«Ναυαγούν» λιμάνι και εξαγωγές: Σαπίζουν στα χωράφια 5.000 τόνοι καρπούζια από την απεργία των ναυτεργατών

Χιλιάδες τόνοι καρπουζιού σαπίζουν και το υπουργείο Ναυτιλίας επιδεικνύει αδικαιολόγητη σιωπή και απραξία, έχοντας αφήσει την κατάσταση στην τύχη της.

«Ναυαγούν» λιμάνι και εξαγωγές: Σαπίζουν στα χωράφια 5.000 τόνοι καρπούζια από την απεργία των ναυτεργατών

Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας οικονομικής καταστροφής εκτυλίσσεται μέρα με τη μέρα στο λιμάνι της Πάτρας, με την παρατεταμένη απεργία των ναυτεργατών της ΠΕΝΕΝ να έχει παραλύσει τη λιμενική δραστηριότητα και να εξαϋλώνει την καλοκαιρινή εξαγωγική παραγωγή οπωροκηπευτικών της Αχαΐας, της Ηλείας και της Μεσσηνίας.

Η απεργία των ναυτεργατών καταστρώματος της ΠΕΝΕΝ βρίσκεται στην 8η ημέρα της και ενώ χιλιάδες τόνοι καρπουζιών σαπίζουν στα χωράφια και σε εγκλωβισμένα φορτηγά, το υπουργείο Ναυτιλίας παρακολουθεί σιωπηλό και αδιάφορο, σα να μη συμβαίνει τίποτα στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Η σημερινή κατάσταση στο λιμάνι της Πάτρας έχει ως εξής: Πέντε επιβατηγά/οχηματαγωγά της Attica Group με ελληνική σημαία είναι καθηλωμένα και δρομολόγια κάνει μόνο ένα μισθωμένο πλοίο από την ελληνική εταιρεία με γερμανική σημαία.

Και ενώ όλα αυτά εξελίσσονται στην «καρδιά» του καλοκαιριού και στο πικ συγκομιδής και εξαγωγής προϊόντων όπως το καρπούζι, το υπουργείο Ναυτιλίας όχι μόνο δεν επεμβαίνει, αλλά ούτε καν μιλάει. Ούτε παρέμβαση, ούτε διαμεσολάβηση, ούτε καν μια επίσκεψη στο λιμάνι, με τον κρατικό μηχανισμό να παρατηρεί παθητικά το ναυάγιο της περιφερειακής παραγωγής και τον μαρασμό του τρίτου λιμανιού της χώρας.

ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

«Ναυαγούν» λιμάνι και εξαγωγές: Σαπίζουν στα χωράφια 5.000 τόνοι καρπούζια από την απεργία των ναυτεργατών

Θεόδωρος Λουλούδης

Το Επιμελητήριο Αχαΐας εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, αναφέροντας ότι οι κινητοποιήσεις προκαλούν σοβαρό πλήγμα στην τοπική οικονομία, τις επιχειρήσεις και τη λειτουργία της λιμενικής δραστηριότητας.

Η τοπική κοινωνία, οι παραγωγικές δυνάμεις και οι επενδυτές παρακολουθούν με προβληματισμό τις εξελίξεις. Η αξιοπιστία της περιοχής πλήττεται και η οικονομία της οδηγείται σε υποχώρηση. Είναι προφανές ότι οι αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών ανατροφοδοτούν ένα αδιέξοδο με σημαντικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία και μάλιστα σε μια περίοδο εξαγωγικής αιχμής από το λιμάνι της Πάτρας για εποχιακά προϊόντα.

Η Πολιτεία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και να προστατεύσει την ομαλή λειτουργία του λιμανιού, τις επιχειρήσεις και τα συμφέροντα της περιοχής.

Το Επιμελητήριο Αχαΐας σέβεται τα δικαιώματα των εργαζομένων και υποστηρίζει κάθε θεσμικό διάλογο. Γι΄ αυτό καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και κυρίως το υπουργείο Ναυτιλίας να αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις και να βρεθεί μια κοινή αποδεκτή λύση άμεσα.

Το ζήτημα αφορά συνολικά την περιοχή μας, τους επιχειρηματίες-μέλη μας, τους παραγωγούς προϊόντων, αλλά και γενικότερα την επιβίωση του λιμανιού της Πάτρας. Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε πρακτικές που οδηγούν στην αυτοκαταστροφή της οικονομίας και στην υπονόμευση της εθνικής ναυτιλίας.

Η ΕΘΕΑΣ

«Ναυαγούν» λιμάνι και εξαγωγές: Σαπίζουν στα χωράφια 5.000 τόνοι καρπούζια από την απεργία των ναυτεργατών

Παύλος Σατολιάς

Το ίδιο και η Εθνική Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ), ο πρόεδρος της οποίας Παύλος Σατολιάς περιγράφει εικόνες με προϊόντα ζωτικής σημασίας να καταστρέφονται, εξαγωγικά συμβόλαια να ακυρώνονται και τους παραγωγούς καρπουζιού να οδηγούνται σε ολική καταστροφή.

Τεράστιες ποσότητες που έγιναν με κόπο σαπίζουν στα χωράφια, λόγω προβλημάτων στην απορρόφηση για εξαγωγή προς Ιταλία εξαιτίας της απεργίας, τις κρίσιμες αυτές ημέρες. Κρίσιμες, διότι η άνοδος της θερμοκρασίας επιβάλλει την συγκομιδή των καρπουζιών, που άρχισαν πλέον να σαπίζουν στα χωράφια και η αγορά της Ιταλίας και της υπόλοιπης Ευρώπης που έχει χτιστεί με μεγάλη προσπάθεια θα χαθεί, με ό,τι συνεπάγεται για τα επόμενα χρόνια.

