδια στην ενδοχώρα της Τανζανίας για να κάνουν μάθημα στα παιδιά. Εμείς ενταχθήκαμε σε αυτή την εθελοντική ομάδα που σκοπό έχει να επισκεφθεί κάποια χωριά και να δώσει ότι βοήθεια μπορεί ο καθένας από τους συμμετέχοντες. Ελπίζω να είμαστε καλά στην υγεία μας και να μπορέσουμε να ενσωματωθούμε και εμείς στους εθελοντές.

Έχετε κάνει πολλά ταξίδια τα οποία μπορούμε και να παρακολουθήσουμε στο youtube. Πως ξεκίνησαν όλα;

– Μου άρεσε πάντα η φωτογραφία. Πριν κάποια χρόνια σε ένα ταξίδι μου, στο Βόρειο Πόλο όπου είδα το Βόρειο Σέλας, κατάλαβα ότι όλα αυτά πρέπει να καταγράφονται. Ναι μεν τα έχεις όλα στο μυαλό σου, αλλά καλό είναι να τα έχεις και μαγνητοσκοπημένα. Στη συνέχεια αποφάσισα και ασχολήθηκα πιο επαγγελματικά. Έκανα μαθήματα φωτογραφίας, βίντεο και μοντάζ και στην περίοδο τς καραντίνας που είχα αρκετό χρόνο διαθέσιμο έκανα το κανάλι στο youtube “Greek Traveller”. Tο πιο εντυπωσιακό στο κανάλι είναι ένα βίντεο από το Τσέρνομπιλ. Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ το οποίο φέτος έδειχναν στο δημοτικό οι δασκάλες στο μάθημα της πυρηνικής φυσικής. Κάθε ταξίδι έχει το δικό του ενδιαφέρον και ιδιαιτερότητα. Και στην Κούβα είδαμε μοναδικά πράγματα όπως και τώρα στην Αφρική.

Τι αποκομίσατε από το ταξίδι στην Αφρική;

Εκτιμάται ότι το 12% των παιδιών στη Ζανζιβάρη υποφέρουν από οξύ υποσιτισμό – Περίπου ο μισός πληθυσμός ζει κάτω από το όριο της φτώχειας

– Όποιος έχει ταξιδέψει ή ταξιδεύει συχνά στην Ευρώπη, κάποια στιγμή θα θέλει να κάνει και πιο μεγάλα ταξίδια. Η Ζανζιβάρη έχει δύο διαφορετικές όψεις. Από τη μία κάποιες καταπληκτικές παραλίες όπου δεν πιστεύεις στα μάτια σου ότι υπάρχουν και από την άλλη πλευρά, βλέπεις τέτοια φτώχεια που επίσης δεν πιστεύεις ότι υπάρχει. Είναι λυπηρό. Με την βοήθεια ενός οδηγού τον οποίο είχαμε μαζί μας και ο όποιος μας έλεγε που πρέπει να πάμε και μας προστάτευε κατά κάποιο τρόπο, πήγαμε σε ένα χωριό το οποίο δεν είχε ρεύμα, τα σπίτια ήταν φτιαγμένα από λάσπη και ξύλα, δεν υπήρχαν πόρτες ενώ μέσα πατούσες πάνω σε κοκκινόχωμα. Δεν υπήρχαν κρεβάτια και δεν είχε καν νερό η βρύση. Από την μία βλέπεις αυτές τις παραδεισένιες παραλίες με τα resort και τα πεντάστερα και από την άλλη βλέπεις μία απίστευτη φτώχεια. Εγώ δεν έχω ξαναδεί τέτοια κατάσταση.

Από την πλευρά του γιατρού, πως είδατε την υγεία των παιδιών;

– Τα παιδάκια που εξέτασα είχαν όλα κάποιες ιωσούλες όμως τίποτα σοβαρό. Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι είχαν θέμα με τα δόντια τους και αυτό ήταν καθαρά θέμα διατροφής. Αυτά τα παιδιά τρέφονται με μία νερόβραστη φασολάδα την ημέρα. Τώρα που σκεφτόμουν πως θα φτιάξω το βίντεο για το ταξίδι στην Ζανζιβάρη, προβληματίστηκα για το αν πρέπει να προβάλω τις πανέμορφες παραλίες του νησιού στις οποίες μπορείς να κάνεις διακοπές ή την άλλη πλευρά του νησιού, αυτή της ακραίας φτώχειας.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή