«Κλικ ζωής»: 6.986 κλήσεις σε πέντε μήνες – Πάνω από 500 καλούν για μια «καλημέρα»

Η υπηρεσία «Κλικ ζωής» τέθηκε σε λειτουργία στις 25 Μαΐου και έχει γίνει πλέον ανάρπαστη. Το σημαντικότερο είναι ότι έχει σώσει ζωές ηλικιωμένων που ζουν μόνοι τους και έχει καλύψει τη μοναξιά που βιώνουν εκατοντάδες πολίτες.

«Κλικ ζωής»: 6.986 κλήσεις σε πέντε μήνες – Πάνω από 500 καλούν για μια «καλημέρα» Εχουν καλυφθεί τα 1.000 άτομα που εξυπηρετεί και ήδη υπάρχει λίστα αναμονής από αιτήματα συμπολιτών μας να ενταχθούν στο πρόγραμμα

Πέντε μήνες λειτουργίας συμπληρώνει η υπηρεσία «Κλικ ζωής» της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που αφορά ηλικιωμένα και μοναχικά άτομα και έχει δεχτεί 6.986 κλήσεις.

Οι ωφελούμενοι είναι 1.000 και ήδη υπάρχει λίστα αναμονής από άτομα που έχουν καταθέσει αίτηση για να προμηθευτούν τη συσκευή που θα τους παράσχει βοήθεια την κρίσιμη στιγμή που θα τη χρειαστούν ή που θα τους δώσει τη δυνατότητα στην κορύφωση της μοναξιάς τους να μιλήσουν με έναν ειδικό που θα τους ακούσει.

«Κλικ ζωής»: 6.986 κλήσεις σε πέντε μήνες – Πάνω από 500 καλούν για μια «καλημέρα»

Η υπηρεσία «Κλικ ζωής» τέθηκε σε λειτουργία στις 25 Μαΐου και έχει γίνει πλέον ανάρπαστη. Το σημερινό ρεπορτάζ συντάσσεται μετά από παρότρυνση αναγνωστών μας οι οποίοι είτε οι ίδιοι, είτε άτομα του περιβάλλοντός τους, έχουν ανάγκη από τη συγκεκριμένη υπηρεσία αλλά στην παρούσα φάση μπαίνουν στη λίστα αναμονής καθώς έχουν καλυφθεί τα 1.000 άτομα που εξυπηρετεί. Αίτημα των συμπολιτών μας προς την περιφέρεια είναι η επέκταση του προγράμματος.

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ

Υπενθυμίζουμε ότι η υπηρεσία «Κλικ ζωής» προσφέρει 24ωρη τηλεφωνική υποστήριξη και παρακολούθηση σε ηλικιωμένους που ζουν μόνοι τους ή/και είναι χρόνια πάσχοντες. Μέσω της ειδικής συσκευής (κουμπί πανικού, ανιχνευτής πτώσης, γεωεντοπισμός), προσφέρεται εξατομικευμένη προσοχή, η οποία όχι μόνο βελτιώνει τις συνθήκες ασφαλείας, αλλά και μειώνει το αίσθημα της μοναξιάς και το φόβου στην καθημερινή ζωή.

«Το πρότυπο Κέντρο Διαχείρισης κλήσεων είναι στελεχωμένο με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, το οποίο έχει άμεση πρόσβαση στο αρχείο κάθε ηλικιωμένου. Δηλαδή ο επαγγελματίας που απαντά στην κλήση του συμπολίτη δεν κάνει μία ψυχρή επικοινωνία. Εχει μπροστά του τον φάκελό του γνωρίζει όλο το ιστορικό του και τις ανάγκες του» εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος.

Οπως αναφέρει ο ίδιος η υπηρεσία αυτή «έρχεται έμπρακτα να καλύψει ένα τεράστιο κενό που έχει η πολιτεία στο θέμα της υποστήριξης της μοναχικής διαβίωσης. Οι μοναχικοί άνθρωποι αυξάνονται στην εποχή μας. Στις σελίδες  των εφημερίδων συνεχώς βλέπουμε ρεπορτάζ που αποτελούν κοινωνική πληγή. Συνάνθρωποί μας πεθαίνουν αβοήθητοι ή εντοπίζονται νεκροί μετά από πολλές ημέρες. Αυτά τα περιστατικά προσπαθούμε να προλάβουμε».

Κι αυτό μπορεί να προληφθεί, όπως εξηγεί ο κ. Μπονάνος καθώς «οι ωφελούμενοι της υπηρεσίας φορούν ένα βραχιολάκι με αισθητήρα ο οποίος σε περίπτωση, για παράδειγμα, πτώσης του ωφελούμενου, καλεί αυτόματα το τηλεφωνικό κέντρο και οι επαγγελματίες μας παρεμβαίνουν άμεσα. Είτε καλούν κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο που μας έχει δώσει το τηλέφωνό του είτε καλούν τα αρμόδιες υπηρεσίες υγείας. Είναι στη σκέψη μας σαν περιφερειακή αρχή να το υποστηρίξουμε και με ιατρική βοήθεια, και κάποιες εξετάσεις σε συνεργασία με διαγνωστικά κέντρα».

«Κλικ ζωής»: 6.986 κλήσεις σε πέντε μήνες – Πάνω από 500 καλούν για μια «καλημέρα»

Ο Χαράλαμπος Μπονάνος κατά την παρουσίαση του προγράμματος

ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ

Το πιο τραγικό στοιχείο από τις καταγραφές που έχουν γίνει στην υπηρεσία είναι ο μεγάλος αριθμός των τηλεφωνημάτων που γίνονται στους ειδικούς για λόγους μοναξιάς. «Πράγματι το πιο σημαντικό απ’ όλα αυτά που βλέπω εγώ είναι το θέμα της μοναξιάς. Πολλοί υπερήλικες καλούν μόνο και μόνο για να επικοινωνήσουν με κάποιον. Αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί σε όλη τη διάρκεια της ημέρας να μην ανταλλάξουν μία καλημέρα.  Εχουμε επικοινωνίες διάρκειας 20 και 25 λεπτών μόνο και μόνο για να μιλήσουν οι άνθρωποι αυτοί με κάποιον. Εχουν αναπτύξει μία προσωπική σχέση πλέον με τους επαγγελματίες μας. Γνωρίζουν ότι υπάρχει κάποιος που θα τους ακούσει».

Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ  

Με δεδομένο ότι υπάρχει λίστα αναμονής από άτομα που έχουν ανάγκη της  υπηρεσίας «Κλικ ζωής», η Περιφέρεια σκέφτεται να το επεκτείνει. «Πράγματι είναι καταγεγραμμένη η ανάγκη που υπάρχει. Σκεφτόμαστε να δώσουμε περισσότερα χρήματα από το καινούργιο ΕΣΠΑ ώστε να το επεκτείνουμε και να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα αιτήματα μπορούμε» μας είπε ο κ. Μπονάνος σημειώνοντας:

«Το να σώζεις τη ζωή ενός ανθρώπου ή να του απαλύνεις τον πόνο της μοναξιάς είναι από τις σημαντικότερες υπηρεσίες που μπορούμε να προσφέρουμε στην κοινωνία. Και θα το κάνουμε διότι στο επίκεντρό μας είναι ο άνθρωπος».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