Πανελλήνιες: Τα πρώτα καλά και κακά «μηνύματα» από τα γραπτά

Οι διαμαρτυρίες των υποψηφίων εστιάζονται σε ερώτημα πολλαπλής επιλογής στο οποίο με βάση τη διδακτέα ύλη ήταν δύο οι ορθές απαντήσεις, αλλά η επιτροπή εξετάσεων δέχεται τη μία ως ορθή.

Πανελλήνιες: Τα πρώτα καλά και κακά «μηνύματα» από τα γραπτά

Διάσπαρτες πληροφορίες από τα Βαθμολογικά Κέντρα των γραπτών των Πανελλαδικών εξετάσεων αρχίζουν πλέον να δίνουν μία πρώτη εικόνα για την απόδοση των υποψηφίων.

Στα πρώτα μαθήματα, της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, όπως αναφέρθηκε από μεμονωμένους βαθμολογητές, υπάρχουν αρκετά άριστα γραπτά. Παράλληλα, όμως, υπάρχουν και πολλά με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Σε ό,τι αφορά την κακή απόδοση, η εξήγηση που δίνεται είναι ότι οι υποψήφιοι δεν μελέτησαν σωστά τα ερωτήματα και παρασύρθηκαν στη βεβαιασμένη υπερανάλυση των θεμάτων που πράγματι τους ήταν γνωστά και βγαλμένα από την επικαιρότητα.

Το δεύτερο μάθημα της Βιολογίας, που απασχολεί ιδιαίτερα κι έχουν εκφραστεί έντονες διαμαρτυρίες από υποψηφίους. Οι διαμαρτυρίες τους εστιάζονται σε ερώτημα πολλαπλής επιλογής στο οποίο με βάση τη διδακτέα ύλη ήταν δύο οι ορθές απαντήσεις, αλλά η επιτροπή εξετάσεων δέχεται τη μία ως ορθή. Οι διαμαρτυρόμενοι υποψήφιοι ζητούν να ληφθούν ως σωστές και οι δύο απαντήσεις.

Η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων, αναφέρει ότο «τα θέματα παρουσιάζουν διαβαθμισμένη δυσκολία και αναμένεται να ανταποκριθούν οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές με κριτική σκέψη, Ωστόσο, υπάρχει σε μεγαλύτερο βαθμό ανάκληση κειμένου, μη σύνηθες τα τελευταία χρόνια. Το ερώτημα Α4 είχε πρόβλημα στη διατύπωση, ενώ το ερώτημα Γ3 επιδέχεται και δεύτερης εναλλακτικής απάντησης. Το θέμα Δ και ειδικά το Δ4 αποτιμά λιγότερο τη βιολογική γνώση και περισσότερο τη δεξιότητα εντοπισμού αλληλουχιών νουκλεοτιδίων. Αυτό δεν εξασφαλίζει την αναγκαία βαθμολογική διάκριση ανάμεσα στους μαθητές που έχουν εμβαθύνει στη βιολογική γνώση και εκείνους που έχουν τεχνικές δεξιότητες. Ο χρόνος εξέτασης κρίνεται οριακά επαρκής».

ΒΑΤΑ ΤΑ ΧΘΕΣΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ

Χθες, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν στην Ηλεκτροτεχνία 2, στο Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, στο Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές και στην Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης. Τα θέματα χαρακτηρίστηκαν βατά και εντός ύλης. Ειδικότερα για την Ιστορία Σύγχρονη Τέχνης, η Ομοσπονδία Φροντιστών Ελλάδας, σχολιάζει: «Κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και κρίνονται μέτριας δυσκολίας. Απαιτούνταν απομνημονευτική ικανότητα και γενική εποπτεία όλων των ρευμάτων της σύγχρονης τέχνης». Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών, τα θέματα στην Ηλεκτροτεχνία ΙΙ ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας.

Παράλληλα στο Ναυτικό Δίκαιο, χαρακτηρίζονται ως «έξυπνα», ενώ στο Αρχιτεκτονικό Σχέδιο ήταν βατά για προετοιμασμένους υποψηφίους.  Σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάζονται στα μαθήματα ειδικότητας Υγιεινή, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης, Στοιχεία Μηχανών. Ο εξεταστικός κύκλος για τους υποψηφίους των ΓΕΛ θα κλείσει τη Δευτέρα με Ιστορία, Φυσική, Οικονομία.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