Καταγγελία του τ. προέδρου του Πολιτιστικού Κέντρου Πατρών: «Τραγική μεταφορά – Κινδυνεύουν σπάνια εκθέσματα λαϊκής τέχνης» – Ο φακός της «Π» μπήκε στο Μουσείο!

Ο φακός της «Π», παρά την απαγόρευση εισόδου, εισήλθε στον χώρο και μεταφέρει εικόνες που προσβάλλουν την πολιτιστική ιστορία της πόλης και καταδεικνύουν τις άθλιες συνθήκες κάτω από τις οποίες φυλάσσεται και μεταφέρεται το σπάνιο υλικό του Μουσείου

Καταγγελία του τ. προέδρου του Πολιτιστικού Κέντρου Πατρών: «Τραγική μεταφορά - Κινδυνεύουν σπάνια εκθέσματα λαϊκής τέχνης» - Ο φακός της «Π» μπήκε στο Μουσείο!

Κάτω από απαράδεκτες συνθήκες, χωρίς καν πρωτόκολλο και ειδικευμένο προσωπικό, πραγματοποιείται από τον Δήμο Πατρέων η μεταφορά των εκθεμάτων του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης, από τις αίθουσες του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, όπου έως σήμερα στεγαζόταν. Ενώ παράλληλα αποδεικνύεται πως εδώ και έναν χρόνο είχε μπει «λουκέτο» στο Μουσείο!

Ο φακός της εφημερίδας «Πελοπόννησος», παρά την απαγόρευση εισόδου, εισήλθε στον χώρο και μεταφέρει εικόνες που προσβάλλουν την πολιτιστική ιστορία της πόλης και καταδεικνύουν τις άθλιες συνθήκες κάτω από τις οποίες φυλάσσεται και μεταφέρεται το σπάνιο υλικό του Μουσείου: Το κάρο, το οποίο αποτελεί πολιτιστικό μνημείο, βρίσκεται πνιγμένο στη σκόνη, φορτωμένο με… σκουπίδια, ενώ η μία του ρόδα είναι σπασμένη και κολλημένη με… χαρτοταινία!

«ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ»

Ο Γιώργος Παναγιωτόπουλος, τ. πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου Πατρών, στην ιδιοκτησία του οποίου ανήκε το Μουσείο, μιλώντας στην «Π» καταγγέλλει «τραγικές συνθήκες μεταφοράς, χωρίς πρωτόκολλο παραλαβής και παράδοσης, χωρίς κατάλληλους ανθρώπους που να είναι γνώστες του αντικειμένου και χωρίς σεβασμό στο αρχειακό υλικό».

Μάλιστα, ο κ. Παναγιωτόπουλος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου:

«Κινδυνεύουν να καταστραφούν σπάνια εκθέματα που αφορούν τη Λαϊκή Τέχνη και την Ιστορία της Πόλης μας. Και το κυριότερο, δεν γνωρίζει κάνεις ποια θα είναι η μελλοντική του τύχη».

Οπως εξηγεί στην «Π»: «Το Μουσείο τα τελευταία χρόνια υπολειτουργούσε, μέχρι που πέρυσι έκλεισε τελείως.
Και σαν αποκορύφωμα της απαξίωσής του από τον Δήμο Πατρέων είναι ο τρόπος μεταφοράς του από το παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο λόγω ανακαίνισής του.

Καταγγελία του τ. προέδρου του Πολιτιστικού Κέντρου Πατρών: «Τραγική μεταφορά - Κινδυνεύουν σπάνια εκθέσματα λαϊκής τέχνης» - Ο φακός της «Π» μπήκε στο Μουσείο!

Φορτωμένο με σκουπίδια και πνιγμένο στη σκόνη, το ιστορικό κάρο του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης

Το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης Πατρών πρέπει να συνεχίσει τη λειτουργία του, γιατί αποτελεί έναν χώρο εκπαίδευσης-ξενάγησης για τους μαθητές, σπουδαστές, πολίτες και επισκέπτες της πόλης μας» τονίζει ο κ. Παναγιωτόπουλος και συμπληρώνει:

«Ο Δήμος έχει νομική και ηθική υποχρέωση προς τα εκατοντάδες μέλη του Πολιτιστικού Κέντρου Πάτρας, που κατά τη διάρκεια 40 περίπου χρόνων συνέλεξαν και συντήρησαν τα εκθέματα του Μουσείου.

