Ναυάγησε το σχέδιο για φραγή 5ψηφιων αριθμών στα κινητά που προκαλούν υπέρογκες χρεώσεις

Εγκαταλείπεται το σχέδιο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για αυτόματη φραγή όλων των πενταψήφιων αριθμών.

Ναυάγησε το σχέδιο για φραγή 5ψηφιων αριθμών στα κινητά που προκαλούν υπέρογκες χρεώσεις

Εγκαταλείπεται το σχέδιο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για αυτόματη φραγή όλων των πενταψηφίων αριθμών, που σε πολλές περιπτώσεις οδηγούσαν σε υπέρογκες χρεώσεις στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας.

Η αλλαγή του λεγόμενου “Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης” που πρότεινε η ΕΕΤΤ έπεσε στο μπλόκο των εταιρειών του κλάδου που συμμετείχαν στην σχετική διαβούλευση και όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αρχής “εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόταση της ΕΕΤΤ για την προστασία των καταναλωτών να εφαρμοστεί εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS… ώστε να διασφαλιστεί η εγγραφή στις υπηρεσίες αυτές και η λήψη τους με τη συναίνεση των συνδρομητών”.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΕΕΤΤ:

Η ΕΕΤΤ ανακοινώνει τα αποτελέσματα της Δημόσιας Διαβούλευσης, η οποία διεξήχθη μεταξύ 8/4/2021 και 31/05/2021, με αντικείμενο την τροποποίηση της ΑΠ ΕΕΤΤ 578/29/28.09.2010 (ΦΕΚ 1651/Β/15.10.2010) “Κώδικας Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης”, ως ισχύει.

Στη δημόσια διαβούλευση κατέθεσαν τις απόψεις τους οι ακόλουθοι φορείς:

AMAZE
COSMOTE
FORTHNET
MESSAGE CLOUD
MOBIVAS
NEWSPHONE
PAYDASH
PΗONIFY
SAM MEDIA
VODAFONE
WIND
ΟΤΕ
ΣΕΚΕΕ

Σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κανονισμού Δημόσιων Διαβουλεύσεων της ΕΕΤΤ (Απ. 375/10, ΦΕΚ 314/Β/16-04-2006), η ΕΕΤΤ δημοσιεύει αυτούσιες τις απαντήσεις των ενδιαφερομένων που δεν έχουν χαρακτηριστεί εμπιστευτικές και επομένως δεν εμπίπτουν στο άρθρο 11 του εν λόγω Κανονισμού.

Οι ανωτέρω συμμετέχοντες στη δημόσια διαβούλευση εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόταση της ΕΕΤΤ για την προστασία των καταναλωτών να εφαρμοστεί εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, ώστε να διασφαλιστεί η εγγραφή στις υπηρεσίες αυτές και η λήψη τους με τη συναίνεση των συνδρομητών.

Στην παρούσα χρονική στιγμή, η ΕΕΤΤ δεν θα προχωρήσει στην τροποποίηση της ΑΠ ΕΕΤΤ 578/29/28.09.2010 (ΦΕΚ 1651/Β/15.10.2010) “Κώδικας Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης”, ως ισχύει. Ωστόσο, διαπιστώνει την ανάγκη να εξετάσει συνολικά το θέμα των χρεώσεων υπηρεσιών τρίτων που πραγματοποιούνται είτε μέσω των αριθμοδοτικών σειρών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, ή χωρίς τη χρήση αυτών (με απευθείας χρέωση). και ενσωματώνονται προς πληρωμή στον λογαριασμό ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Η ΕΕΤΤ, λαμβάνοντας υπόψη και τις προτάσεις των συμμετεχόντων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της παρούσας διαβούλευσης, θα εξετάσει τη λήψη κατάλληλων μέτρων προστασίας των καταναλωτών ώστε να διασφαλιστεί η ενσωμάτωση των χρεώσεων αυτών στον λογαριασμό των συνδρομητών, αφού πρώτα έχει παρασχεθεί η συναίνεσή τους και θα προχωρήσει στη διενέργεια νέας σχετικής δημόσιας διαβούλευσης.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΤΤ πρότεινε, μεταξύ άλλων, ότι θα εφαρμόζεται εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη «premium» απλών ή πολυμεσικών μηνυμάτων (PSMS, PMMS) σε όλους τους συνδρομητές των παρόχων.

Η απόφαση της ΕΕΤΤ για προστασία των καταναλωτών είχε προκύψει μετά από τη βροχή καταγγελιών το 2019 για υπέρογκες χρεώσεις σε λογαριασμούς με την ΕΕΤΤ να προχωρά μάλιστα τότε σε ανακοίνωση με συμβουλές προς τους καταναλωτές για να αποφύγουν τέτοιες χρεώσεις.

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