Οξύνεται η κόντρα για το υπόγειο τρένο: «Μπρα ντε φερ» Περιφέρειας-Δήμου για διάλογο και κοινή εναλλακτική διεκδίκηση

Η Περιφέρεια «σηκώνει το γάντι» στην πρόκληση του Δήμου Πατρέων να πάρει απόφαση για τον τρόπο διέλευσης του τρένου από το Ρίο μέχρι το λιμάνι. Αιχμηρή απάντηση για «αδράνεια» και «αποκλεισμό» της πόλης. Τα «πικρά σχόλια» για μαύρες σημαίες, πορείες και ακατάσχετη ρητορεία χωρίς αποτέλεσμα!

ΠΑΤΡΑ, ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οχι μόνο σήκωσε το γάντι στην πρόταση-πρόκληση του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη για να πάρει πρωτοβουλίες κιαι απόφαση το Περιφερειακό Συμβούλιο για το θέμα της υπόγειας η μη διέλευσης του τρένου, από Ρίο – Νέο Λιμάνι Πάτρας, αλλά πέρασε και στην αντεπίθεση, θεωρώντας πως μια ουσιαστική διεκδίκηση γίνεται στα κέντρα λήψης των αποφάσεων κι «όχι με πολιτικές ακατάσχετης ρητορείας» όπως είπε χαρακτηριστικά.

Των ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ και ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος μίλησε στην «Πελοπόννησο» και ήταν καταιγιστικός και αιχμηρός για το τρένο:

«Μην υπερβαίνουμε τα εσκαμμένα. Ο κ. δήμαρχος, ο οποίος είναι άνθρωπος που σέβεται τις διαδικασίες και τη Δημοκρατία, δεν θα υποδείξει την ατζέντα του περιφερειακού συμβουλίου, τουλάχιστον σε αυτήν την περιφερειακή αρχή. Οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται στη Μαιζώνος και στην Εθνικό οδό. Λαμβάνονται στην Αττική. Εκεί πρέπει να πάμε και να καθίσουμε σε ένα τραπέζι, να βάλουμε τα πράγματα κάτω και να πιέσουμε. Απαιτείται η συγκρότηση μιας ομάδας πίεσης. Το αίτημα είναι ξεκάθαρο. Εχει μια μονοσήμαντη κατάληξη: Το συντομότερο δυνατό… χθες το τρένο να έρθει στο νέο λιμάνι της Πάτρας. Με αυτόν τον τρόπο και θα δώσουμε την προοπτική της ανάπτυξης και θα αποφύγουμε περιπέτειες από την ανάπτυξη άλλων λιμανιών. Κάποιοι κωφεύουν. Κάποιες περιοχές αναπτύσσονται πιο γρήγορα από εμάς, είτε εμπορευματικά είτε επιβατικά, κι εμείς παραμένουμε σε μια αδράνεια προσπαθώντας να βρούμε πόσα χιλιόμετρα θα είναι υπόγεια κ.λπ.

Αιχμηρός για τον Πελετίδη ο Χ. Μπονάνος που «κάλυψε» πλήρως την πολιτική πρωτοβουλία Φαρμάκη

Σαφώς σεβόμαστε τη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, όμως υπάρχει μια πραγματικότητα: Το έργο αυτό δεν έχει χρηματοδοτική κάλυψη. Πάμε, λοιπόν, εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις για να πιέσουμε. Εμείς προσπαθούμε να είμαστε πιο κοντά στην πραγματικότητα. Δεν λέμε ότι δεν θέλουμε να είναι υπόγειο το τρένο. Θα υποστηρίξουμε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την οποία σεβόμαστε, όμως πρέπει να δούμε αν υπάρχουν και εναλλακτικές χρηματοδοτικές λύσεις».

Και ο Χαράλαμπος Μπονάνος κατέληξε: «Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Είμαστε αποκλεισμένοι. Πρέπει να αντιδράσουμε. Θα πάμε να πάρουμε σφυγμό από την πραγματικότητα; Ή μήπως θα πετάμε πέτρες, θα βγάζουμε μαύρες σημαίες, θα κάνουμε πορείες και θα χρησιμοποιούμε ρητορικά σχήματα χωρίς καμία αξία και αποτέλεσμα; Αυτό το τελευταίο το είδαμε στο παρελθόν και δεν απέδωσε. Δοκιμάσαμε την πολιτική της ακατάσχετης ρητορείας που χαϊδεύει τα αυτιά των πολιτών. Δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου. Υπάρχουν κι άλλες Περιφέρειες που κοιτάζουν να πάρουν χρήματα από το κυβερνητικό πρόγραμμα».

