Ηλεία: “Κράτος εν κράτει” η κρουαζιέρα – Επιστολή “άναψε” φωτιές

Αντιδράσεις και επικριτικά σχόλια  για  επιστολή προς τις εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες, μέσω τις οποίας εκδηλώνεται η πρόθεση από μερίδα επιχειρηματιών του Κατακόλου να μην δέχονται πελάτες παρά μόνο τους επιβάτες της κρουαζιέρας και αυτό για την προστασία των ταξιδιωτών απ’ τον κορονοϊό.

κρουαζιέρα

Κύμα αντιδράσεων και επικριτικών σχολίων απ’ την συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας επέφερε μια επιστολή προς τις εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες, μέσω τις οποίας εκδηλώνεται η πρόθεση από μερίδα επιχειρηματιών του Κατακόλου να μην δέχονται πελάτες παρά μόνο τους επιβάτες της κρουαζιέρας και αυτό για την προστασία των ταξιδιωτών απ’ τον κορονοϊό.

Η επιστολή, η οποία ήρθε πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας, προκάλεσε «τσουνάμι» επικριτικών σχολίων τόσο για το περιεχόμενό της όσο για τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι από τους επαγγελματίες αντιμετωπίζουν τους γηγενείς καταναλωτές.

Στο κείμενο, το οποίο συνυπογράφουν ο δήμαρχος Πύργου, Τ. Αντωνακόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού, Ν. Κοροβέσης και η πρόεδρος του επαγγελματικού συλλόγου Κατακόλου, Α. Νικολοπούλου, αναφέρεται-ανάμεσα σε άλλα- ότι: «…σας δηλώνουμε την πρόθεσή μας κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που θα καθορίζεται από εσάς ως ώρα αγορών (shopping hour) θα φροντίζουμε ώστε στα καταστήματά μας να εισέρχονται μόνο επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων και όχι άλλοι πελάτες μας, προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός και ο συγχρωτισμός μεταξύ τους και να εξασφαλίζονται πλήρως οι επιβάτες σας από τον όποιο κίνδυνο μετάδοσης του ιού».

Η επιστολή που απεστάλη στις εταιρείες που διοργανώνουν την κρουαζιέρα και κυρίως το περιεχόμενό της προκάλεσε την αντίδραση του προέδρου του εμπορικού συλλόγου Πύργου, Ηλία Ξανθούλη, ο οποίος χαρακτήρισε στα μέσα κοινωνικής το Κατάκολο μιας άλλης εποχής σημείο αναφοράς για όλους. Με την πάροδο, όμως, των χρόνων «κατάφεραν να γίνει μόνο λιμάνι υποδοχής κρουαζιέρας και έδιωξαν τους ντόπιους και εγχώριους επισκέπτες, καθώς το χωριό, όταν δεν υπάρχει καράβι, είναι σαν ακατοίκητο με κλειστά μαγαζιά», σημειώνει με έμφαση ο κ. Ξανθούλης.

Καταθέτοντας ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πύργου τη δική του εμπειρία από ένα συνέδριο, στο οποίο συμμετείχε, το Κατάκολο είχε χαρακτηριστεί παράδειγμα προς αποφυγή διότι «όταν το καράβι σφυρίξει την πρώτη φορά τα μαγαζιά κατεβάζουν ρολά και το χωριό κλείνει», όπως είπε. Παρόλο που η κρίση αποτέλεσε ευκαιρία για να γυρίσει το κλίμα και να επιστρέψει ο κόσμος «βγήκαν επαγγελματίες και αναφέρουν να μην εξυπηρετούν πελάτες πλην της κρουαζιέρας όταν έχει καράβι. Ο πελάτης δεν έρχεται όταν θέλεις αλλά όταν επιλέγει εκείνος, και αν τον διώξεις μια φορά είναι πολύ δύσκολο να γυρίσει. Ας το ξανασκεφτ ούν αν θέλουν να ζωντανέψει ξανά το Κατάκολο», αναφέρει ο κ. Ξανθούλης.

Στον αντίποδα των «αναταράξεων» που προκάλεσε η επιστολή και επέφερε επικριτικά σχόλια, τα ευχάριστα νέα για την εξέλιξη της σαιζόν έρχονται από τον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Πλακιωτάκη. Ο κ. Πλακιωτάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του πρώην υπουργού, Κώστα Τζαβάρα, σημείωσε ότι κάποιες εταιρείες που διοργανώνουν τις ελεγχόμενες εκδρομές, έχουν δηλώσει στο υπουργείο ότι σύντομα θα τις σταματήσουν. Το μέτρο, που υιοθετήθηκε αρχικά, είχε ως στόχο την σταδιακή προσαρμογή μέχρι την πλήρη απελευθέρωση των μετακινήσεων των επιβατών, ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας.