Κώστας Πελετίδης: Αθλητισμός και Πολιτισμός πρώτες προτεραιότητες

Οσα άλλαξαν στον Δήμου Πατρέων σε Πολιτισμό και Αθλητισμό, στη θητεία των 9 ετών της δημαρχείας Κώστα Πελετίδη.

αθλητισμός

Η δημοτική αρχή της Πάτρας τα τελευταία χρόνια, έχοντας στην προμετωπίδα της τα ζητήματα του Αθλητισμού και του Πολιτισμού και με κατεύθυνση ότι πρέπει να εξασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση και συμμετοχή όλων στις ανάλογες δραστηριότητες και εγκαταστάσεις, έχει καταστήσει την Πάτρα αθλητικό και πολιτιστικό επίκεντρο, με πανελλαδική εμβέλεια.

Οπως έχει επισημανθεί από δημοτικούς παράγοντες «η Πάτρα έχει αναδειχθεί σε επίκεντρο αθλητικών γεγονότων, χωρίς μάλιστα να έχει τη χρηματοδότηση που θα έπρεπε και δικαιούται».

Τα πιο εντυπωσιακά στατιστικά στοιχεία είναι:

1. Η θεαματική αύξηση, κατά 61,1%, των αθλητικών γεγονότων από το 2015 μέχρι το 2018.

2. Η εκτίναξη των αθλητικών γεγονότων μετά την πανδημία και η καταγραφή ιστορικού ρεκόρ, με αύξηση της τάξης του 127% από την αρχή της 1ης θητείας της Λαϊκής Συσπείρωσης.

3. Η διακύμανση των αθλητικών γεγονότων την περίοδο της πανδημίας, σε επίπεδα υψηλότερα της περιόδου 2010-14.

4. Τα επτά (7) συνεχόμενα πρωταθλήματα Ελλάδας Ανδρών– Γυναικών Στίβου στα εννέα (9) προηγούμενα χρόνια, που αποτελεί ρεκόρ.

5. Η αναβάθμιση των πρωταθλημάτων εργαζομένων ποδοσφαίρου και μπάσκετ.

6. Η εξέλιξη του δρομικού γεγονότος «Φάνης Τσιμιγκάτος» σε Μεγάλο Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο, στον οποίο την περασμένη χρονιά συμμετείχαν πάνω από 2.500 δρομείς.

7. Ο μεγάλος αριθμός περιφερειακών, εθνικών και διεθνών ιστιοπλοϊκών αγώνων.

8. Η ανάδειξη της πόλης σε Περιφερειακό Προπονητικό Κέντρο της Δυτικής Ελλάδας, για αθλητές στίβου πολύ υψηλού επιπέδου.

Επιπλέον, κόντρα στις κυβερνητικές επιλογές, ο Δήμος «άνοιξε» το 2016 το Παμπελοποννησιακό Στάδιο, θεωρώντας το πολύ σημαντική και απαραίτητη υποδομή για τον λαό και τη νεολαία της Πάτρας. Ενδεικτικά:

● Στέγασε, εντελώς δωρεάν, 40 και πλέον ερασιτεχνικούς αθλητικούς συλλόγους, εξυπηρετώντας τις ανάγκες 2.000 και πλέον αθλητών και ακαδημιών άθλησης, με χαμηλά δίδακτρα, για όλα τα αθλήματα.

● Στέγασε, πάνω από 40 φορείς της πόλης, πολιτιστικούς κοινωνικούς κ.λπ., με δωρεάν παραχώρηση.

● Ανοιξε τις πύλες του για τους πολίτες. 10.000 πολίτες της Πάτρας έχουν εκδώσει ως αυτή τη στιγμή κάρτα άθλησης, εντελώς δωρεάν (σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ελλάδα, που παντού υπάρχει χρέωση εισόδου).

Παράλληλα, το στάδιο εκσυγχρονίστηκε σε μεγάλο βαθμό, ενώ εκσυγχρονίστηκαν αθλητικοί χώροι και έγινε προμήθεια εξοπλισμού σε δημοτικά γήπεδα και κλειστά γυμναστήρια όλης της πόλης. Ανακατασκευάστηκε το ιστορικό γήπεδο ποδοσφαίρου των Προσφυγικών, παραδίδεται άμεσα το νέο γήπεδο ποδοσφαίρου των Ροϊτίκων, ενώ το επόμενο διάστημα αναβαθμίζονται τα γήπεδα Βραχνεΐκων, Ζαρουχλεΐκων, Ρίου και επαναδημοπρατείται η κατασκευή νέου γηπέδου στον Ψαθόπυργο.

