Νικόλας Γιατρομανωλάκης: «Ο πολιτισμός είναι η έκφραση του DNA μας»

Πώς μπορεί να συνδυαστεί η τέχνη και ο πολιτισμός με την επιχειρηματικότητα; Αυτό αποτέλεσε το κύριο θέμα της συνεδρίας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του RGC 2021 χθες το απόγευμα, την οποία συντόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Ερευνας και Καινοτομίας Φωκίων Ζαΐμης και στην οποία συμμετείχε ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, το μέλος του ΔΣ του Διαζώματος και μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Europeana Γεωργία Μανωλοπούλου και η σύμβουλος τέχνης  – επιμελήτρια Ελένη Κυπραίου. Παράλληλα, παρενέβη διαδικτυακά ο καθηγητής Πολιτιστικής Πολιτικής και πρόεδρος της επιτροπής Πολιτιστικής Πολιτικής για τις Τέχνες  στην Ανάπτυξη της Unesco, Julius Heineke.

 

Σημειώνεται πως στη συνεδρία επρόκειτο να συμμετάσχει και η Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, συνιδρύτρια και πρόεδρος του World Human Forum, όμως μια έντονη ημικρανία και τάσεις λυποθυμίας που εμφάνισε λίγη ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης, δεν της το επέτρεψαν.

 

Ο κ. Ζαΐμης αναφέρθηκε στις ιδιομορφίες της περιοχής και της πόλης, σημειώνοντας πως η Πάτρα είναι μία από τις αρχαιότερες βιομηχανικές περιοχές της χώρας, ενώ μετά την εποχή της αποβιομηχανοποίησης υπάρχουν αρκετοί άδειοι χώροι οι οποίοι θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τον πολιτισμό ως χώροι γυρισμάτων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών αλλά και ως χώροι που θα φιλοξενούν πολιτιστικά Hub.

 

Από την πλευρά του, ο κ. Γιατρομανωλάκης επεσήμανε πως για πρώτη φορά η κυβέρνηση τοποθέτησε το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στα αναπτυξιακά υπουργεία κάτι που δείχνει την αντίληψη της κυβέρνησης για τον ρόλο του κλάδου όσον αφορά στην ανάπτυξη μιας περιοχής, αναγνωρίζοντας όμως παράλληλα την αξία του πολιτισμού για όλους τους πολίτες. «Ο πολιτισμός είναι η έκφραση του DNA μας» είπε χαρακτηριστικά, ενώ ανέπτυξε τα έξι καθοριστικά σημεία για τη στρατηγική της πολιτιστικής ανάπτυξης τα οποία είναι τα εξής:

– Διασφάλιση πνευματικών δικαιωμάτων

– Επίλυση των χρόνων προβλημάτων του κλάδου ασφαλιστικών και εργασιακών

– Η εκπαίδευση και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων

– Η σύνδεση του πολιτιστικού τομέα με πηγές χρηματοδότησης

– Η ανάπτυξη του κοινού

– Η ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών που βασίζονται στην πολιτιστική ανάπτυξη και πώς ο πολιτισμός μπορεί να παίξει πρωταρχικό αναπτυξιακό ρόλο.

 

Τα παραπάνω μπορούν να γίνουν μέσα από μία σειρά κινήσεων όπως έναν νέο τρόπο διακυβέρνησης των πολιτιστικών φορέων σε τοπικό επίπεδο, την ανάπτυξη ενός πολιτιστικού masterplan για κάθε περιοχή αλλά και να βρεθεί ο τρόπος για να μοιραστεί η τεχνογνωσία ανάμεσα στους φορείς του πολιτισμού με αυτούς του δήμου και της περιφέρειας.

 

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Γιατρομανωλάκης τόνισε πως τα πολιτιστικά οικοσυστήματα λειτουργούν αναβαθμίζοντας πρώτα τις ήδη υπάρχουσες πολιτιστικές υποδομές και μετά τη δημιουργία νέων, την επένδυση στην οικονομία της εμπειρίας, την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, στη δημιουργία χρηματοδοτήσεων και στη δημιουργία τεχνολογικών υποδομών. «Ολα αυτά θα δημιουργήσουν ένα ενιαίο αφήγημα», επεσήμανε κλείνοντας.