«Ναυαγούν» λιμάνι και εξαγωγές: Σαπίζουν στα χωράφια 5.000 τόνοι καρπούζια από την απεργία των ναυτεργατών

Παναγιώτης Αναστασόπουλος

ΟΛΠΑ

Στο πρόβλημα παρενέβη και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Αναστασόπουλος, ο οποίος απευθύνει έκκληση για τερματισμό των συνεχιζόμενων απεργιών, οι οποίες πλήττουν επιβάτες, εξαγωγείς και την τοπική οικονομία, ενώ δημιουργούν εικόνα διάλυσης με πλοία δεμένα, φορτηγά σε αναμονή και φορτία που σαπίζουν.

Μάλιστα, καταγγέλλει έμμεσα προσπάθεια υπονόμευσης της ελληνικής σημαίας και των πλοίων με ελληνικό νηολόγιο, καλώντας τους απεργούς σε υπεύθυνη στάση.

Δεμένα πλοία και εμφύλιος συνδικαλιστών

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με εξώδικό του, κάλεσε την ΠΕΝΕΝ να σταματήσει άμεσα την παράνομη απεργία απειλώντας με προσφυγή στα πολιτικά δικαστήρια. Μια κίνηση που, όμως, δεν είχε καμία ανταπόδοση από την πλευρά της ΠΕΝΕΝ.

«Ναυαγούν» λιμάνι και εξαγωγές: Σαπίζουν στα χωράφια 5.000 τόνοι καρπούζια από την απεργία των ναυτεργατών

Τα καράβια της Attica Group παραμένουν δεμένα στο λιμάνι της Πάτρας

Το δε υπουργείο Ναυτιλίας παραμένει απόν. Το μόνο που έκανε ήταν να άρει την απαγόρευση εισόδου στο λιμάνι της Πάτρας και της ανόδου του στα πλοία με εργαζόμενους σε απεργία, του προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου.
Στο μεταξύ, με παρέμβαση του γενικού γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Capt. Εμμανουήλ Τσικαλάκη και της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ, αναφέρεται πως «η απεργία του προέδρου της Ενωσης Ναυτών, Αντώνη Ναταλακογεώργου, φαντάζει μόνο ως κακόγουστο έργο, σκηνοθετημένο από μερίδα του ΣΕΕΝ από κοινού με τον πρόεδρο της Ενωσης Ναυτών.

Το κυρίως θέμα που πραγματεύεται το σενάριο του εν εξελίξει έργου είναι, σε πρώτη φάση, πώς θα δρομολογηθεί να απαλλαγούν, όσο πιο σύντομα γίνεται, τα υπό ελληνική σημαία πλοία της Αδριατικής από τους Ελληνες ναυτεργάτες, όπως άλλωστε είναι και ο διακηρυγμένος στόχος των εταιρειών της Επιβατηγού Nαυτιλίας.

«Ναυαγούν» λιμάνι και εξαγωγές: Σαπίζουν στα χωράφια 5.000 τόνοι καρπούζια από την απεργία των ναυτεργατών

Αντώνης Νταλακογεώργος

Ο συνήθης ύποπτος Αντώνης Νταλακογεώργος, για μια ακόμη φορά, εξυπηρετεί ακριβώς αυτόν το σχεδιασμό, πάντα βέβαια με αγωνιστικές φανφάρες».

Μάλιστα, η ΠΝΟ πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ έχει καταστεί το μακρύ χέρι των εφοπλιστών στο συνδικαλιστικό ναυτεργατικό κίνημα.

Την ίδια στιγμή, στον «τοίχο» της ΠΕΝΕΝ – Πανελλήνια Ενωση Ναυτών στο Facebook, με διαχειριστή τον πρόεδρο του σωματείου Αντώνη Νταλακογεώργο, οι κατηγορίες που εκτοξεύονται κατά της ΠΝΟ και άλλων σωματείων δείχνουν το μέγεθος του χάσματος: «Οι προδότες των ναυτεργατών και ρουφιάνοι των εφοπλιστών – κυβέρνησης σε «διατεταγμένη υπηρεσία». Η πέμπτη φάλαγγα στις γραμμές των συνδικάτων αντί να βγάλουν τον σκασμό προκαλούν. Ζητούν τη λήψη μέτρων καταστολής κατά της απεργίας. Ξεπέρασαν και την προπαγάνδα των εφοπλιστών, κάνοντας λόγο ότι κινδυνεύει η ελληνική σημαία στη γραμμή της Αδριατικής!!! Αισχροί και αδίστακτοι, τσιράκια των αφεντικών και της εκάστοτε κυβέρνησης. Είστε ξεφτίλες! Οι ναυτεργάτες έχουν κρίση, γνώση, εμπειρία και αλάνθαστο κριτήριο».

Το μεταξύ, στο λιμάνι της Πάτρας, πέντε πλοία της Attica Group είναι δεμένα. Η εταιρεία απασχολεί στη γραμμή 450 άτομα. Αυτήν τη στιγμή απεργούν 63 ναύτες του πληρώματος και οι υπόλοιποι 387 δεν απεργούν. Από τους 63, που απεργούν, οι 35 κάνουν υποχρεωτικές βάρδιες και πληρώνονται και ουσιαστικά απεργούν οι 28, κρατώντας δεμένα πέντε πλοία και όλη την τοπική εξαγωγική παραγωγή.