Η δημοτική αρχή, μαζί με τους εργαζόμενους, από το 2014 υποστηρίζει πως έχει επιτελέσει ένα σπουδαίο έργο και στον τομέα του Πολιτισμού.
«Επιδιώξαμε κι επιδιώκουμε η τέχνη, ο πολιτισμός, να είναι στην υπηρεσία του μεγάλου δημιουργού, που είναι ο λαός μας» είναι ένα από τα συνθήματα της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Η δωρεάν παραχώρηση χώρων πολιτισμού, υλικοτεχνικής υποδομής, σε συλλόγους και καλλιτεχνικά σχήματα, η ελεύθερη είσοδος στο 80% των εκδηλώσεών μας, στις περιοδικές εκθέσεις της Δημοτικής Πινακοθήκης και σε όλους τους εκθεσιακούς χώρους, δεν είναι ο κανόνας στους δήμους, αλλά εξαίρεση πανελλαδικά.
Εχουν αποκατασταθεί παλιές δομές κι έχουμε δημιουργήσει νέες, όπως τον Πολυχώρο Πολιτισμού «Ιχθυόσκαλα», τον νέο χώρο όπου στεγάζεται το Δημοτικό Ωδείο, τα Παλαιά Δημοτικά Σφαγεία κ.ά. Εχουν δημοπρατηθεί ή είναι στη διαδικασία εκτέλεσης έργων, το Εργοστάσιο Τέχνης «Θάνος Μικρούτσικος», η Δημοτική Βιβλιοθήκη, οι Σταφιδαποθήκες ΑΣΟ, το Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο, το Θέατρο «Απόλλων».

Ενώ, το 2014 παρέλαβε η δημοτική αρχή μελέτη η οποία είχε κοστίσει στον πατραϊκό λαό 1.500.000€, για ανέγερση Θερινού Δημοτικού Θεάτρου στο Ριγανόκαμπο, σε αναδασωτέα δασική έκταση(!!!), προϋπολογισμού 25.000.000€, σήμερα, οι εργαζόμενοι του Δήμου έχουν αποδώσει, ένα «σύγχρονο θερινό Δημοτικό Θέατρο στην οδό Γιάννη Ρίτσου, με χιλιάδες θεατές να απολαμβάνουν θεατρικές παραστάσεις». Ταυτόχρονα προχωράει η ανακαίνιση του Ρωμαϊκού Ωδείου.

Παρελήφθησαν και αποπληρώθηκαν χρέη πάνω από 7.000.000€ (Καρναβάλι και Πολιτιστικός Οργανισμός).

Ενας νέος χώρος ιστορικής μνήμης, το παλαιό Καταφύγιο των Υψηλών Αλωνίων, έχει αποδοθεί από το 2020 ως εκθεσιακός χώρος, με ντοκουμέντα από την αντιφασιστική πάλη του λαού.

Εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες φοιτούν στο Δημοτικό Ωδείο και παρακολουθούν μαθήματα στο Εικαστικό Εργαστήρι, με μειωμένα δίδακτρα ή και απαλλαγή για όσους τη χρειάζονται.

Στα Χορευτικά Τμήματα, που λειτουργούν χωρίς δίδακτρα, συμμετέχουν πάνω από 1500 ενήλικες και παιδιά, με δασκάλους που επίσης προσφέρουν τις γνώσεις τους χωρίς αντίτιμο.

Σπουδαία μουσικά σύνολα, όπως του Δημοτικού Ωδείου «Μίκης Θεοδωράκης», η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων «Θανάσης Τσιπινάκης», η Δημοτική Μουσική, δίνουν ανάσες πολιτισμού και προσφέρονται αδάπανα.

Ζωντάνεψαν οι γειτονιές με δράσεις όπως το Φεστιβάλ στις Γειτονιές, ο Δημοτικός Κινηματογράφος, το Θέατρο Σκιών, το Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου. Σε ετήσια βάση αυτές οι εκδηλώσεις παρακολουθούνται από πάνω από 20.000 συμπολίτες.

Δημιουργούνται νέοι θεσμοί, όπως τα Διεθνή Καλλιτεχνικά Συμπόσια, το 2022 Συμπόσιο Γλυπτικής και το 2023 Συμπόσιο Ζωγραφικής. Εργα που μένουν ως περιουσιακό στοιχείο στην πόλη μας, όπως η υπαίθρια γλυπτοθήκη στην «Ιχθυόσκαλα».

Το ΔΗΠΕΘΕ, την περίοδο της θητείας της «Λαϊκής Συσπείρωσης» είχε ως βασικό στόχο να προσφέρει στον πατραϊκό λαό ποιοτικές παραστάσεις, που ψυχαγωγούν και καλλιεργούν τον άνθρωπο και ταυτόχρονα το θέατρο να φτάσει παντού. Γι’ αυτό και εφαρμόστηκε πολιτική εισιτηρίου τέτοια, ώστε να μπορούν όλοι να δουν θέατρο. Ταυτόχρονα, το Αρμα Θέσπιδος, μια δημιουργία του Κώστα Καζάκου, πηγαίνει το θέατρο μέχρι και την πιο απομακρυσμένη γωνιά του Δήμου μας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Το Καρναβάλι είναι για τη «Λαϊκή Συσπείρωση» λαϊκή έκφραση και δημιουργία, που «κρατά ζωντανά τα χαρακτηριστικά της ανατροπής, της σάτιρας, της χαράς». Στόχος, η σύνδεση της παράδοσής του με την τέχνη, η εκπαίδευση των παιδιών στις κατασκευές και η καλλιέργεια καρναβαλικής παιδείας, καθώς και η παράδοση νέων δομών, όπως τα Παλαιά Σφαγεία, που έγιναν χώρος προβολής του Πατρινού Καρναβαλιού, δημιουργίας και καλλιτεχνικής έκφρασης.