Μέτωπο υπουργείου και εκπαιδευτικών – Σε ξεσηκωμό καλούν τα συνδικαλιστικά όργανα

Τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών υποστηρίζουν ότι οι δύο θεσμοί αποτελούν «συνταγές» οι οποίες δοκιμάστηκαν σε πλήθος άλλων χωρών στο παρελθόν και απέτυχαν.

Μέτωπο

Νέος κύκλος αντιπαράθεσης των συνδικαλιστών της εκπαιδευτικής κοινότητας με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Βασική αιτία τριβής των δύο πλευρών αποτελούν οι δύο θεσμοί των μεντόρων και των ενδοσχολικών συντονιστών που για πρώτη χρονιά φέτος εντάσσονται στη σχολική ζωή.

Στην απεργία αποχή από τη διαδικασία της επιλογής των εκπαιδευτικών που θα υπηρετήσουν τους δύο θεσμούς που προκήρυξαν τα συνδικαλιστικά όργανα δασκάλων και καθηγητών, απάντησαν με νομική προσφυγή.

Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, ζητώντας να κριθεί παράνομη η κηρυχθείσα από τη ΔΟΕ απεργία – αποχή από κάθε καθήκον που σχετίζεται με τους νέους θεσμούς του Ενδοσχολικού Συντονιστή και του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα.

Η αγωγή αυτή θα εξεταστεί τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου. Την ημέρα αυτή, οι τοπικοί εκπαιδευτικοί φορείς, Σύλλογος Δασκάλων, Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας και η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων είχαν προετοιμάσει παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης, Κωνσταντίνου Γιαννόπουλου. Ωστόσο, χθες αργά το απόγευμα οδηγήθηκαν στην προσωρινή αναβολή της κινητοποίησης λόγω της απουσίας του κ. Γιαννόπουλου εκτός Πατρών.

Τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών υποστηρίζουν ότι οι δύο θεσμοί αποτελούν «συνταγές» οι οποίες δοκιμάστηκαν σε πλήθος άλλων χωρών στο παρελθόν και «απέτυχαν ή ακόμα και ως νομοθετήματα που έμειναν στο συρτάρι (νόμος Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ). Το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να παρέμβει ακόμα περισσότερο στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, όχι όμως από τη σκοπιά των συμφερόντων των μαθητών και των εκπαιδευτικών…».

Επιπλέον στη διαμαρτυρία τους οι εκπαιδευτικοί φορείς, πέραν του αιτήματος κατάργησης των διατάξεων των νόμων που εισάγουν τους θεσμούς των μεντόρων κι ενδοσχολικών συντονιστών στις σχολικές μονάδες, θέτουν και τα εξής ζητήματα:

Ελλειψη μέτρων προστασίας για την αντιμετώπιση του Covid και διαχωρισμός μεταξύ εκπαιδευτικών. Αίτημα για κατάργηση του τιμωρητικού ράπιντ τεστ στους ανεμβολίαστους συναδέλφους.
Υποχρηματοδότηση σχολικών μονάδων-αίτημα για αύξηση κρατικής επιχορήγησης.
Αμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς, πολλά εκ των οποίων καταμετρώνται στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, και λοιπό προσωπικό. Επίσης, σε ειδικότητες όπως Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή και Γερμανικά, τα οποία προκαλούν σημαντικές δυσλειτουργίες στις σχολικές μονάδες.

Αυξήσεις στους μισθούς πείνας εκπαιδευτικών κι ευρύτερα των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα.