Η… καλλονή της Πάτρας: Ο Νίκος Πολυζώης κάνει βόλτα την «Π» με μια Rolls-Royce του ‘56
Η συντήρησή της απαιτεί τα «τρία Χ»: Χρόνο, Χρήμα και Χώρο

Εκανε την εμφάνισή της στην Πάτρα και έκαψε καρδιές. Απ’ όπου κι αν πέρασε, τα βλέμματα στράφηκαν επάνω της∙ σιλουέτα κομψή, τέλειες αναλογίες και καμπύλες πληθωρικές.
Στην αρχή, όλοι μίλησαν για μια μυστηριώδη καλλονή που «σάρωσε» τον δρόμο, αλλά η αλήθεια ήταν πιο γοητευτική απ’ όσο φανταζόταν κανείς: Η «καλλονή» δεν είχε τακούνια, αλλά… ελαστικά και αντί για δύο σμιλευμένες γάμπες, διέθετε… τέσσερις αστραφτερούς τροχούς! Ηταν μια Bentley S του 1956, δίδυμη αδελφή της Rolls-Royce Silver Cloud I, που ξαναζωντάνεψε χάρη στον Νίκο Πολυζώη.
Ο διαμένων στην Αθήνα πατρινός αρχιτέκτονας ήρθε στην πόλη του παρέα με την «αγαπημένη» του και προκάλεσε συζητήσεις.
ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ-ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ
Η ιστορία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δεν ξεκινά ούτε χθες ούτε προχθές. Βγήκε από το εργοστάσιο στις 17 Οκτωβρίου του 1956, σε μια Αγγλία που μόλις ξανάβρισκε τον ρυθμό της μετά τον πόλεμο. Τότε, αυτοκίνητα σαν κι αυτό δεν ήταν απλά μέσα μεταφοράς. Ηταν μανιφέστα κομψότητας, σύμβολα κοινωνικής θέσης και μάρτυρες μιας ολόκληρης εποχής όπου η τεχνολογία είχε ακόμα άρωμα χειροποίητο. Το όνειρο έγινε πραγματικότητα το 1995, όταν ο αρχιτέκτονας ταξίδεψε ως την Αγγλία για να αποκτήσει τη δική του «καλλονή». Μεταχειρισμένη μεν, μα πάντα αξιοπρεπής, η Bentley S πέρασε τα σύνορα και βρήκε το σππίτι της στην Ελλάδα.

Απ’ όπου κι αν την κοιτάξεις, η ομορφιά της Rolls Royce είναι εκτυφλωτική
ΝΕΟ ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
Μέχρι πριν λίγα χρόνια, τέτοια αυτοκίνητα μπορούσαν να κυκλοφορούν μόνο σε εκδηλώσεις. Χρειάστηκε πίεση από την ΕΕ ώστε να δοθεί το δικαίωμα στους ιδιοκτήτες να τα απολαμβάνουν κανονικά στον δρόμο, με ιστορικά νούμερα και χωρίς τα βαριά τέλη ή τεκμήρια. Ετσι, η Bentley του Πολυζώη βρήκε ξανά ανάσα ζωής, βγήκε στον ήλιο της Πάτρας και θύμισε σε όλους ότι η ομορφιά δεν έχει ημερομηνία λήξης.
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
Μηχανικά, δεν είναι παίξε-γέλασε. Κάτω από το καπό κρύβεται εξακύλινδρος κινητήρας σχεδόν 5.000 κυβικών, σχεδιασμένος από τον ίδιο τον Royce. Επίσημα, το εργοστάσιο έλεγε πως καίει 14 μίλια στο γαλόνι – πρακτικά, στην εθνική θα διανύσει περίπου τέσσερα χιλιόμετρα με ένα λίτρο «κατοστάρας» βενζίνης. Δεν το λες και φθηνά, μα ποιος μιλά για οικονομία όταν μπαίνεις σε ένα κομμάτι ζωντανής ιστορίας; Το σημαντικό είναι ότι, παρά την ηλικία του, το αυτοκίνητο μένει λειτουργικό. Η Rolls-Royce εξακολουθεί να παρέχει ανταλλακτικά και όχι σε εξωφρενικές τιμές.
ΤΑ ΤΡΙΑ Χ
Η συντήρηση δεν είναι δυσβάστακτη -απαιτεί όμως τα «τρία Χ» που λέει, χαριτολογώντας, ο κ. Πολυζώης: Χρόνο, Χρήμα και Χώρο: «Και όσο περισσότερο το περιποιείσαι, τόσο περισσότερο αποκαλύπτει την ψυχή του. Γιατί σε αυτό το αυτοκίνητο δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά που να σε αφήνουν ξεκρέμαστο. Αν ακούσεις έναν περίεργο θόρυβο, ξέρεις ότι… μιλά το καρμπιρατέρ κι αν μυρίσεις κάτι, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τι χρειάζεται προσοχή. Είναι μια σχέση σχεδόν ερωτική, ένας διάλογος ανάμεσα στον οδηγό και τη μηχανή».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News