Πάτρα: Αίτημα επιστροφής του Τελωνείου στο…λιμάνι, γιατί βρίσκεται εκτός

Οι πληροφορίες της «Πελοποννήσου», για μετεγκατάσταση του Τελωνείου Πατρών, σε κτίριο εντός του λιμανιού.

τελωνείου Το κτίριο όπου ζητά να μεταστεγαστεί το Τελωνείο Πατρών

Στο προσκήνιο βγαίνει ξανά το αίτημα της επιστροφής του Τελωνείου Πατρών στον φυσικό του χώρο, δηλαδή εντός του λιμένα Πατρών. Τα γραφεία της υπηρεσίας του υπουργείου Οικονομικών φιλοξενούνται από το 2008 στο γνώριμο γυάλινο κτίριο, επί της Ακτής Δυμαίων και Ιεροθέου, καθώς το Κτίριο Υπηρεσιών Λιμένος Πατρών, που βρίσκεται εντός του παλιού λιμανιού στη συμβολή με την οδό Γούναρη, κρίθηκε κατεδαφιστέο, μετά τον καταστροφικό σεισμό που έπληξε καίρια την υποδομή.

Να σημειωθεί ότι το Τελωνείο Πατρών στεγαζόταν στο Κτίριο Υπηρεσιών Λιμένος Πατρών επί του προβλήτα της οδού Γούναρη, από το 1971, το οποίο δυστυχώς επλήγη ανεπανόρθωτα από τον σεισμό του 2008, με αποτέλεσμα εκτός από το Τελωνείο, να «ξεσπιτωθούν» ακόμα ο ΟΛΠΑ και το Λιμεναρχείο.

Οι δύο τελευταίες υπηρεσίες, όμως, βρήκαν μετά από λίγα χρόνια στέγη στο νέο λιμάνι της Πάτρας, αλλά το Τελωνείο Πατρών έμεινε εκτός, για λόγους που ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί. Να σημειωθεί ότι στο Νότιο Λιμάνι της Πάτρας υπάρχουν δέκα κτιριακά συγκροτήματα διαφόρων χρήσεων, ακόμα και αναψυκτηρίων, αλλά όχι για τη στέγαση του Τελωνείου Πατρών.

Οπως πληροφορείται η «Πελοπόννησος» από αξιόπιστες πηγές, το τελευταίο διάστημα έχει ξεκινήσει μια νέα προσπάθεια, προκειμένου το Τελωνείο Πατρών να στεγαστεί σε κτίριο εντός του Νότιου Λιμένα Πατρών. Για τον σκοπό αυτό, έχει ζητηθεί από το υπουργείο Οικονομικών με θετική γνώμη και από τον ΟΛΠΑ, η παραχώρηση τμήματος του εκθεσιακού κέντρου.

Πρόκειται για το κτίριο που είχε μετατραπεί στην πανδημία του κορονοϊού σε εμβολιαστικό κέντρο, που μπορεί μετά από κατάλληλες εργασίες διαμόρφωσης, να δεχθεί υπηρεσίες. Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στον ίδιο χώρο θέλει να μετακομίσει και ο ΟΛΠΑ για να αφήσει όλο το κτίριο που χρησιμοποιεί σήμερα, για την κάλυψη των αναγκών του Λιμεναρχείου.

Ωστόσο, αυτό που φαίνεται να αποτελεί βασικό εμπόδιο για τη μετακόμιση, είναι το κόστος για τη διαμόρφωση των γραφείων του ΟΛΠΑ και του Τελωνείου στο συγκεκριμένο κτίριο. Και –όπως πληροφορείται η «Π»- το κόστος αυτό έχει εκτιμηθεί σε περίπου 500.000 ευρώ.

Το μέγεθος του χρηματικού ποσού, είναι αδιανόητα μικρό για το υπουργείο Οικονομικών, ως εκ τούτου δεν αντέχει ως επιχείρημα απέναντι στην κοινή λογική, από τη στιγμή μάλιστα που –όπως πληροφορείται η «Π»– τόσο ο ΟΛΠΑ όσο και το Τελωνείο δεν διαφωνούν στην προοπτική συγκατοίκησής τους, στο εκθεσιακό κέντρο του νέου λιμένα.