Κυλλήνη: Το λιμάνι που έγινε «γεφύρι της Aρτας» – Τα εμπόδια και τα ερωτηματικά

Από τον έναν σκόπελο στον άλλο προσκρούει το έργο της επέκτασης του προσήνεμου μώλου της Κυλλήνης, το οποίο συναντά εμπόδια, που για τουλάχιστον ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στην Περιφέρεια και στον μειοδότη, δεν επέτρεψαν την εκτέλεση ουδεμίας εργασίας.
ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
Αν και οι υπογραφές «έπεσαν» την 1η Ιουνίου 2020, το έργο όχι μόνον δεν έχει ξεκινήσει αλλά η κατασκευαστική εταιρεία αποχώρησε απ’ την εργολαβία στις 12 Μαρτίου 2021, σχεδόν ένα χρόνο μετά την υπογραφή της συμφωνίας. Τώρα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αναζητά διέξοδο στον δεύτερο μειοδότη απευθύνοντας πρόσκληση (συνήθης διαδικασία) προκειμένου να αναλάβει την εκτέλεση των εργασιών στο λιμάνι της Κυλλήνης.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ
Το έργο θεωρείται ελκυστικό για τον κατασκευαστικό κλάδο, δεδομένου ότι μέσω πανδημίας και οικονομικής αστάθειας αποτελεί μια σημαντική πηγή ρευστότητας. Το σύνολο των εργασιών χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με το ποσό των 4 εκατομμυρίων ευρώ. Παρόλα αυτά, η κατασκευαστική εταιρεία που αναδείχθηκε ως μειοδότης (κατέθεσε προσφορά με ποσοστό έκπτωσης 40,80%) αποχώρησε από το έργο.
ΜΠΑΛΑΚΙ
Πολύς και πολύτιμος χρόνος για την έναρξη των εργασιών στο λιμάνι της Κυλλήνης, φαίνεται να χάθηκε στην αναζήτηση του ποιος θα πληρώσει ένα παράβολο αξίας 300 ευρώ για την φωτοσήμανση των εργασιών που επιβάλλεται από την Υπηρεσία Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κυλλήνης ζήτησε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να πληρώσει το παράβολο αυτό. Η ίδια, όμως, υπηρεσία είχε ενημερωθεί εγγράφως από την ΠΔΕ και δύο χρόνια πριν ότι υπεύθυνος για την πληρωμή του παραβόλου των 300 ευρώ ήταν ο φορέας που θα ωφεληθεί απ’ το έργο, δηλαδή το Λιμενικό Ταμείο.
ΛΑΘΟΣ
Αν και το «θρίλερ» με το ποιος πληρώνει τη φωτοσήμανση, έληξε η τοποθέτησή της έφερε στην επιφάνεια ένα άλλο πρόβλημα. Σε σχετική έκθεση καταγράφεται ότι είχε τοποθετηθεί σε λανθασμένη θέση και συγκεκριμένα σε απόσταση 100 μέτρων από τον υφιστάμενο μώλο, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η έναρξη των εργασιών. Η απόσταση αυτή δεν επαρκεί για την ασφαλή λειτουργία των μηχανημάτων, αφού η επέκταση του
προσήνεμου θα έφθανε περίπου στα 130 μέτρα.
ΠΑΡΑΤΑΣΗ
«Ολημερίς το χτίζανε το βράδυ γκρεμιζόταν», λέει η λαϊκή ρήση. Στην περίπτωση όμως του έργου της επέκτασης του προσήνεμου μώλου στο λιμάνι της Κυλλήνης δεν ισχύει. Η ανάδοχος εταιρεία δεδομένου ότι δεν είχε προβεί σε έναρξη των εργασιών του έργου μέχρι και τις 6 Οκτωβρίου 2020, υπέβαλε την ίδια ημέρα αίτημα παράτασης των εργασιών κατά έξι μήνες.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ
Το αίτημα της παράτασης δεν έγινε δεκτό από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ο φάκελος επεστράφη χωρίς να μπορέσει να ικανοποιηθεί το αίτημα για την παράταση των εργασιών (οι οποίες δεν είχαν καν ξεκινήσει) με το αιτιολογικό ότι η συνολική προθεσμία του έργου λήγει στις 31 Μαΐου 2022.
ΑΔΕΙΕΣ
Αν και η σύμβαση για την έναρξη των εργασιών είχε υπογραφεί την 1η Ιουνίου του 2020, σχεδόν έναν χρόνο μετά- τον Μάρτιο του 2021- από την πλευρά της εταιρείας δεν είχαν εκδοθεί οι αναγκαίες άδειες για τα πλωτά μηχανήματα έργων. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από το Λιμεναρχείο της Κυλλήνης και προκαλεί ερωτηματικά το γεγονός πως σχεδόν ένα χρόνο μετά δεν είχε «τρέξει» η διαδικασία για την έκδοση των αδειών.
Του ΠΕΤΡΟΥ ΓΚΙΣΤΗ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News