 

Στην περίοδο που υπήρξε γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου αναφέρθηκε ο κ. Διδασκάλου, χαρακτηρίζοντάς την ως την πιο όμορφη περίοδο, ενώ συνέχισε σημειώνοντας πως ο πολιτισμός είναι ένας μοχλός ανάπτυξης. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στις Πολιτιστικές Διαδρομές, τρεις εκ των οποίων αφορούν στην Πελοπόννησο, ενώ αναφέρθηκε και στο έργο αποκατάστασης του «Απόλλωνα»

 

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Γεωργία Μανωλοπούλου, η οποία τόνισε πως ο πολιτισμός είναι αυτό που λέμε «ήπια δύναμη», ένα εργαλείο ανάπτυξης. «Η τέχνη μαζί με το σύγχρονο αποτύπωμα είναι το κοινό αγαθό που όλοι θέλουμε να υπηρετήσουμε όχι μόνο για το αναπτυξιακό του κομμάτι αλλά γιατί αποτελεί και πηγή απελευθέρωσης, πηγή του πολυπόθητου ευ ζην» είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως οι περιφέρειες θα πρέπει να είναι σαν ανοικτά μουσεία, όπου θα συνυπάρχει η αρχιτεκτονική, με τους ανθρώπους, με το περιβάλλον. Αναφερόμενη στη μέχρι τώρα εμπειρία της, σημείωσε πως διαπίστωσή της είναι ότι η επιχειρηματικότητα δεν πρέπει να φοβίζει τον πολιτισμό καθώς δεν τον απειλεί, αλλά αντίθετα τον οφελεί.

 

Στην παρέμβασή του ο Dr. Julius Heineken αναφέρθηκε στην σημαντικότητα των συμμαχιών τέχνης και πολιτισμού και θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να συνδυαστούν, ενώ κλείνοντας τον κύκλο των ομιλητών, η Ελένη Κυπραίου αφηγήθηκε μια μικρή ιστορία τέχνης εικονογραφημένη που αφορούσε τους επιχειρηματίες και τους καλλιτέχνες και τον μεταξύ τους γάμο. «Γιατί ο επιχειρηματίας μπορεί να γίνει ευεργέτης και να βοηθήσει τους καλλιτέχνες» είπε χαρακτηριστικά.

 

«Η ΠΑΤΡΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΦΟΒΕΡΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ»

Από χθες το πρωί ο υφυπουργός Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης είχε συναντήσεις και επισκέψεις στην Περιφέρεια, τον Δήμο, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας άλλά και σε αρκετούς ιδιωτικούς πολιτιστικούς φορείς, οι οποίες θα συνεχιστούν και σήμερα. «Θεωρώ ότι η Πάτρα έχει όλη την πρώτη ύλη όλο το ανθρώπινο δυναμικό, έχει όλα τα εχέγγυα προκειμένου πραγματικά να αναδείξει τον πολιτισμό ως έναν μοχλό τοπικής ανάπτυξης» είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στην «Π» και συνέχισε: «Αυτό που θα χρειαστεί προκειμένου να επιτευχθεί αυτό είναι η αγαστή σύμπραξη όλων των επιπέδων διακυβέρνησης, κεντρικής κυβέρνησης, περιφέρειας, δήμου, και επίσης όλο αυτό να γίνει με βάση μία στρατηγική ολοκληρωμένη, και ουσιαστικά να εξεταστεί πώς υφιστάμενες υποδομές και υφιστάμενοι θεσμοί μπορούν να μεγαλώσουν και να αποτελέσουν δημιουργούς θέσεων εργασίας και οικονομικής ανάπτυξης και γύρω τους να κτιστεί ένα ευρύτερο αναπτυξιακό οικοσύστημα».

Οταν τον ρωτήσαμε τι γνωρίζει για τους θεσμούς και το πολιτιστικό προϊόν της Πάτρας, ο κ. Γιατρωμανωλάκης τόνισε χαρακτηριστικά: «Η Πάτρα επειδή είχε και μία αστική τάξη και μία κληρονομιά, ουσιαστικά έχει μια φοβερή παράδοση σύγχρονης δημιουργίας, η οποία μπορεί όμως να αναβιώσει και να επεκταθεί».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