Ν. Φαρμάκης: «Η Πατρών – Πύργου ξεκίνησε και πρέπει να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία ενώ απαραίτητη είναι και μία νέα “111”»

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης, η Δυτική Ελλάδα δεν έχει καλύψει ακόμα το σοβαρό έλλειμμα υποδομών που αντιμετωπίζει επί πολλά χρόνια

Ν. Φαρμάκης: «Η Πατρών – Πύργου ξεκίνησε και πρέπει να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία ενώ απαραίτητη είναι και μία νέα “111”»

«Η Πατρών – Πύργου ξεκίνησε, όμως ο οδικός άξονας πρέπει να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία. Μόνο έτσι θα έχουμε έναν ολοκληρωμένο οδικό άξονα που θα αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητες της δυτικής Πελοποννήσου. Επίσης, καθώς η νέα Πατρών – Πύργου θα φέρει την Αρχαία Ολυμπία πολύ πιο κοντά σε όλους, είναι απολύτως αναγκαίο, αυτός ο εμβληματικός τόπος να συνδεθεί με σύγχρονους δρόμους, τόσο με την Πατρών – Πύργου, όσο και με τον δρόμο προς Τρίπολη. Το ίδιο σημαντική είναι όμως και μία νέα «111». Δηλαδή, η αναβάθμιση του οδικού άξονα μεταξύ Πάτρας και Τρίπολης. Το μεγάλο λιμάνι της Πάτρας, η πύλη προς τη δύση της χώρας, πρέπει να συνδεθεί με την πελοποννησιακή ενδοχώρα».

Με αυτόν τον τρόπο, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, έθεσε στον Υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, διεκδικήσεις που σηματοδοτούν για τη Δυτική Ελλάδα ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών και συγκοινωνιών, κατά την τοποθέτηση του στη διάρκεια ημερίδας για τις υποδομές και τα έργα, η οποία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 21 Ιουνίου, στο Διοικητήριο της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στο Μεσολόγγι, παρουσία του υφυπουργού.

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης, η Δυτική Ελλάδα δεν έχει καλύψει ακόμα το σοβαρό έλλειμμα υποδομών που αντιμετωπίζει επί πολλά χρόνια και το οποίο απέδωσε σε δύο βασικές αιτίες: «Πρώτον, η πολυετής κεντρική στρατηγική ανάπτυξης του ανατολικού άξονα της χώρας κατά προτεραιότητα. Μία στρατηγική, που ενώ υπάκουε σε σοβαρές εθνικές ανάγκες, εντούτοις διαμόρφωσε μία μεγάλη ανισορροπία και ουσιαστικά, μία Ελλάδα δύο ταχυτήτων. Και δεύτερον, ότι για πολλά χρόνια επικράτησε στην περιοχή μας μία πολιτική αντίληψη που έδινε προτεραιότητα σε όσα ήθελαν να ακούσουν τα αυτιά μας και όχι σε όσα έπρεπε να δουν τα μάτια μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, μεταξύ άλλων σημείωσε ότι χάθηκαν τα πρώτα κρίσιμα χρόνια λειτουργίας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης για την Δυτική Ελλάδα με την υιοθέτηση πρακτικών και δράσεων άνευρων και χωρίς πυξίδα. «Οι χαμένες ευκαιρίες της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 αποτυπώνονται στις στατιστικές του 2019. Απορροφήσεις κάτω από το 15% ένα χρόνο πριν την ονομαστική λήξη της προγραμματικής περιόδου» είπε, προσθέτοντας ότι αφότου ανέλαβε καθήκοντα η δική του περιφερειακή Αρχή, τον Σεπτέμβριο του 2019, κατέβαλλε μεγάλες προσπάθειες να ιεραρχήσει και να ωριμάσει όλα τα έργα, με αποτέλεσμα σε μία περίοδο 20 μηνών, τα έργα αυτά πλέον να εκτελούνται.

Όπως είπε ο κ. Φαρμάκης, «το 2020 υπογράφτηκαν 63 συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 121 εκ ευρώ, το 2021 υπογράφτηκαν 61 συμβάσεις 109 εκ ευρώ, ενώ στο 1ο εξάμηνο του 2022 έχουμε ήδη υπογράψει 46 συμβάσεις, 78 εκ ευρώ. Συνολικά στην περίοδο 2019-2022 έχουμε υπογράψει 228 συμβάσεις συνολικού εγκεκριμένου προϋπολογισμού 397 εκ ευρώ».

