Πανεπιστήμια: Μείωση προγραμμάτων Σπουδών; – Δεν φτάνουν τα 5ετή θα πάμε σε 3ετή πτυχία;

Το Υπουργείο Παιδείας άνοιξε το θέμα αυτό θέτοντας ζήτημα εφαρμογής της Συνθήκης της Μπολόνιας στα πανεπιστήμια της χώρας

Πανεπιστήμια: Μείωση προγραμμάτων Σπουδών; - Δεν φτάνουν τα 5ετή θα πάμε σε 3ετή πτυχία;

Μάλλον διερευνητικού χαρακτήρα ήταν η πρόσφατη αναφορά της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη για κατάρτιση προγραμμάτων τριετούς φοίτησης στα ελληνικά πανεπιστήμια. Οι ακαδημαϊκές αρχές εκτιμούν ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί, καθώς θα θίξει το επίπεδο της ποιότητας των σπουδών, αλλά και τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Το Υπουργείο Παιδείας άνοιξε το θέμα αυτό θέτοντας ζήτημα εφαρμογής της Συνθήκης της Μπολόνιας στα πανεπιστήμια της χώρας. Αυτό συμβαίνει 26 χρόνια μετά την υπογραφή της το 1999 η οποία είχε στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ).Τέθηκε δε την περίοδο αυτή ενόψει της λειτουργίας στην Ελλάδα μη κρατικών ΑΕΙ, η οποία εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει αναταραχές στον ακαδημαϊκό χώρο της χώρας μας από τη στιγμή που θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών τριετούς διάρκειας σε μη κρατικά ΑΕΙ.

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Χρήστος Μπούρας, ερωτηθείς από την «Πελοπόννησο, ανάφερε: «Πιστεύω ότι αρχίζουν και το παίρνουν πίσω αυτό που ειπώθηκε δεν είναι δυνατόν να συμβεί. Πιστεύω ότι δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο» και εξηγεί: «Αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς είναι να ενισχύσουμε τα τετραετούς και πενταετούς διάρκειας εκπαιδευτικά μας προγράμματα, ώστε να είναι αναβαθμισμένα ποιοτικά και φυσικά να ενισχύσουμε τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Ακόμα και τα προγράμματα των κολεγίων θα είναι τετραετούς φοίτησης ώστε να διασφαλίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους».

Το Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου – Καθηγητής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής, Σπύρος Συρμακέση, κατέθεσε ανάλογη άποψη στην «Π»: «Για εμάς είναι πολύ μικρός ο εκπαιδευτικός χρόνος σε κάποια τμήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα πέντε χρόνια φαντάζουν λίγα, ώστε να πετύχουμε το γνωστικό αποτέλεσμα που θέλουμε και αναζητούμε εντατικά προγράμματα» και εξηγεί: «Οι εξελίξεις σε επίπεδο βιομηχανίας και έρευνας είναι ταχύτατες. Κάθε χρόνο έχουμε καινούρια δεδομένα τα οποία δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε. Η αγωνία μας είναι να βγάλουμε καταρτισμένους επιστήμονες. Επομένως πρέπει να διατίθεται ο κατάλληλος χρόνος για την εκπαίδευσή τους».