Κιάτο-Ροδοδάφνη: Ολοκληρώνεται η γραμμή μετά από 14 χρόνια

Το έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη εξυπηρετεί τρεις νέους σταθμούς και έξι στάσεις

Κιάτο-Ροδοδάφνη

Στην ολοκλήρωσή του φτάνει μετά από 14 χρόνια το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη (Αίγιο), με την υπογραφή της 3ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για την κατασκευή των υπολειπόμενων έργων, που ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

Οι ανακοινώσεις έγιναν στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Βίνη και του γενικού γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη.

«Eνα έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2006 και με πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του» σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Το παραλάβαμε με αρκετά προβλήματα και γνωρίζαμε ότι τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ».

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα κόμμα, αλλά ανήκουν στον ελληνικό λαό, γιατί με τις δικές του θυσίες και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα. «Η καπηλεία των μεγάλων έργων για μικροπολιτική εκμετάλλευση αποτελεί ύβρι.

Πρόκειται για μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Το έργο εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: το σταθμό του Ξυλοκάστρου, της Ακράτας και του Αιγίου και παράλληλα έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Επίσης, έχει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις.

Το έργο παρέχει τη δυνατότητα οι συρμοί να φτάνουν σε ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα.

«Η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου – επίγειου και υπόγειου – αποτελεί τον κεντρικό μας στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για να τον πετύχουμε. Για να περάσει η χώρα μας στα φιλοπεριβαλλοντικά σιδηροδρομικά έργα της επόμενης 15ετίας, που θα τυγχάνουν και μεγάλης χρηματοδότησης από την ΕΕ.» τόνισε ο κ. Καραμανλής .

Δήλωσε επίσης ότι θα υπάρξει αναπροσαρμογή στα αντιπλημμυρικά έργα, γιατί αυτά δεν κούμπωσαν καλά με τα έργα του αυτοκινητόδρομου.