Ν. Φαρμάκης: «Η Πατρών – Πύργου ξεκίνησε και πρέπει να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία ενώ απαραίτητη είναι και μία νέα “111”»

Επίσης, πρόσθεσε ότι μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η Δυτική Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτεί όλους τους διαθέσιμους πόρους και ως παράδειγμα, ανέφερε τα δύο έργα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Α. Τρίτσης», το ένα που αφορά την επιτήρηση των δασών και πρόληψη πυρκαγιών με ηλεκτρονικά μέσα και το άλλο, που αφορά τις αναπλάσεις των εισόδων σε 180 κοινότητες που βρίσκονται «πάνω» σε επαρχιακές οδούς.

Ακόμα, υπογράμμισε ότι ιδιαίτερη σημασία έχει η ανάπτυξη περιφερειακών πόλων. «Το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι, ο Πύργος, αλλά και η Αμαλιάδα, το Αίγιο, τα Καλάβρυτα η Αμφιλοχία και η Βόνιτσα, το Θέρμο και η Ζαχάρω, έχουν τον δικό τους ρόλο. Δημιουργούν ένα ακτινωτό πλαίσιο ανάπτυξης. Είναι αυτό που με άλλα λόγια λέμε, ανάπτυξη για όλους. Πολλοί το είπαν, κανένας δεν το έκανε. Το κάνουμε εμείς» τόνισε και παρέθεσε επιμέρους στοχευμένες παρεμβάσεις που για την περίπτωση της Αχαΐας, εστίασε στην μεγαλύτερη αστική ανάπλαση, μετά του Ελληνικού στην Αθήνα, παραπέμποντας στην ανάπλαση της παλαιάς βιομηχανίας «Λαδόπουλου» στην Πάτρα, η χρηματοδότηση της οποίας εγκρίθηκε πρόσφατα από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. «Πρόκειται για ένα έργο ύψους 65 εκ. ευρώ περίπου, που αφενός λύνει σημαντικά στεγαστικά ζητήματα για την Περιφέρεια και άλλους φορείς, ενώ επιπλέον, αλλάζει πλήρως τη μορφή μίας μεγάλης περιοχής στην είσοδο της Πάτρας, απέναντι από το λιμάνι», τόνισε ο Περιφερειάρχης.

Συνεχίζοντας έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην προστασία απέναντι στην κλιματική αλλαγή, την προστασία του πολίτη και του τόπου. «Εντάξαμε λοιπόν και εκτελούνται 10 έργα για την προστασία του περιβάλλοντος με έμφαση το οξύτατο πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών της Δυτικής Αχαΐας με δύο έργα για το Καλαμάκι καθώς και για την περιοχή ΜονοδενδρίουΒραχναίϊκωνΤσουκαλαίϊκων, συνολικού προϋπολογισμού 13,7 εκ ευρώ. Στην ίδια κατηγορία και μοναδικό για την ασφαλή και αποδοτική λειτουργία της αιρετής περιφέρειας είναι και η προμήθεια εξοπλισμού πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της Τεχνικής μας Υπηρεσίας, προϋπολογισμού 2,5 εκ ευρώ» ανέφερε και σχολίασε: «Βλέπετε, δεν υπήρξε την προηγούμενη δεκαετία καμία μέριμνα μια τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού μας, την ασφαλή και αποδοτική λειτουργία του. Εξοπλισμός γερασμένος και πολλές φορές εκτός λειτουργίας στις κρίσιμες στιγμές».

Ο κ. Φαρμάκης, αναφέρθηκε επίσης στα δίκτυα φυσικού αερίου που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται αλλά και στις επτά ενεργειακές κοινότητες και το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο στο Μεσολόγγι, το οποίο θα λυτρώσει πάνω από 130.000 κατ’ επάγγελμα αγρότες της Δυτικής Ελλάδας από το δυσβάστακτο ενεργειακό κόστος.

