Καλπάζει η βιομηχανία των καλλυντικών στην Ελλάδα – Πωλήσεις 1,7 δισ. ευρώ το 2024

Εντυπωσιακό ρεκόρ για την ελληνική βιομηχανία καλλυντικών: Κερδίζει έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά

Καλπάζει η βιομηχανία των καλλυντικών στην Ελλάδα - Πωλήσεις 1,7 δισ. ευρώ το 2024

Ισχυρό comeback σημείωσε το 2024 η ελληνική αγορά καλλυντικών, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο και να αγγίζουν τα 1,714 δισ. ευρώ σε λιανικές τιμές, καταγράφοντας άλμα 500 εκατ. ευρώ σε έναν χρόνο. Η αύξηση αυτή φέρνει την Ελλάδα σε μερίδιο 1,6% επί της ευρωπαϊκής αγοράς, όπως καταγράφεται στην ετήσια έκθεση του Cosmetics Europe και της Euromonitor International.

Αύξηση κατανάλωσης – Ώθηση από τουρισμό και εξαγωγές
Η αύξηση της εγχώριας ζήτησης για καλλυντικά και είδη προσωπικής φροντίδας σε συνδυασμό με την τουριστική έκρηξη ενίσχυσαν θεαματικά τις πωλήσεις, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η εξωστρεφής στρατηγική που υιοθετούν ολοένα και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου.

Παραδείγματα εταιρειών με διεθνές αποτύπωμα –όπως οι Κορρές και Apivita– λειτουργούν ως πρότυπα ανάπτυξης, ακόμη και αν αντιμετώπισαν δυσκολίες τα τελευταία χρόνια. Η αύξηση των εξαγωγών το 2024 κατά 6,4% σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών, φανερώνει τον δυναμισμό του τομέα, πίσω από τον οποίο βρίσκονται κυρίως 163 μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ).

Κατά κεφαλήν κατανάλωση: Χαμηλότερη του μέσου ευρωπαϊκού όρου, αλλά αυξανόμενη
Η κατά κεφαλήν κατανάλωση καλλυντικών στην Ελλάδα έφτασε το 2024 τα 165 ευρώ, από 116 ευρώ το 2023, αποτυπώνοντας θετική τάση. Αν και παραμένει χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 183 ευρώ, βρίσκεται πάνω από τις αντίστοιχες τιμές σε Βουλγαρία και Ρουμανία.

Η ποιοτική στροφή των Ελλήνων καταναλωτών αποτυπώνεται και στην κατανομή των κατηγοριών:

Περιποίηση δέρματος: 42,5%

Περιποίηση μαλλιών: 22%

Διακοσμητικά καλλυντικά: 13,2%

Καθημερινή υγιεινή: 12,9%

Αρώματα: 9,4%

Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να επενδύουν περισσότερο στην ποιότητα και στη φροντίδα του εαυτού τους, μετατοπίζοντας σταδιακά το ενδιαφέρον τους από απλές αγορές σε πιο στοχευμένες επιλογές προσωπικής φροντίδας.

Η Ευρώπη: 104 δισ. ευρώ και πάνω από 3,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η αγορά καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας σκαρφάλωσε στα 104 δισ. ευρώ, από 96 δισ. ευρώ το 2023, αποτελώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως μετά τις ΗΠΑ (107 δισ. δολάρια). Ο κλάδος υποστηρίζει πάνω από 3,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας συνολικά, εκ των οποίων:

265.742 άμεσες

2,7 εκατ. έμμεσες

596.000 μέσω έμμεσων επιδράσεων

Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης είναι:

Γερμανία: 16,9 δισ. ευρώ

Γαλλία: 14,2 δισ. ευρώ

Ιταλία: 13,4 δισ. ευρώ

Ηνωμένο Βασίλειο: 12,2 δισ. ευρώ

Ισπανία: 11,2 δισ. ευρώ

Το ελληνικό «success story» συνεχίζεται
Η δυναμική της ελληνικής βιομηχανίας καλλυντικών αντανακλά τις συνολικές τάσεις που καταγράφονται στην Ευρώπη: στροφή στην αυτοφροντίδα, έμφαση στην ποιότητα, ενίσχυση της καινοτομίας και επένδυση στην εξωστρέφεια. Η Ελλάδα κερδίζει σταδιακά θέση στον παγκόσμιο χάρτη του κλάδου, ενώ με κατάλληλη υποστήριξη μπορεί να εξελιχθεί σε προορισμό παραγωγής καλλυντικών υψηλής ποιότητας, αξιοποιώντας ταυτόχρονα το τουριστικό της πλεονέκτημα και την πλούσια φυσική της πρώτη ύλη.