Νομιμοποιούνται μικρά λιμάνια της Δυτικής Ελλάδας – Τρία στην Αχαΐα

Η Περιφέρεια με βοήθεια από τους δήμους έχει στοχεύσει σε συγκεκριμένες περιοχές της Δ. Ελλάδας. Στο τραπέζι παρεμβάσεις μέσω ΕΣΠΑ, σε Αλυκές, Κρυονέρι, Παλούκι και Σκαφιδιά

λιμάνια Το πλάνο περιλαμβάνει τις Αλυκές Αχαγιάς, ως βάση αλιείας, με προέκταση τις τουριστικές υποδομές στο μοναδικό ψαροχώρι της περιοχής

Τη διαβεβαίωση ότι μέσα στο 2024 το υπουργείο Ναυτιλίας θα προωθήσει νομοθετική ρύθμιση που θα νομιμοποιήσει τα λιμανάκια σε όλη την Ελλάδα, πήρε στη συνάντηση που έγινε, πριν από λίγες μέρες, ανάμεσα στον αντιπεριφερειάρχη Θ. Βασιλόπουλο με τον πατρινό γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, που δείχνει προσωπικό ενδιαφέρον για το θέμα.

Αλλωστε είναι γνωστό ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας επιθυμεί να ρίξει βάρος, το 2024, με «όχημα» το νέο πακέτο χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ, στην ανάπλαση των μικρών λιμανιών που βρίσκονται στη γεωγραφική ενότητα της περιοχής.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πελοποννήσου», τα μικρά λιμάνια για τα οποία εκφράστηκε η πρόθεση να νομιμοποιηθούν, ώστε να αξιοποιηθούν, είναι το λιμάνι των Αλυκών Κάτω Αχαΐας, στο Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας, στο Παλούκι Αμαλιάδας, στο Κρυονέρι Ακράτας και της Σκαφιδιάς Πύργου.

Ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Θόδωρος Βασιλόπουλος δήλωσε στην «Π»: «Κάναμε συνάντηση με τον κ. Κυριαζόπουλο και του ζητήσαμε να προωθήσει νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα αφορά τα μικρά λιμάνια της Δυτικής Ελλάδας, τα οποία είναι αναξιοποίητα και θέλουμε να εκμεταλλευτούμε. Αυτό που θέλουμε σε πρώτη φάση είναι να νομιμοποιηθούν όσα δεν είναι νόμιμα και στη συνέχεια να υποβληθούν μελέτες από τους δήμους ή ακόμα και την Περιφέρεια, ώστε μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων από το ΕΣΠΑ, να αξιοποιηθούν. Για παράδειγμα, το λιμάνι των Αλυκών θέλουμε να γίνει αλιευτικό καταφύγιο για τους ψαράδες της περιοχής και, αν υπάρχει η δυνατότητα, να προχωρήσουμε σε ήπια τουριστική ανάπτυξη. Θα υπάρξει διαβούλευση και τις επόμενες μέρες με το υπουργείο, ώστε τα μικρά λιμάνια σε όλη την ηπειρωτική χώρα να πάρουν ζωή και να γίνουν επισκέψιμα. Είμαι αισιόδοξος ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες για όλα τα λιμανάκια, αφού υπάρχει θετική διάθεση από το υπουργείο Ναυτιλίας».

Για την περίπτωση των Αλυκών Κάτω Αχαΐας, ήδη έχει γίνει προεργασία από την Περιφέρεια και έχει εκπονηθεί πλάνο για τις εργασίες που θα γίνουν εφόσον γίνει η νομιμοποίηση.

Το πλάνο για τις Αλυκές

Σύμφωνα με το πλάνο, οι Αλυκές δεν θα έχουν μόνο ως βάση την αλιεία, αλλά ο οικισμός θα σχετίζεται και με τις τουριστικές υποδομές. Ετσι, προβλέπεται να συνδέεται με 1.000 περίπου κλίνες ξενοδοχείων στα γειτονικά Νιφορέικα, με την οποία περιοχή θα ενώνεται τόσο με πεζόδρομο όσο και με ποδηλατόδρομο.

Επίσης η παραλία θα περιλαμβάνει ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, όπως και νέες βοηθητικές αναπτυξιακές εγκαταστάσεις σε διαθέσιμα δημοτικά οικόπεδα της χερσαίας ζώνης. Σε ό,τι αφορά στο αστικό κέντρο της Κ. Αχαΐας, οι Αλυκές επίσης θα συνδέονται με αυτό πιθανώς με μικρά και σύντομα δρομολόγια, που θα εκτελούν θαλάσσια ταξί, με σκοπό την επισκεψιμότητα. Με βάση και τις προτεραιότητες του Συλλόγου Αλυκών, θα διατηρηθεί πλήρως ο αλιευτικός χαρακτήρας του Καταφυγίου (με Καρνάγιο), ωστόσο τα παραπάνω θεωρήθηκαν απαραίτητα για να μην υπάρξει ρίσκο στην έγκριση χρηματοδότησης της πρότασης.

Μάλιστα, τον Ιανουάριο αναμένεται να γίνει νέα επαφή ανάμεσα στον Θ. Βασιλόπουλο και τον πατρινό γραμματέα του υπουργείου, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο για να προχωρήσει το θέμα. Να θυμίσουμε ότι πριν από μερικές μέρες, κι ενώ επίκειτο η κατεδάφιση του αλιευτικού καταφυγίου στο Κρυονέρι της Ακράτας, βάσει δικαστικών αποφάσεων, ο εργολάβος που είχε αναλάβει το έργο ζήτησε διάλυση της εργολαβίας, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση έκανε αποδεκτό το αίτημά του και η υπόθεση πήρε παράταση επ’ αόριστον. Αν τελικά νομιμοποιηθεί το καταφύγιο μέσω υπουργείου, τότε η υπόθεση θα έχει αίσιο τέλος.