Η πόλη προβληματίζεται για το έργο – Δημοτικοί αρχηγοί βάλλουν κατά του δημάρχου

Ευθύνες στο Δήμαρχο και κριτική για τον τρόπο που χειρίζεται το θέμα της υπογειοποίησης ασκούν οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης Γρ. Αλεξόπουλος, Ν. Παπαδημάτος και Π. Ψωμάς.

Η πόλη προβληματίζεται για το έργο - Δημοτικοί αρχηγοί βάλλουν κατά του δημάρχου

Οι αντιδράσεις για το θέμα της υπογειοποίησης του τρένου και της αρνητικής απάντησης στο αίτημα χρηματοδότησης από την Κομισιόν συνεχίζονται. Από πολιτικής άποψης σε επίπεδο δήμου, μέχρι χθες είχαν εκφραστεί δημόσια ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης που διεκδικεί ραντεβού με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και ζητά να βρεθούν και εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης. Ο Γιώργος Ρώρος που εξαπέλυσε βέλη στον υπουργό λέγοντας ότι «ροκανίζει χρόνο, αφήνοντας την πόλη χωρίς βασικές υποδομές», αλλά και στον Κ. Πελετίδη λέγοντας ότι «αρκείται σε αψιμαχίες και επαναστατική γυμναστική για να δικαιολογήσει την ανερμάτιστη, αδιέξοδη πολιτική του» και πως «κάνει πλάτες στην κυβέρνηση και στον υπουργό Μεταφορών κ. Καραμανλή».

Προ τριών ετών, σε μία από τις πρώτες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου είχε τεθεί το θέμα της υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα και όλες οι παρατάξεις υπερψήφισαν την πρόταση για διεκδίκηση του έργου «όπως το θέλουν οι δημότες και είναι προς το συμφέρον της πόλης».
Ωστόσο, παρά το «ναι» όλων των μελών του ΔΣ, πολλές παρατάξεις είχαν εκφράσει αμφιβολίες για το αν αυτή η διεκδίκηση θα μπορούσε να τελεσφορήσει θετικά και έγκαιρα.

Να διερευνηθούν λάθη και αστοχίες

 

Η πόλη προβληματίζεται για το έργο - Δημοτικοί αρχηγοί βάλλουν κατά του δημάρχου

Νίκος Παπαδημάτος

Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» ήρθε σε επικοινωνία με τον Νίκο Παπαδημάτο, καθώς η άποψή του για τις τρέχουσες εξελίξεις έχουν σημασία ως ο επικεφαλής της παράταξης που στηρίχτηκε από το κυβερνητικό κόμμα, αλλά και λόγω των επαφών που έχει με κορυφαίους κυβερνητικούς παράγοντες.
«Είναι μια δυσάρεστη εξέλιξη η όλη ιστορία. Θεωρώ ότι έχει μέλλον και όλα μπορεί να αναθεωρηθούν στη χώρα και την Ευρώπη. Το ιστορικό όπως έχει διαμορφωθεί, δείχνει πως το τρένο λείπει από την πόλη 18 χρόνια και σε αυτό υπάρχουν ευθύνες του δήμαρχου και παραγόντων. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει φωνές που έλεγαν ότι η διέλευση της γραμμής θα έπρεπε να γίνεται παράλληλα με την Περιμετρική. Αρχικά, διεκδικούσε η δημοτική αρχή υπογειοποίηση από τον Αγιο Διονύσιο, μετά από την Κανελλοπούλου, μετά από το Ρίο και δεν θα ήταν απίθανο να έφτανε έως τη Ροδινή όσο ικανοποιούνταν τα αιτήματα», αναφέρει ο Κ. Παπαδημάτος επικρίνοντας τη δημοτική αρχή.

 

Συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος, ο επικεφαλής της «Πάτρα Ενωμένη» υποστηρίζει ότι «η συμπεριφορά του δήμαρχου είναι να διεκδικεί πάνω από τη λογική και να εκμεταλλεύεται κοινωνικές αντιδράσεις» ενώ επιπλέον τόνισε στην «Π» πως «πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να μην ξεχνάμε το παρελθόν». Μας υπενθύμισε ότι στο παρελθόν είχαν υπάρξει αντιδράσεις για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα που είχαν δημιουργήσει σύνδεση με την Αθήνα έως τον Αγιο Διονύσιο και από τον Αγιο Ανδρέα έως την Κυπαρισσία, αφού στο ενδιάμεσο τμήμα δεν υπήρχε γραμμή.
Η ουσία για τον Ν. Παπαδημάτο είναι ότι η πόλη για να μπορεί να υποστηρίξει την επένδυση για τη σιδηροδρομική σύνδεση, θα πρέπει να έχει και εμπορευματικό λιμάνι, αφού «δεν θα κρατήσει η πόλη το δρομολόγιο Πάτρα-Αθήνα, αλλά τα εμπορεύματα που έχουν μεγάλο κέρδος και τζίρο».

 

«Μην σταματήσει στο Ρίο»

Καταλήγοντας, ο κ. Παπαδημάτος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου στον Κ. Πελετίδη: «Ο δήμαρχος πρέπει να προσέξει μην σταματήσει το τρένο στο Ρίο και γίνει εκεί το μηχανοστάσιο και το διαμετακομιστικό κέντρο γίνει στο Δρέπανο με την κατασκευή λιμένα. Δεν είναι τυχαίος ο κόμβος της Ολυμπίας Οδού στο Δρέπανο. Πρέπει να τα σκεφτεί όλα αυτά ο δήμαρχος και όσοι αντιδρούν για το μέλλον της πόλης. Αν θέλουμε να είμαστε πύλη εισόδου και εξόδου με τις σημερινές προδιαγραφές πρέπει να οπλιστούμε με τρένο στο λιμάνι και εμπορικό λιμάνι για την ανάπτυξη της περιοχής. Γύρω μας, όλες οι περιοχές αποκτούν υποδομές και αναπτύσσονται, όπως συμβαίνει στον Αστακό. Θέλουμε η Πάτρα να γίνει στο τέλος ένα καταφύγιο σκαφών;».

