Ο απολογισμός του 2023 στις υποδομές: Χρονιά εξελίξεων σε σειρά έργων στη Δυτική Ελλάδα

Οδικές συνδέσεις, σιδηρόδρομος, αστικές αναπλάσεις, υποδομές και ενέργεια

Ο απολογισμός του 2023 στις υποδομές: Χρονιά εξελίξεων σε σειρά έργων στη Δυτική Ελλάδα

Το 2023 ήταν μια καλή χρονιά για την πορεία υλοποίησης της νέας Πατρών – Πύργου. Το έργο βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη, έχοντας πιάσει ποσοστό υλοποίησης πάνω από 25% και η ολοκλήρωσή του αναμένεται μέσα στο 2025

Με την ένταξη του Πάτρα – Πύργος στο Έργο Παραχώρησης, η Ολυμπία Οδός γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα. Μόλις ολοκληρωθεί το κομμάτι Πάτρα-Πύργος, τα 75 km διαδρομής θα έχουν πλέον 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Ακόμα, 8 κόμβοι θα συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

Την ίδια στιγμή, προχωρούν και οι μελέτες για το τελικό τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και υποβληθεί η προωθημένη προκαταρκτική μελέτη οδοποιίας προκειμένου να επιλεγεί η λύση που θα ενσωματωθεί στην νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία θα αποσταλεί για έγκριση. Μετά την ολοκλήρωση των υπόψη μελετών και την έγκρισή τους, το Δημόσιο θα αποφασίσει για τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.

ΑΚΤΙΟ ΑΜΒΡΑΚΙΑ

Η ολοκλήρωση και παράδοση της Αμβρακίας Οδού μετατέθηκε για τις αρχές του 2024. Στην εργολαβία που έχει αναλάβει η ΜΕΤΚΑ, απομένουν μόνο μικρές εκκρεμότητες προκειμένου να παραδοθεί το έργο, ενώ η πιο σημαντική εκκρεμότητα είναι στην περιοχή του Δρυμού, όπου κατά τη διάρκεια της κατασκευής, βρέθηκαν αρχαία. Το θέμα αυτό επιλύθηκε και ήδη κατασκευάζεται και αυτό το τμήμα της οδού.

Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί τα 17 χλμ. (παράκαμψη Αμφιλοχίας), από τα 49 χιλιόμετρα του οδικού άξονα, προϋπολογισμού 160,5 εκατ. ευρώ. Με την παράδοση της Παράκαμψης άλλαξαν συνολικά οι οδικές μεταφορές, στο κομμάτι από την Ιόνια Οδό και δυτικά της περιοχής της Αμφιλοχίας.

Ο νέος άξονας μήκους 48,5 χιλιομέτρων έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου και διαθέτει 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

ΛΑΜΙΑ – ΙΤΕΑ – ΑΝΤΙΡΡΙΟ

Σε φάση προετοιμασίας έχει μπει και η κατασκευή του διαγώνιου οδικού Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, στο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, που είναι το πιο δύσκολο καθώς διέρχεται τον ορεινό όγκο.

Οταν την άνοιξη ή το καλοκαίρι του 2027, θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του δρόμου τότε θα υπάρξει μία πολύ μεγάλη ανάσα για τους ανθρώπους που δουλεύουν στις εμπορευματικές μεταφορές για να φτάσουν από την Πάτρα μέχρι τη Λαμία και στη συνέχεια για τη Βόρειο Ελλάδα, καθώς θα ενώνει την Ιόνια οδό με τον ΠΑΘΕ και τον Ε65.

Το τμήμα από τον Μπράλο μέχρι την Άμφισσα αυτή την περίοδο εξελίσσονται πρόδρομες εργασίες για να δημιουργηθούν προσβάσεις στα σημεία που θα ξεκινήσουν τα τούνελ έτσι ώστε η έναρξη της κατασκευής τους να γίνει ταυτόχρονα από αρκετά σημεία και να επιστρέψουν με τον τρόπο αυτό την εξέλιξη του έργου.

Ο απολογισμός του 2023 στις υποδομές: Χρονιά εξελίξεων σε σειρά έργων στη Δυτική Ελλάδα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ

Στα σιδηροδρομικά έργα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο. Αυτή την περίοδο, βρίσκεται σε εξέλιξη το στρώσιμο των σιδηροδρομικών γραμμών. Στη σήραγγα Παναγοπούλας έχουν ξεκινήσει να στρώνονται γραμμές (δηλαδή η επιδομή) ενώ ξεκινά η προετοιμασία για το στρώσιμο των γραμμών και σε άλλα τμήματα του έργου.

Με το νέο αυτό έργο θα κατασκευαστούν εξ` αρχής νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις. Συγκριμένα προβλέπεται η κατασκευή τριών σιδηροδρομικών σταθμών: Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο. Επίσης η κατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών στάσεων: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και Άγιος Βασίλειος. Το επόμενο διάστημα εκτιμάται πως θα ενταθούν περαιτέρω οι εργασίες καθώς θα πρέπει σε πρώτη φάση να στρωθούν σε 28,8 χιλιόμετρα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής.

