Η ΕΡΓΟΣΕ για Αίγιο-Ρίο και Κιάτο-Αίγιο με 374 εκατ. ευρώ – Στις ράγες ηλεκτροκίνηση και διπλή γραμμή

Οι δημοπρατήσεις των έργων έχουν πάρει παράταση 2 εβδομάδων, ο καθένας λόγω αιτημάτων των τεχνικών εταιρειών που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν και αναμένεται να ξεκινήσουν μετά τις 25 του μήνα.

Η ΕΡΓΟΣΕ για Αίγιο-Ρίο και Κιάτο-Αίγιο με 374 εκατ. ευρώ - Στις ράγες ηλεκτροκίνηση και διπλή γραμμή Στον Ψαθόπυργο, έργα υποδοχής για ν' ακολουθήσει η γραμμή

Σε φάση εκκίνησης μπαίνουν στα τέλη Οκτωβρίου 4 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα από την ΕΡΓΟΣΕ συνολικού ύψους 374 εκατ. ευρώ. Μαζί σε θέση μάχης μπαίνουν και οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες που θα διεκδικήσουν 2 μεγάλα έργα στην περιοχή της Αχαϊας και αφορούν στην κατασκευή και λειτουργία της νέας διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο και τις επαναδημοπρατήσεις για την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Αίγιο, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ

Οι δημοπρατήσεις των έργων έχουν πάρει παράταση 2 εβδομάδων, ο καθένας λόγω αιτημάτων των τεχνικών εταιρειών που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν και αναμένεται να ξεκινήσουν μετά τις 25 του μήνα.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Οι διαγωνισμοί ξεκινούν με την ηλεκτροκίνητη του τμήματος Κιάτο-Αίγιο. Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 83,97 εκατ. ευρώ. Η γραμμή λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2020, όμως η απουσία ηλεκτροκίνησης δεν επιτρέπει στα ηλεκτροκίνητα τρένα να συνεχίζουν τη διαδρομή μετά το Κιάτο. Με την εγκατάσταση και λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα από το Αίγιο θα μπορούν να συνδέονται απευθείας με Αθήνα, Πειραιά και αεροδρόμιο και δεν θα χρειάζεται μετεπιβίβαση. Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 30 μήνες και εφόσον ξεκινήσουν το 2022 τότε, θα μπορούν να ολοκληρωθούν το 2025.

ΜΕΓΑΛΟΣ

Ο μεγάλος διαγωνισμός των 174,97 εκατ. ευρώ για τη σύνδεση της γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, θα ξεκινήσει και είναι ο μεγαλύτερος από τα έξι συνολικά μεγάλα έργα που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ. Η διάρκεια των έργων έχει καθοριστεί σε 36 μήνες και στόχος είναι η νέα γραμμή να λειτουργήσει το 2026.

Συνοπτικά θα πραγματοποιηθεί κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής και κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης, με τηλεδιοίκηση και σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ

Το τρένο με την ολοκλήρωση των έργων και την θέση σε λειτουργία θα μπορεί να ξεκινά από την Αθήνα και να φτάνει στο Ρίο σε περίπου 100 λεπτά (σε εξπρές δρομολόγιο) και θα έχει τη δυνατότητα να φτάνει τα 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα της διαδρομής. Στο τμήμα αυτό θα λειτουργήσει και η μεγάλη σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5 χιλιομέτρων που θα είναι η 4η μεγαλύτερη στην Ελλάδα.

ΠΑΤΡΑ

Τέλος, μέσα στον Οκτώβριο η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει και την έναρξη των διαγωνισμών μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έργα που θα συνδέσουν το εθνικό δίκτυο με την Πάτρα. Πρόκειται για το τμήμα που προβλέπει υπογειοποίηση της γραμμής από το πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας και σύνδεσή της, με το νέο λιμάνι.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