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΗΝ «Π» ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Σε μια παρέμβαση που θα συζητηθεί προχώρησε ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης στην «Πελοπόννησο», σχετικά με τον σιδηρόδρομο της ευρύτερης περιοχής.

Γιάννος Γραμματίδης

«Αναφέρεται μετά βεβαιότητας από ορισμένους κύκλους ότι είναι θέμα χρόνου να καταργηθεί το υπό αναστολή ή υπό κατασκευή σιδηροδρομικό δίκτυο. Το διαψεύδω κατηγορηματικά. Κι αυτό γιατί, πάνω από όλα, η βούληση των πολιτών της Πελοποννήσου, αλλά και το δικό μας όραμα είναι η αναβίωση του δικτύου Πελοποννήσου» ανέφερε ο Γιάννος Γραμματίδης, ο οποίος θυμίζουμε ότι είχε αποκαλύψει πρόσφατα στην «Π» ότι είναι ήδη σε εξέλιξη ο σχετικός σχεδιασμός.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ μοιράστηκε στην «Π», ακόμη περισσότερες πληροφορίες: «Ο ΟΣΕ είναι ιδιοκτήτης των δικτύων, της ακίνητης και κινητής περιουσίας τους. Η ΓΑΙΑ ΟΣΕ έχει τη διαχείριση του κατηργημένου δικτύου. Συχνά ο κόσμος συγχέει τον ΟΣΕ με τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ. Διευκρινίζω, λοιπόν, ότι υπάρχει το κατηργημένο δίκτυο, το οποίο δεν πρόκειται ποτέ ξανά να χρησιμοποιηθεί, αλλά μπορεί να παραχωρηθεί ή να αξιοποιηθεί και το υπό αναστολή δίκτυο, για το οποίο υπάρχουν σκέψεις και γίνονται μελέτες για να αναβιώσει. Αυτό το δίκτυο δεν παραχωρείται σε οποιονδήποτε».

Οπως διευκρίνισε ο Γιάννος Γραμματίδης, το υπό αναστολή δίκτυο αφορά τις εξής γραμμές: Από Αγίους Αναργύρους μέχρι Λιόσια. Από Λιόσια μέχρι Μέγαρα. Από Μέγαρα μέχρι Αγίους Θεοδώρους. Από τον Ισθμό μέχρι Κόρινθο. Το δίκτυο Κόρινθος-Αργος-Τρίπολη-Ζευγολατιό. Επίσης, τα δίκτυα Ισθμός-Λουτράκι, Διακοπτό-Καλάβρυτα, Καβάσιλα-Βαρθολομιό-Κυλλήνη, Αργος-Ναύπλιο, Λεύκτρο-Μεγαλόπολη και Ασπρόχωμα-Μεσσήνη.

Οπως ανέφερε ο κυβερνητικός παράγοντας, το δίκτυο Πύργος-Κατάκολο θεωρείται ενεργό. Αντίθετα, καταργημένα δίκτυα είναι τα εξής: Από Κόρινθο μέχρι Κιάτο (όχι όμως από Κιάτο μέχρι Διακοπτό, ενώ από Διακοπτό μέχρι Αίγιο έχει αντικατασταθεί από γραμμή κανονικού εύρους). Από Βαρθολομιό μέχρι Λουτρά Κυλλήνης. Αυτά τα δίκτυα μπορούν να αξιοποιηθούν από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ με παραχωρήσεις προς τρίτους (δήμους, κ.λπ.) για πολιτιστικά ιβέντ, εκδηλώσεις αναψυχής, κ.ά.

Και κάτι τελευταίο: Το δίκτυο Πελοποννήσου είναι μετρικό δίκτυο στην πλειοψηφία του, δηλαδή η απόσταση ανάμεσα στις δύο ραγές είναι στο ένα μέτρο. Το υπόλοιπο δίκτυο είναι κανονικό, δηλαδή η απόσταση είναι 1,453 μ.

Διαβάστε επίσης:

 

Κρούσματα πανώλης: Επί σφαγής… Κτηνοτροφία και Οικονομία

Μαζί με τα 5 παιδιά της ήταν φυλακισμένη η 32χρονη στο Διδυμότειχο: Γνωρίστηκαν πριν ένα μήνα μέσω διαδικτύου

Σαν σήμερα 3 Αυγούστου 1923 ιδρύεται στην Αθήνα το Νοσοκομείο Προσφύγων Αθηνών, μετέπειτα Ιπποκράτειο – Τι άλλο συνέβη

Πώς να συνδυάσετε δουλειά και διακοπές το καλοκαίρι

Ελαιόλαδο: Οι προβλέψεις για την παραγωγή και την τιμή του φέτος