Καθώς και προς τους πάρα πολλούς δωρητές που εμπιστευτήκαν στο Μουσείο τις συλλογές και τα ενθύμιά τους. Πρέπει άμεσα να βρεθεί χώρος κατάλληλος για τη στέγαση και λειτουργία του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης Πάτρας».

Σύμφωνα, πάντως, με την ενημέρωση που έλαβε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Απόστολο Αγγελή, ένα τμήμα των εκθεμάτων θα μεταφερθεί σε αίθουσα του Τεχνικού Λυκείου και ένα άλλο, σε αίθουσα στη Veso Mare.

ΚΑΤΗΡΓΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Ο Συντηρητής Εργων Τέχνης, μουσειολόγος και συγγραφέας, Ξενοφών Παπαευθυμίου, αποκαλύπτει στην «Π», ότι ο Πολιτιστικός Οργανισμός επί θητείας Κατερίνας Γεροπαναγιώτη, ουσιαστικά κατήργησε την Επιτροπή Μουσείου Λαϊκής Τέχνης Πατρών, της οποίας ο ίδιος ήταν μέλος: «Παρά τις επίμονες προσπάθειές μας, δεν συνεκλήθη ποτέ η Επιτροπή για να εξετάσει θέματα του Μουσείου».

Ταυτόχρονα σημειώνει ότι μετά την περίοδο του κορονοϊού, το Μουσείο υπολειτουργούσε στις αίθουσες του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, ενώ εδώ και έναν χρόνο έπαψε να λειτουργεί!

Καταγγελία του τ. προέδρου του Πολιτιστικού Κέντρου Πατρών: «Τραγική μεταφορά - Κινδυνεύουν σπάνια εκθέσματα λαϊκής τέχνης» - Ο φακός της «Π» μπήκε στο Μουσείο!

Σπασμένη και κολλημένη με… χαρτοταινία, η ρόδα του κάρου!

Μάλιστα επισημαίνει, ότι ανάμεσα στα σπάνια εκθέματα είναι το τυπογραφείο Θεόδωρου Κούκουρα, το οποίο είναι τεράστιας ιστορικής αξίας: «Η αγωνία μας είναι, εάν τα εκθέματα θα μεταφερθούν και θα αποθηκευτούν σωστά και τι μέλλει γενέσθαι. Θα αξιοποιηθούν ξανά και σε ποιον χώρο ή θα πεταχτούν σε κάποια αποθήκη; Αυτό που επιβάλλεται είναι να αξιοποιηθεί ως ενιαία πτέρυγα του Μουσείου Πόλης, του οποίου τη λειτουργία έχει προτείνει η Εταιρεία Αχαϊκών Σπουδών, ώστε να αναδειχθεί ο νεότερος πολιτισμός της Πάτρας».

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Θυμίζουμε, ότι το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης Πατρών ιδρύθηκε το 1977 από το Πολιτιστικό Κέντρο Πατρών και στεγάστηκε σε νεοκλασικό κτίριο στο κέντρο της πόλης. Τον Δεκέμβριο του 1983 αποκτά νέα στέγη στον Σκαγιοπούλειο Κήπο Νεότητας, σε κτίριο που του παραχώρησε με χρησιδάνειο, το Σκαγιοπούλειο Ιδρυμα.

Τα μουσειακά αντικείμενα -συλλογή του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης- αποτυπώνουν τον τρόπο παραγωγής της προβιομηχανικής κοινωνίας, με αναφορές στην αγροτική ζωή, στις δραστηριότητες της υπαίθρου και στα αστικά παραδοσιακά επαγγέλματα.

Παρουσιάζεται υλικό από παραδοσιακά εργαστήρια: Υφαντική, Τυπογραφείο, Πιλοποιείο, Κηροπλαστείο, Υποδηματοποιείο.

Το εκθεσιακό υλικό, η Βιβλιοθήκη και το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης διαφυλάσσουν την πολιτιστική μας κληρονομιά κι αποτελούν κέντρο παιδείας και δημιουργίας.

Το Πολιτιστικό Κέντρο Πατρών παραχώρησε τη μουσειακή συλλογή του στον Δήμο Πατρέων και από τον Ιούνιο του 2013, που εγκαινιάστηκε, στεγαζόταν στις αίθουσες Χάνσεν του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου Πατρών, δεχόμενο μεγάλο αριθμό επισκεπτών, κυρίως από σχολεία μέσω εκπαιδευτικών ξεναγήσεων και εργαστηρίων.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