Ν. Φαρμάκης: «Η Πατρών – Πύργου ξεκίνησε και πρέπει να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία ενώ απαραίτητη είναι και μία νέα “111”»

«Εργαζόμαστε και διεκδικούμε μία Δυτική Ελλάδα με ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφορών και συγκοινωνιών, με σύγχρονα ενεργειακά και τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, με υποδομές σύγχρονες και ανθεκτικές. Αυτή είναι η πυξίδα μας για την Δυτική Ελλάδα του 2030. Δεν παρουσιάζουμε μια συνταγή από τα παλιά για προβλήματα του σήμερα. Δεν παρουσιάζουμε μια φωτογραφία της στιγμής υποσχόμενοι μια μακέτα για το αύριο. Δημιουργούμε μία Περιφέρεια που κοιτάζει τους πολίτες στα μάτια λέγοντας αλήθειες, που έχει τη γνώση και τη δύναμη να σχεδιάσει και υλοποιήσει ρεαλιστικές και αποτελεσματικές παρεμβάσεις, που έχει το θάρρος και την ικανότητα να αλλάζει. Βάζουμε τέλος στην εποχή όπου η Περιφέρεια ήταν απούσα από την καθημερινότητα του πολίτη, με αποτέλεσμα οι πολίτες να γυρίζουν την πλάτη τους. Τελικά, η μεγάλη μας διαφορά είναι πως οι πολίτες μας βλέπουν καθημερινά να μοχθούμε δίπλα τους. Ότι και εμείς, όπως αυτοί, πασχίζουμε να βελτιώσουμε την ζωή μας και να κρατήσουμε τα παιδιά μας στον τόπο που γεννήθηκαν…» κατέληξε ο Περιφερειάρχης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΒΗΜΑ – ΒΗΜΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΚΕΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Κατά την ομιλία του ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννηςανέφερε ότι έχει διαμορφωθεί ένα πρόγραμμα έργων για το σύνολο της χώρας, ύψους 13 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 3 δις ευρώ αφορούν έργα στη Δυτική Ελλάδα και σχολίασε: «Υπήρχε σοβαρό, αναπτυξιακό έλλειμμα που ήταν υποχρέωση της πολιτείας να το αντιμετωπίσει» και μετέφερε τη δέσμευση να προχωρήσουν σημαντικά έργα που αξίζουν στη Δυτική Ελλάδα ώστε να καλυφθεί το έλλειμα υποδομών που υπήρχε.

«Βήμα – βήμα καλύπτουμε κενά δεκαετιών» τόνισε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός και πρόσθεσε ότι «το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει φροντίσει για τη Δυτική Ελλάδα να προσφέρει έργα οδικής ασφάλειας της τάξεως των 50 εκατ ευρώ, ώστε να λύσουμε ζητήματα που ήταν άλυτα».
Αναφερόμενος στον αυτοκινητόδρομο της Πατρών – Πύργου, είπε πως το έργο ήταν θύμα λανθασμένων επιλογών, ιδεολογικών αγκυλώσεων και παρέμενε βαλτωμένο για χρόνια. «Χρειάστηκε πολλή, συστηματική δουλειά από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού ώστε να πάρουμε τις διαδοχικές εγκρίσεις που απαιτούνταν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να επιστρέψουμε το έργο στην παραχώρηση και να σταματήσουμε την καταστροφική κατάτμησή του» ανέφερε.

Ακόμα, ο κ. Καραγιάννης, αναφέρθηκε στα σιδηροδρομικά έργα που αφορούν συνολικά τη Δυτική Ελλάδα. Όπως τόνισε προχωρούν οι διαδικασίες στα τμήματα Κιάτο – Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη – Ρίο προϋπολογισμού 565 εκ. ευρώ, ενώ ιδιαίτερη σημασία απέδωσε στη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας και του λιμανιού, καθώς όπως είπε «κανένα λιμάνι δεν μπορεί να αναδειχθεί εάν δεν συνδεθεί με σιδηρόδομο». Επίσης, σημείωσε πως δημοπρατείται σύντομα η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με τον Πύργο.