 

 

ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Ευθύνη με ονοματεπώνυμο

Η πόλη προβληματίζεται για το έργο - Δημοτικοί αρχηγοί βάλλουν κατά του δημάρχου

Γρηγόρης Αλεξόπουλος

Κριτική στον Κώστα Πελετίδη άσκησε ο επικεφαλής της παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά» Γρηγόρης Αλεξόπουλος. Σε επικοινωνία που είχε με την «Π» σημείωσε πως, «για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι οι χειρισμοί στο θέμα της υπογειοποίησης δεν ήταν οι σωστοί. Οι εσωτερικές συνεννοήσεις υπουργού και δήμαρχου Πατρέων, που υποτίθεται θα διασφάλιζαν την ομαλότητα στη χρηματοδότηση και κατασκευή του έργου, αποδείχθηκαν φρούδες. Τώρα πρέπει, αφού γίνει πλήρης ενημέρωση από πλευράς δήμαρχου την Τετάρτη στο δημοτικό συμβούλιο, να ενοποιήσουμε δυνάμεις ξανά. Οχι μόνο εμείς οι παρατάξεις, αλλά και οι φορείς της πόλης και η Περιφέρεια ώστε να διεκδικήσουμε για την Πάτρα αυτό που της ανήκει. Πόλη χωρίς τρένο, άρα χωρίς αξιοποιήσιμο εμπορευματικό και επιβατικό λιμάνι, δεν μπορεί να ελπίζει σε ανάπτυξη στο μέλλον. Κάθε ήττα της πόλης δεν μπορεί να μην έχει ονοματεπώνυμο. Δυστυχώς σε αυτή την περίπτωση, το ονοματεπώνυμο υπάρχει».

 

ΨΩΜΑΣ: «Πρόταση για υπέργεια διέλευση ή να μας παρουσιάσει το plan B»

Η πόλη προβληματίζεται για το έργο - Δημοτικοί αρχηγοί βάλλουν κατά του δημάρχου

Πέτρος Ψωμάς

Το «σπιράλ» και ο Πέτρος Ψωμάς είχαν καταθέσει εξ’ αρχής μια τεκμηριωμένη πρόταση – μετά από επικοινωνία με ειδικούς – όπου περιέγραφε την υπέργεια διέλευση του τρένου. Παρά την πρόταση της παράταξής του, εξήγησε στην «Π» ότι «Εμείς λέμε από την αρχή πως το τρένο έπρεπε να φτάσει χθες στην πόλη. Για να είναι ισχυρή η διεκδίκηση, δώσαμε την θετική μας ψήφο για το υπόγειο όπως το διεκδικεί ο δήμαρχος. Αυτό δεν σημαίνει ότι κρύβουμε το γεγονός ότι πρόκειται για φαραωνικό έργο τεράστιου κόστους που είχαμε προειδοποιήσει ότι δεν έχει ελπίδες χρηματοδότησης. Επιπλέον θέτουμε την παράμετρο που δεν ακούγεται, του κόστους συντήρησης και λειτουργίας.»
Επιπλέον, σημείωσε πως βλέπει «ένα δήμαρχο που διεκδικεί ή το ανέφικτο ή τίποτα. Στο τέλος της ημέρας παίρνουμε το τίποτα σαν πόλη, όμως μαθαίνουμε από συγκοινωνιολόγους, πως υπάρχει plan B. Μήπως ήρθε η ώρα καθυστερημένα να το μάθει η πόλη; Και αν ο δήμαρχος επιμένει πως υλοποιεί τη βούληση του κόσμου, εμείς σε καθημερινές επαφές δεν διαπιστώνουμε το ίδιο. Υπάρχουν οι λύσεις, όπως αυτή του δημοψηφίσματος για να δούμε τι θέλει ο κόσμος. Παρότι είμαστε στο πλευρό του δημάρχου για όλες τις συναντήσεις, οφείλουμε να του καταλογίσουμε τεράστιο μέρος της ευθύνης που στα 8 χρόνια της δημαρχίας του, ακόμα και στο τρένο δεν υπάρχει πρόοδος».
Κλείνοντας, ο Πέτρος Ψωμάς υπενθύμισε στην «Π» μια φράση που είχε πει στο δημοτικό συμβούλιο προ τριετίας: «Γιατί να κρύψουμε το τρένο από την πόλη και την πόλη από τους διερχόμενους;», υποστηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την πρόταση για υπέργεια διέλευση.

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις και τα νέα απο την Πάτρα

Για ακόμη περισσότερα νεα από την Πάτρα, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, μπείτε στην ροή ειδήσεων του pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοσκόπηση Data Consultants: Το τρένο διχάζει την Πάτρα
Πάτρα: Συλλυπητήρια του Εμπορικού Συλλόγου για τον Γιώργο Κουμπάτη
Πάτρα: Πλήθη πιστών για τα Εγκώμια της Γηροκομήτισσας - ΦΩΤΟ
Οι «Ψεκασμένοι» με κόμμα από το Αίγιο!