Ολυμπία Οδός: Ένα θανατηφόρο το 2023 – Εντυπωσιακή η συμβολή του δρόμου στην οδική ασφάλεια

Στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών το 2023 υπήρξε μόλις ένα θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, ενώ στα τμήματα Ελευσίνα – Κόρινθος και Περιμετρική Πατρών σημειώθηκαν 5 θανατηφόρα τροχαία. Η συμβολή του αυτοκινητόδρομου στην τεράστια μείωση των δυστυχημάτων

Ολυμπία

Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία της Ολυμπίας Οδού για τη συμβολή της στην κατακόρυφη αύξηση των συνθηκών οδικής ασφάλειας, καθώς η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου συνέβαλε σε μείωση 96% των δυστυχημάτων.

Στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών το 2023 υπήρξε μόλις ένα θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, ενώ στα τμήματα Ελευσίνα – Κόρινθος και Περιμετρική Πατρών σημειώθηκαν 5 θανατηφόρα τροχαία.

Ο δείκτης θανάτων από 3,86 το 2008 έχει πέσει σήμερα στο 0,71, ενώ το 2022 είχε πέσει ακόμα πιο χαμηλά, στο 0,20.

Η σημασία του έργου στη βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας αποδεικνύεται και από τα στοιχεία της μεγάλης εξόδου της Καθαράς Δευτέρας.

Συγκεκριμένα, το τριήμερο 14-16 Μαρτίου από τα διόδια Ελευσίνας πέρασαν 135.000 οχήματα, ενώ από τα διόδια Ρίου πέρασαν 44.100 οχήματα.

Στην επιστροφή, το διήμερο 18 και 19 Μαρτίου, από τα διόδια Ελευσίνας πέρασαν 85.300 οχήματα και από τα διόδια Ρίου 28.200 οχήματα.
Ολο αυτό το διάστημα (14-19 Μαρτίου) κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου σημειώθηκαν 272 συμβάντα, εκ των οποίων 185 αφορούσαν ακινητοποιημένο όχημα και 23 σε τροχαίο ατύχημα.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπίας Οδού», Παναγιώτης Παπανικόλας στο πλαίσιο παρουσίασης των δράσεων του Ινστιτούτου για την Οδική Ασφάλεια, «Πάνος Μυλωνάς», ανέφερε ότι η εκπλήρωση της αποστολής του νέου αυτοκινητόδρομου καταδεικνύεται από το γεγονός ότι πλέον κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τη διαδρομή από την Αθήνα στην Πάτρα χωρίς την Ολυμπία Οδό.

«Ως διαχειριστής μιας δημόσιας οδικής υποδομής, κύριο μέλημά μας είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η συνεχής επέκταση των υπηρεσιών μας. Από την έναρξη της Παραχώρησης τον Αύγουστο του 2008 μέχρι σήμερα, καταγράφεται 96% μείωση των δυστυχημάτων στην Κορίνθου-Πατρών και 82% σε όλο το δίκτυο. Απτό παράδειγμα, το τελευταίο τριήμερο, όπου οι άνθρωποί μας διαχειρίστηκαν 272 συμβάντα, εκ των οποίων τα 23 ήταν ατυχήματα με υλικές ζημιές και κανένα από αυτά δυστύχημα».

Να σημειωθεί πως στον αυτοκινητόδρομο απασχολούνται 200 εργαζόμενοι στη διαχείριση της κυκλοφορίας, 24 ώρες το 24ωρο και με το Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας στη Νέα Πέραμο ο δρόμος παρακολουθείται ανά πάσα στιγμή, σε όλο το μήκος του, ενώ αν για κάποιο λόγο τεθεί εκτός λειτουργίας, υπάρχει παρόμοιο κέντρο στον σταθμό Ρίου.

Αναφερόμενος ο κ. Παπανικόλας στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και την εκπαίδευση των νέων σε θέματα οδικής ασφάλειας, πρόσθεσε: «Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μας, μέχρι σήμερα έχουμε εκπαιδεύσει μαζί με το ΙΟΑΣ 15.000 μαθητές από σχολεία κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, πραγματοποιούμε καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στα social media και φιλοξενούμε φοιτητές και μαθητές στις εγκαταστάσεις μας» και καταλήγοντας, παρατήρησε: «Ενας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών είναι από μόνος του η απάντηση στο βασικό ζήτημα της οδικής ασφάλειας, ωστόσο, η ανάγκη ελαχιστοποίησης της πιθανότητας ανθρώπινου λάθους παραμένει πρόκληση για εμάς, διότι ο στόχος που έχουμε θέσει μαζί με τον μεγάλο μας μέτοχο, τη VINCI Concessions, είναι τα «μηδενικά ατυχήματα».

Διαβάστε επίσης:

Ταϊβάν: Πώς αποφεύχθηκε η μεγαλύτερη καταστροφή από τα 7,4 Ρίχτερ – ΒΙΝΤΕΟ

Δολοφονία Αγ. Ανάργυροι – Σοκάρει η παραδοχή της ΕΛΑΣ: «Υπήρχε τρόπος να μεταφερθεί με περιπολία το θύμα»

Κ. Μητσοτάκης για φάρμακα: Στηρίζουμε την καινοτομία – Προστατεύουμε τους πολίτες μας από διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα

Πάτρα: Η οικονομική διευκόλυνση που μετατράπηκε σε «εφιάλτη» – Η εκβίαση για 1.200€

Ενδοοικογενειακή βία: Ποιος γνωστός τραγουδιστής συνελήφθη – Τι συνέβη