Ν. Φαρμάκης: «Η Πατρών – Πύργου ξεκίνησε και πρέπει να φτάσει μέχρι τη Μεσσηνία ενώ απαραίτητη είναι και μία νέα “111”»

Καταλήγοντας ο κ. Καραγιάννης μίλησε για τη διαρκή συνεργασία που υπάρχει με την Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα ζητήματα που προκύπτουν και να υλοποιούνται μεγάλα έργα που «στόχο έχουν, όχι τις επόμενες εκλογές, αλλά τις επόμενες γενεές» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ: Ο ΚΟΙΜΩΜΕΝΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΕΧΕΙ ΑΦΥΠΝΙΣΤΕΙ

Από την πλευρά του, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων, Θανάσης Μαυρομμάτης, ανέφερε μεταξύ άλλων πως οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας ήταν ένας κοιμώμενος γίγαντας ο οποίος πλέον έχει αφυπνιστεί.

Ο κ. Μαυρομμάτης έφερε ως παράδειγμα την αποκατάσταση του 70% του φωτισμού στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο και στο μεγάλο έργο των 17 εκ. ευρώ για την αντικατάσταση λαμπτήρων με τεχνολογία LED αλλά καιτον πρωτόγνωρο αριθμό ρεμάτων και χειμάρρων που έχει καθαριστεί.

«Έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα; Όχι. Είμαστε όμως εδώ για να αγωνιζόμαστε, να δίνουμε λύσεις, να εξασφαλίζουμε τις περιουσίες των συμπατριωτών μας, ακόμα και την ίδια τους τη ζωή»τόνισε, μιλώντας και για την ταχύτητα με την οποία η Περιφέρεια εκμεταλλεύθηκε την πρόνοια του νόμου για τις φυσικές καταστροφές. «Σε λιγότερο από ένα χρόνο έχουμε αναδόχους και δουλεύουν ήδη στην Ηλεία» σημείωσε.

Καταλήγοντας τόνισε ότι έρχονται παρεμβάσεις αναπλάσεων σε 200 χωριά κι επεσήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για την καθημερινότητα των πολιτών και την προστασία τους από ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ανοίγοντας την εκδήλωση η Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας Μαρία Σαλμάη οποία αναφέρθηκε στην «μεγάλη πορεία που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και συνεχίζεται σήμερα με αδιάκοπη ένταση και ενδιαφέρον από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος θέτοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τον άνθρωπο, τον πολίτη και τις ανάγκες του». Όπως είπε σχεδιάστηκε και εφαρμόζεται ένα συνολικό πρόγραμμα παρεμβάσεων οι οποίες στο σύντομο μέλλον θα αποδειχθούν ευεργετικές και πολυσήμαντες.

«Η Δυτική Ελλάδα και η Περιφερειακή Αρχή δεν προχωρά απλά στο δρόμο της ανάπτυξης πλέον πρωτοπορεί, εισάγει καινοτομίες, προσφέρει δυνατότητες στο ανθρώπινο δυναμικό της, δημιουργεί συνθήκες ενός μέλλοντος σχεδιασμένου πάνω στις ανάγκες αλλά και τα πλεονεκτήματά της. Έχει εξωστρεφή προσανατολισμό, συνομιλεί και ακούει τους ίδιους τους πολίτες» τόνισε μεταξύ άλλων στην εναρκτήρια τοποθέτησή της.

Στην ημερίδα τοποθετήθηκαν ακόμη οι Δήμαρχοι Μεσολογγίου, Κώστας Λύρος, Αγρινίου, Γιώργος Παπαναστασίου, Καλαβρύτων και Πρόεδρος της ΠΕΔ, Θανάσης Παπαδόπουλος, ο Διοικητής 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας, Γιάννης Καρβέλης, οι πρόεδροι του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βασίλης Αϊβαλής και ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, Στυλιανός Μπλέτσας.

Στο ξεκίνημα της εκδήλωσης ο Περιφερειάρχες Νεκτάριος Φαρμάκης τίμησε συμβολικά τον Γιώργο Παπαδάκη που παραχώρησε έκταση ιδιοκτησίας τους για την ανάπλαση της παραλίας της Τουρλίδας.

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις και τα νέα απο την Πάτρα

Για ακόμη περισσότερα νεα από την Πάτρα, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, μπείτε στην ροή ειδήσεων του pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