Νέο «όπλο» για την αγροτική παραγωγή στον Ερύμανθο – Εκσυγχρονίζονται τα αρδευτικά δίκτυα

Υπογράφηκε η σύμβαση για την αναβάθμιση των υποδομών άρδευσης σε 17 Δημοτικές Κοινότητες – Μείωση απωλειών νερού και στήριξη των παραγωγών

Νέο «όπλο» για την αγροτική παραγωγή στον Ερύμανθο – Εκσυγχρονίζονται τα αρδευτικά δίκτυα

Ένα σημαντικό έργο υποδομής που έρχεται να ενισχύσει τον πρωτογενή τομέα και να δώσει λύσεις σε χρόνια προβλήματα του αρδευτικού δικτύου μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης στον Δήμο Ερυμάνθου.

Ο Δήμαρχος Ερυμάνθου, Θόδωρος Μπαρής, υπέγραψε σήμερα τη σύμβαση με τον ανάδοχο για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση – Εκσυγχρονισμός των Δικτύων Άρδευσης του Δήμου Ερυμάνθου», συνολικού προϋπολογισμού 1.422.871,84 ευρώ.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΠΠΑ) Δυτικής Ελλάδας και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα δώδεκα μηνών, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική παρέμβαση στις αγροτικές υποδομές μιας περιοχής όπου η γεωργική παραγωγή αποτελεί βασικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας.

Παρεμβάσεις σε 34 σημεία – Αναβάθμιση 14 χιλιομέτρων δικτύου

Η παρέμβαση έχει ως βασικούς στόχους την εξοικονόμηση νερού, τον περιορισμό των απωλειών και τη βελτίωση της λειτουργίας των αρδευτικών υποδομών.

Σήμερα μεγάλο μέρος του δικτύου αποτελείται από παλαιωμένους χωμάτινους υδραύλακες, με αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες νερού και δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργία των παραγωγών.

Με το νέο έργο προβλέπεται η κατασκευή νέων τσιμενταυλάκων συνολικού μήκους 14.230 μέτρων, αντικαθιστώντας παλιές ή φθαρμένες υποδομές. Παράλληλα, θα κατασκευαστεί αγωγός μεταφοράς μήκους 1.000 μέτρων, στη θέση παλιάς μεταλλικής διώρυγας, ενώ θα πραγματοποιηθεί και επέκταση προστατευτικού στηθαίου μήκους 140 μέτρων σε κεντρικό αύλακα, για την ασφαλέστερη λειτουργία του δικτύου.

Οι εργασίες αφορούν συνολικά 17 Δημοτικές Κοινότητες και 34 διαφορετικές θέσεις παρέμβασης, με στόχο να βελτιωθεί η πρόσβαση των παραγωγών σε ένα πιο σύγχρονο και αποδοτικό αρδευτικό σύστημα.

Θ. Μπαρής: «Το νερό είναι πολύτιμο αγαθό – Επενδύουμε σε έργα με αναπτυξιακό αποτύπωμα»

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο Δήμαρχος Ερυμάνθου Θόδωρος Μπαρής υπογράμμισε τη σημασία του έργου για την τοπική παραγωγή και την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων που δημιουργούν η κλιματική αλλαγή και η λειψυδρία.

«Η υπογραφή της σύμβασης για τον εκσυγχρονισμό των αρδευτικών δικτύων αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για τον Δήμο Ερυμάνθου και κυρίως για τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τοπικής μας οικονομίας», ανέφερε.

Όπως σημείωσε, «σε μια εποχή που η κλιματική κρίση και η λειψυδρία καθιστούν το νερό ένα πολύτιμο αγαθό, η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων δεν είναι επιλογή αλλά υποχρέωση».

Ο Δήμαρχος τόνισε πως μέσα από το συγκεκριμένο έργο περιορίζονται οι απώλειες νερού, εκσυγχρονίζεται ένα γερασμένο δίκτυο και δημιουργούνται καλύτερες συνθήκες για τους παραγωγούς.

«Οι παρεμβάσεις σε 17 Δημοτικές Κοινότητες αποδεικνύουν ότι σχεδιάζουμε με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες ολόκληρου του Δήμου και όχι αποσπασματικά. Επενδύουμε σε έργα με ουσιαστικό αναπτυξιακό αποτύπωμα, που ενισχύουν την αγροτική παραγωγή, προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Δήμος Ερυμάνθου συνεχίζει, όπως επισημαίνεται, την προσπάθεια για τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών που στηρίζουν την παραγωγή και ενισχύουν την ανθεκτικότητα της περιοχής απέναντι στις νέες περιβαλλοντικές και οικονομικές προκλήσεις.

Η «Πελοπόννησος» και το pelop.gr σε ανοιχτή γραμμή με τον Πολίτη

Η φωνή σου έχει δύναμη – στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες για τη γειτονιά σου.

Viber: +306909196125