Καλάβρυτα – Οδοντωτός: Τρενάκι μόνο δύο ημερών και αργιών;

Καλάβρυτα - Οδοντωτός: Τρενάκι μόνο δύο ημερών και αργιών;

Την απάντηση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο ομόθυμο αίτημα για επανέναρξη των δρομολογίων του Οδοντωτού σιδηρόδρομου από το Διακοπτό μέχρι τα Καλάβρυτα, περιμένουν πιθανότατα σήμερα Δήμος, Ξενοδόχοι και Επαγγελματίες, οι οποίοι παρατήρησαν πως σε αντίθεση με άλλες λειτουργίες η θυγατρική του ΟΣΕ δεν έδειξε να ετοιμάζει την επανεκκίνηση του ιστορικού συρμού.

ΑΙΤΗΜΑ

Η παρέμβαση του δημάρχου Θ. Παπαδόπουλου είναι, εδώ και μέρες, στην κατεύθυνση πλήρους επαναφοράς των καθημερινών δρομολογίων, ως μέσο που διαφοροποιεί τουριστικά τον τόπο και προάγει την εναλλακτική επισκεψιμότητα, ωστόσο η απάντηση ήταν…«μισόλογα» που μόνο προβληματισμό γέννησαν στους τοπικούς φορείς.

ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ

Αν και δεν το λέει φανερά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται να θέλει να διαφοροποιήσει τα δεδομένα της γραμμής και από «τουριστική ατραξιόν» τείνει να την μετατρέψει σε γραμμή περιορισμένης χρηστικότητας, αφού θέτει κριτήρια βιωσιμότητας, δηλαδή της επιβατικής κίνησης που καταγράφει χειμώνα – καλοκαίρι.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», η διαχειρίστρια εταιρεία του Οδοντωτού, προτίθεται μεν να επαναφέρει το τρενάκι στις ράγες του Βουραϊκού, αλλά μόνο τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, ευελπιστώντας σε κάποια σωρευμένη επιβατική κίνηση. Επουδενί όμως επιθυμεί τα καθημερινά δρομολόγια, τουλάχιστον σε «εκτός εποχής» περίοδο για τα Καλάβρυτα, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως και την χειμερινή σεζόν κάτι τέτοιο θα ισχύσει.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ

Αντιθέτως, η τοπική κοινωνία πιστεύει ότι οι εγχώριοι και ξένοι επισκέπτες δεν μπορούν να διαχωριστούν σε ημέρες, αφού η χρήση του τρένου είναι καθημερινή, ανεξαρτήτως του αριθμού των επιβατών, γι’ αυτό και εύλογα έχει ζητήσει αναμόρφωση των δρομολογίων ώστε να διευκολύνουν τον εκδρομέα και το τελευταίο να μην φεύγει στις 3 το μεσημέρι, όταν δηλαδή απολαμβάνει τη μεσημεριανή διαμονή του.

ΑΛΛΑΞΕ

Το ερώτημα είναι, τι άλλαξε σε σχέση με τις διαβεβαιώσεις που προ μηνών έδινε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  στον δήμαρχο, ότι δηλαδή η ατραξιόν σε άμεση συνάρτηση με το Χιονοδρομικό Κέντρο, ενθαρρύνοντας παράλληλα έργα ανάπτυξης στο μέλλον, θεωρώντας ότι μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της χώρας για επαναπροσέγγιση της τουριστικής αγοράς με την ένταξη του Οδοντωτού στο «Εθνικό Σχέδιο Επανεκκίνησης του Τουρισμού», συν τοις άλλοις και εξ’ αφορμής των 200 ετών από την Επανάσταση.

Εφεξής, κάθε μέρα και κάθε σαββατοκύριακο που θα περνά χωρίς Οδοντωτό, θα καταγράφεται και απώλεια εσόδων για τις τοπικές επιχειρήσεις, με τις εκτιμήσεις να θέλουν κάποια πρώτα περιορισμένα δρομολόγια μάλλον να ξεκινούν στις αρχές Ιουνίου. Την ίδια στιγμή εκκρεμεί η ενεργοποίηση του τρένου ταυτόχρονα με τη νέα γραμμή του Προαστιακού Κιάτου – Αιγίου. Φαίνεται πάντως πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απλά κερδίζει χρόνο μέχρι να υπάρξει τουριστικό ρεύμα με ανάλογη ζήτηση από πρακτορεία ταξιδιών, καλύπτοντας τα οικονομικά στάνταρ που έχει θέσει.

Tου ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

triadafilop@pelop.gr