Το έργο επίσης περιλαμβάνει και την εγκατάσταση συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS αλλά και συστήματος τηλεπικοινωνιών.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ

Στον Προαστιακό της Πάτρας αναμένεται η έναρξη των εργασιών βαριάς συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Κοινοπραξία «Ρήγας – Θέμελη» με 1,3 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες θα γίνουν στα τμήματα της γραμμής του τρένου, μεταξύ των σταθμών Ρίου – Αγίου Διονυσίου – Πάτρας – Αγίου Ανδρέα – Κάτω Αχαΐας και αφορούν στη συντήρηση της υπό κυκλοφορίας μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, που διέρχεται από τον ιστό της πόλης.

Ο ΟΣΕ επιδιώκει ασφαλή διέλευση των συρμών του Προαστιακού, κατάργηση βραδυποριών από την παρούσα κατάσταση της γραμμής και των αλλαγών που έχουν γίνει, η ασφάλεια της κυκλοφορίας λόγω παλαιότητας υλικού και καταπόνησης της γραμμής από τα συνεχή δρομολόγια, που θα επιτευχθεί με αντικατάσταση και απάλειψη της προβληματικής περιοχής, όπου υφίσταται και με κατασκευή στεγάστρου για προστασία των βαρέων μηχανημάτων γραμμής του ΟΣΕ.

Ο απολογισμός του 2023 στις υποδομές: Χρονιά εξελίξεων σε σειρά έργων στη Δυτική Ελλάδα

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Στον τομέα των αστικών αναπλάσεων, το έργο του Λαδόπουλου στην Πάτρα προχωρά τελικά με ανάδοχο την εταιρεία «Ακτωρ». Το έργο που υλοποιείται με σύμβαση ΣΔΙΤ από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα προσεγγίσει σε προϋπολογισμό τα 100 εκατ. ευρώ και θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της παραλιακής ζώνης της Πάτρας. Στον χώρο προβλέπονται η ανάπτυξη ενός πολυχρηστικού πολιτιστικού και διοικητικού κέντρου που θα συνδέει το παραλιακό μέτωπο με την πόλη. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανάπτυξη Διοικητικών Υπηρεσιών, πολιτιστικά κτίρια, εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις (όπως Μουσικό Σχολείο), εκθεσιακός χώρός κ.ά. Επίσης θα περιλαμβάνονται εμπορικές χρήσεις, χώροι γραφείων, αλλά και αναψυχής σε μία από τις μεγαλύτερες αστικές αναπλάσεις στη χώρα.

ΤΟ ΝΕΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ

Στα Καλάβρυτα, το Χιονοδρομικό Κέντρο γυρίζει νέα σελίδα, καθώς παραδόθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το 50% των εγκαταστάσεων αναβάθμισης. Ο νέος αναβατήρας «Αχιλλέας» μετατράπηκε από τριπλή καρέκλα ανοικτού τύπου σε δεκαπλή καμπίνα κλειστού τύπου. Αυτό σημαίνει, ότι θα μπορούν 10 άτομα ταυτόχρονα να μετακινούνται με ασφάλεια από τη βάση έως τη μέση του Χιονοδρομικού, σε 3 λεπτά, από τα 7 που έκανε μέχρι σήμερα το καρεκλάκι.

Ο απολογισμός του 2023 στις υποδομές: Χρονιά εξελίξεων σε σειρά έργων στη Δυτική Ελλάδα

Την επόμενη σεζόν αναμένεται να αλλάξει ο αναβατήρας «Στύγα», ο οποίος θα μετατραπεί από διπλή καρέκλα σε εξαπλή και παράλληλα θα υλοποιηθεί η αναπαλαίωση του πέτρινου κτιρίου στη «Βαθειά Λάκκα» που βρίσκεται στη μέση του Χιονοδρομικού και θα λειτουργήσει ως εστιατόριο.

Ο εκσυγχρονισμός χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με κονδύλι 22.630.000 ευρώ και οι εργασίες που ολοκληρώθηκαν αποτελούν το 50% του έργου. Το υπόλοιπο 50% αναμένεται να υλοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση της φετινής λειτουργίας του χιονοδρομικού.

ΔΥΚΤΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ

Σε επίπεδο υποδομών, ένα μεγάλο ενεργειακό έργο μπήκε σε φάση υλοποίησης και είναι θέμα ημερών πότε θα ξεκινήσει η υλοποίησή του. Πρόκειται για το αστικό δίκτυο φυσικού αερίου στην Πάτρα. Μέσω του δικτύου, θα τροφοδοτηθούν, σε πρώτη φάση, τουλάχιστον 5.000 καταναλωτές από τον οικιακό, εμπορικό και βιομηχανικό τομέα. Οι επενδύσεις θα φθάσουν τα 18 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το έργο θα ολοκληρωθεί έως την άνοιξη του 2025. Κατασκευαστικές εργασίες θα συνεχιστούν και μετά το 2025 για να καλυφθεί η μελλοντική ζήτηση για συνδέσεις.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